וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצל המתיחות: נתניהו נפגש עם קרי והמלך עבדאללה בירדן

13.11.2014 / 16:26

ראש הממשלה הגיע לממלכה ונפגש בעמאן עם שר החוץ של ארה"ב ועם המלך. מחלקת המדינה הקדימה והודיעה כי שלושת המנהיגים ידונו ב"דרכים להשיב את השקט לירושלים"

צילום: לע"מ, רויטרס, עריכה: מתן חדד

(נתניהו, בשלישי: "ערביי ישראל, אל תיסחפו אחרי ההסתה")

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש הערב (חמישי) בעמאן עם שר החוץ של ארצות הברית, ג'ון קרי, ועם מלך ירדן, עבדאללה. מוקדם יותר הודיעה מחלקת המדינה האמריקנית כי שלושת המנהיגים ידונו באירועים האחרונים בירושלים. "הפגישה תתמקד בדרכים להשיב את השקט ולמנוע את הסלמת המתיחות בירושלים", נמסר.

קרי הגיע אתמול לירדן על מנת לדון עם המלך עבדאללה במתיחות בירושלים ובהר הבית. מחלקת המדינה הודיעה כי בשיחתם יעסקו השניים גם במצב באזור ובמאבק בארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש). מחר צפוי קרי להמריא לאיחוד האמירויות הערביות.

עוד בוואלה! חדשות:
הותר לפרסום: הנאשם ברצח נועה אייל – דניאל נחמני
איש עסקים המקורב לזקן ואולמרט נמצא ירוי בראשו ברכבו
הישג למשטרה: נעצר "מהנדס" מטעני החבלה של העולם התחתון

פגישת קרי נתניהו ועבדאללה בעמאן. פייסבוק, צילום מסך
המלך עבדאללה, ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר החוץ ג'ון קרי בעמאן, הערב/צילום מסך, פייסבוק

לפני שבוע שוחחו נתניהו והמלך עבדאללה בעקבות האירועים האחרונים בהר הבית ובירושלים. נתניהו הדגיש בשיחה את מחויבות ישראל לשמור על הסטטוס-קוו בהר הבית, כמו גם על מעמדה של ירדן בו. זאת, בהתאם להסכם השלום בין המדינות. מלשכת ראש הממשלה נמסר כי "שני המנהיגים קראו לסיום מידי של כל פעולות האלימות וההסתה".

יממה קודם לכן הודיעה הממלכה ההאשמית כי השגריר וואליד עבידאת הוחזר לעמאן לצורך התייעצויות. זאת, בעקבות עימותים בין כוחות הביטחון לבין פלסטינים בכמה מוקדים בבירה וכן סגירת הר הבית למתפללים. פרט להחזרת השגריר, ירדן הודיעה כי היא מתכוונת להגיש תלונה רשמית למועצת הביטחון של האו"ם בגין פעולות ישראל באתרים הקדושים בירושלים.

שר החוץ של ארצות הברית ג'ון קרי בכנס בוושינגטון, 30 באוקטובר 2014. רויטרס
שר החוץ של ארה"ב, ג'ון קרי/רויטרס

לפני כשבועיים דיווח העיתון הכווייתי "אל-ג'רידה" כי נתניהו ועבדאללה נועדו בחשאיות בעמאן ודנו בהרגעת המתיחות בירושלים. לפי הדיווח, הפגישה עסקה באירועים בבירה ובתוכניות הבנייה של ישראל בעיר, והוסכם בה על חיזוק התיאום בין ישראל לבין הווקף המוסלמי לשם שמירה על הרגיעה באזור הר הבית. עוד דווח כי המלך עבדאללה עדכן את יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן בדבר הפגישה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully