וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשורה לחיילים: העלאה דרמטית בשכר החל מינואר

14.11.2014 / 22:25

שר הביטחון אישר את המלצת הצבא להעלות את שכר חיילי החובה בעשרות אחוזים. הסכום המדויק ייקבע בקרוב. "יעלון תומך ומקדם את העלאת דמי הקיום של חיילי החובה בכלל, ולוחמים בפרט"

לוחמי צה"ל בדרך לרצועת עזה. 2 באוגוסט 2014. רויטרס
לוחמים בדרך לרצועת עזה במהלך "צוק איתן"/רויטרס

בשורה לחיילי החובה: שכר חיילי החובה יעלה החל מתחילת השנה הבאה בעשרות אחוזים – כך החליט שר הביטחון משה יעלון. טרם הוחלט סופית מה תהיה ההעלאה, אולם מדובר במאות שקלים יותר ממה שנהוג. לוחמים מקבלים כעת כ-850 שקלים בחודש.

ממשרד הביטחון נמסר כי עם כניסתו לתפקיד לפני יותר משנה וחצי, העלה שר הביטחון את שכר החיילים בכמה אחוזים אחרי עשור שבו לא בוצע עדכון בשכר. "מדובר היה בהעלאה בדמי הקיום של חיילי החובה, שהיו נמוכים, לראשונה מזה שנים ארוכות", אמרו במשרד. "שר הביטחון תומך ומקדם את העלאת דמי הקיום של חיילי החובה בכלל, ולוחמים בפרט. לאחרונה אישר השר את המלצת הצבא להעלאה משמעותית, החל מינואר 2015, שגודלה יסוכם בימים הקרובים".

ההחלטה של יעלון מקורה בוועדה צבאית שבחנה את הנושא ונתנה את המלצותיה להעלאה החדה. את ההמלצות הציגה הוועדה האמורה לתת הוועדה של ועדת החוץ והביטחון. האישור הסופי, כאמור, יינתן בקרוב.

עוד ידיעות צבא וביטחון
מפקד מג"ב ללוחמיו: "כל חריגה תטופל ביד קשה"
אהרונוביץ' ביקר בכפר כנא: "לא אאפשר פגיעה בשוטרים"
בצל המשבר: הרמטכ"ל וראש השב"כ ערכו פגישת פיוס

ההעלאה הקודמת הייתה בתחילת שנת 2014. לוחמים זכו לקבל 147 שקלים יותר בתלוש לעומת מה שקיבלו עד אז (כ-700 שקלים). תומכי לחימה קיבלו תוספת של 107 שקלים למשכורתם החודשית, והיא עמדה על 618 שקלים. חיילים עורפיים ("ג'ובניקים") השתכרו 426 שקלים בחודש – לעומת 352 שקלים עד אז.

ראש מחלקת מופת בצה"ל, אלוף-משנה שולי אייל, החליט אז גם על נוהל חדש לשליחת מסרונים במקום תלוש משכורת לחיילי צה"ל בשירות סדיר. גורם צבאי מסר כי "השירות החדש נועד לשפר את השירות לחייל ולהתאים אותו לרמת השירות למשרתי הקבע. מהלך זה יחסוך בנייר שכן הפקת תלושי הנייר לעשרות אלפי החיילים נאמדת במאות אלפי שקלים. מדובר בצעד חדש במסגרת פרויקט שלם המכונה 'צבא ירוק'".

לפניות לכתב שבתי בנדט: sben72@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully