וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יעלון על הפיוס בין גנץ לכהן: "אסור שהקרע יחזור על עצמו"

16.11.2014 / 0:16

שר הביטחון בירך על הפגישה שערכו שני הבכירים בביתו של הרמטכ"ל, אשר שמה סוף למלחמת האשמות ביניהם סביב התרעה על מלחמה מול חמאס. "העניין לובן במקום הראוי לו - בחדר הסגור"

מערכת וואלה!

שר הביטחון, משה יעלון, בירך אתמול (שבת) על הפיוס שערכו שלשום בתיווכו הרמטכ"ל, רב-אלוף בני גנץ, וראש השב"כ, יורם כהן, על רקע המחלוקת ביניהם סביב ההיערכות למערכה צבאית עם חמאס בקיץ האחרון. "הקרע שנוצר בין הארגונים בשבוע האחרון היה רע למדינת ישראל, וטוב שהעניין לובן", אמר יעלון. "שיתוף הפעולה בין צה"ל לבין השב"כ הוא חשוב מאין כמותו לביטחון המדינה ולביטחונם של אזרחיה. אירוע כפי שהיה השבוע אסור שיחזור על עצמו. המקום הנכון ללבן כל מחלוקת בנושאים כה קריטיים וחשאיים למדינת ישראל הוא בחדר הסגור - וחובה להקפיד על כך".

ביום שישי הגיע ראש השב"כ לביתו של הרמטכ"ל בראש העין על מנת ליישר את ההדורים ביניהם. בשיחה סיכמו השניים כי הם יפעלו להעמקת שיתוף הפעולה בין הארגונים למען "ביטחון מדינת ישראל".

עימות בצמרת הביטחונית - כותרות נוספות:
גנץ במכתב לנתניהו: מתריע על משבר אמון בין צה"ל לשב"כ
המלחמה בין צה"ל לשב"כ: ארגון הביון ירה לעצמו ברגל? | מתוך המהדורה
כשהשב"כ חצה את הקו האדום של גנץ | פרשנות

שר הביטחון משה בוגי יעלון בקריה, מבצע צוק איתן, יולי 2014. רויטרס
"העניין לובן". יעלון/רויטרס

סלע המחלוקת בין שני האישים הבכירים נוגע למלחמת הגרסאות בין השב"כ לבין אגף המודיעין של צה"ל בנוגע להתרעה על מלחמה מול חמאס ברצועת עזה – אשר הגיעה לשיאה באמצע השבוע בכתבה של התכנית "עובדה" בערוץ 2. בשב"כ טוענים כי התריעו כבר בחודש ינואר על מלחמה בקיץ 2014, אותה מכין חמאס. מנגד, גורמי ביטחון טוענים כי בפועל השב"כ העביר רק בחודש אפריל התרעה – אך לא על מלחמה כי אם על פיגוע אסטרטגי שעשוי להוביל להתלקחות באזור. לאור התרעה זו, העריכו באמ"ן כי חמאס מכין פיגוע משולב של חדירה באמצעות מנהרות והאפקט שלו עשוי לגרור את מדינת ישראל בעל כורחה למלחמה מולו. כלומר, שחמאס לא תכנן מראש מערכה צבאית בקיץ.

פרסום הכתבה, שבה התראיינו באופן נדיר גורמים בשב"כ – בהם גם ראש מרחב דרום בארגון, עורר זעם רב בקרב בכירים בצה"ל בכלל, ובקרב הרמטכ"ל בפרט. בשל כך, שלח גנץ לראש הממשלה, בנימין נתניהו, מכתב תלונה חריף נגד ראש השב"כ. בתגובה, כינס נתניהו את השניים בלשכתו יחד עם שר הביטחון, והנחה אותם "לחדול לאלתר מעיסוק פומבי בנושאים שצריכים להיות מלובנים בין גורמי הביטחון". לדבריו, "יש לכולנו אחריות לאומית לביטחון מדינת ישראל ועלינו להמשיך בשיתוף פעולה מלא למען ביטחונם של האזרחים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
הרמטכ"ל בני גנץ וראש השב"כ יורם כהן. ראובן קסטרו, עומר מירון, עיבוד תמונה
מחלוקת חריפה. גנץ וכהן/עיבוד תמונה, ראובן קסטרו, עומר מירון

ביום חמישי נאלץ ראש השב"כ הודעת הבהרה פומבית, שבה חזר בו מן הטענות כי ארגונו העביר התרעה על מלחמה בקיץ. "ידיעות שהופצו על ידי שב"כ, החל מינואר 2014, הצביעו על תחילת היערכות ואימונים של חמאס לקראת עימות אפשרי עם ישראל. ראוי להדגיש כי בשום שלב לא טענו אנשי השב"כ, ובכלל זה המרואיינים לכתבה (בתכנית 'עובדה' ששודרה השבוע - א"ב), כי שב"כ העביר לאור ידיעות אלו, התרעה למלחמה מול חמאס ביולי", נכתב בהודעת שב"כ. "החל מסוף אפריל 2014, בעקבות מידע חדש, הופצה על ידי שב"כ התרעה על כוונות חמאס להוציא לפועל פיגוע גדול אשר עלול להוביל למערכה".

עם זאת, למרות מכתב הבהרה זה, פורסם בכלי התקשורת באותו ערב מכתב ששיגר כהן לגמלאי השב"כ, שבו דווקא גיבה את טענות אנשיו בנוגע להתרעה למלחמה. "דברים אלה (שנאמרו ב"עובדה – ש"ב) הם מדויקים ומשקפים את תמונת המציאות ואת השתלשלות האירועים הנכונה. כל המידע שנמסר בכתבה על ידי אנשינו הינו אמין, ומגובה באסמכתאות. אנו נאמנים ליושרה, לאותנטיות ולאמת המקצועית שלנו ונמשיך לפעול לאור הערכים המנחים אותנו לאורך שנים". ראש השב"כ הדגיש כי בתכנית, "לא נאמרה ולו מילת ביקורת על צה"ל או על הדרג המדיני מפי המרואיינים השונים מקרב עובדינו". לדבריו, ההפך הוא הנכון. "במהלך כל השיחות הודגש שיתוף הפעולה בינינו לבין הצבא. כמו כן, הקפדנו שכל שנאמר בכתבה יתמקד, ככל שהדבר תלוי בנו, אך ורק בפעילות הארגון טרם המערכה ובמהלכה".

לפניות לכתב שבתי בנדט: sben72@walla.com

(עדכון ראשון: 19:06)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully