וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: הקטטה ההמונית בין הדרוזים למוסלמים באבו סנאן

15.11.2014 / 12:23

41 בני אדם נפצעו בקטטה שפרצה בין תושבי אבו סנאן הדרוזים והמוסלמים, במהלכה הושלך רימון רסס. "המחזה היה מזעזע, היו הרבה מאוד אנשים מסביבי שרועים על הרצפה, פצועים ומדממים"

עריכה: מתן חדד

תושבי אבו סנאן קמו היום (שבת) לבוקר לא קל, לאחר שבמהלך הלילה 41 בני אדם נפצעו במהלך קטטה המונית בין דרוזים למוסלמים. בתיעוד שהגיע לידי וואלה! חדשות, נראים כמה צעירים באחד מרחובות היישוב, כשמיד אחריהם מגיעים למקום עשרות צעירים נוספים שהתקוטטו ביניהם. מרבית הפצועים נפגעו מרסיסים בפלג גופם העליון ומחתכים, ככל הנראה בעקבות השלכת רימון רסס מהצד הדרוזי לעבר הצד המוסלמי.

"ראיתי קרב של יידויי אבנים", שחזר לואי ביתם, מוסלמי שנפצע באורח קל, "עצרתי, שאלתי מה קורה, ואמרו לי שזה בהמשך למתיחות בין המוסלמים לדרוזים שהתחילה כבר לפני כמה ימים", לאחר שתלמידים מוסלמים הגיעו השבוע לבית הספר עם כאפייה לאות הזדהות עם חיר א-דין חמדאן שנהרג לפני שבוע מירי שוטרים בכפר כנא, ועוררו את חמתם של הדרוזים. עם הירגע הרוחות, התושבים מתחו ביקורת קשה על התנהלות המשטרה במקרה, וטענו כי הכוחות לא הגיעו בזמן על מנת להרגיע את המתפרעים, וכשהגיעו לבסוף – עמדו הרחק מהאירוע והשתמשו ממרחק באמצעים לפיזור הפגנות.

עוד בוואלה! חדשות:
בשורה לחיילים: העלאה דרמטית בשכר החל מינואר
מפקד מג"ב ללוחמיו: "כל חריגה תטופל ביד קשה"
אהרונוביץ' ביקר בכפר כנא: "לא אאפשר פגיעה בשוטרים"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פינוי הפצועים, הלילה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ביתם הוסיף: "פתאום הדרוזים זרקו רימון רסס אל תוך ההתקהלות של המוסלמים. המחזה היה מזעזע, היו הרבה מאוד אנשים מסביבי שרועים על הרצפה, פצועים ומדממים. זה היה לא יאומן, ניסו ממש לרצוח אותנו".

חברו, ענאן, גם הוא תושב הכפר, התייחס בסערת רגשות לתוקפנות, לטענתו, של הצד הדרוזי בקטטה: "מאיפה הם הביאו רימון רסס? הם מתגייסים לצבא ואני כמעט בטוח שהם מביאים את זה משם". השניים סיפרו על המתיחות הקשה בשבוע האחרון בין הדרוזים למוסלמים באבו סנאן, בעקבותיה נסגר בית הספר התיכון ביישוב לכמה ימים.

עוד באותו נושא

עשרות נפצעו: "ראיתי את המשפחה שלי מדממת על הכביש"

לכתבה המלאה
עימותים בין דרוזים למוסלמים באבו סנאן  15 בנובמבר 2014. אדריאן הרבשטיין
כוחות משטרה באבו סנאן, הבוקר/אדריאן הרבשטיין
עימותים בין דרוזים למוסלמים באבו סנאן  15 בנובמבר 2014. אדריאן הרבשטיין
עימותים בין דרוזים למוסלמים באבו סנאן 15 בנובמבר 2014/אדריאן הרבשטיין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully