וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו ומלך ירדן שוחחו: "להפסיק את האלימות בירושלים"

ראש הממשלה דן עם מלך ירדן במצב בבירה על רקע ההידרדרות ביחסים בין המדינות והחזרת השגריר לעמאן. נתניהו הדגיש כי ישראל תשמור על הסטטוס-קוו בהר הבית. עם זאת, נמשכות המהומות בעיר

צילום: לע"מ, עריכה: מתן חדד

ראש הממשלה בנימין נתניהו ומלך ירדן עבדאללה שוחחו היום (חמישי) בעקבות האירועים האחרונים בהר הבית ובירושלים ועל רקע החזרת השגריר הירדני לעמאן. נתניהו הדגיש בשיחה את מחויבות ישראל לשמור על הסטטוס-קוו בהר הבית, כמו גם על מעמדה של ירדן בו. זאת, בהתאם להסכם השלום בין המדינות. מלשכת ראש הממשלה נמסר כי "שני המנהיגים קראו לסיום מידי של כל פעולות האלימות וההסתה".

על אף ניסיונות ההרגעה מצדם של נתניהו ועבדאללה, אחר הצהריים נמשכו הפרות הסדר והמהומות בבירה. כמאה בני אדם יידו אבנים לעבר כוחות הביטחון במחנה הפליטים שועפאט במזרח ירושלים. הכוחות הגיבו באמצעים לפיזור הפגנות ולא דווח על נפגעים או על נזק.

אתמול הודיעה הממלכה ההאשמית כי השגריר וואליד עבידאת הוחזר לעמאן לצורך התייעצויות. זאת, בעקבות עימותים בין כוחות הביטחון לבין פלסטינים בכמה מוקדים בבירה וכן את סגירת הר הבית למתפללים. ההודעה על החזרת השגריר פורסמה אחרי פיגוע הדריסה בירושלים. פרט להחזרת השגריר - ירדן מתכוונת להגיש תלונה רשמית למועצת הביטחון של האו"ם בגין פעולות ישראל באתרים הקדושים בירושלים. לא נמסר אם החזרת השגריר והתלונה עלו בשיחה בין המנהיגים.

מהומות בירושלים - סיקור מיוחד
בשל המצב הביטחוני: בוטלו סיורים בכותל המערבי
דעה: קיצוני הר הבית גוררים לאבדון
זוהה הפצוע האלמוני מהפיגוע בבירה: "חשבנו שהוא בישיבה"

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש בעמאן עם עבדאללה מלך ירדן. 16 בינואר 2014. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
בנימין נתניהו והמלך עבדאללה/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

ממשרד החוץ נמסר אתמול בעניין: "אנו מצטערים על החלטת ירדן שאינה תורמת להרגעת הרוחות, אלא להפך, ומצפים מירדן לגנות את האלימות היזומה המכוונת מרמאללה ואת רצח החפים מפשע שנגרמה ממנה".

הפעם הקודמת שבה שגריר ירדני נעדר מישראל בעת משבר הייתה במבצע "עופרת יצוקה" ב-2009, אז החליטו הירדנים להאריך חופשה מתוכננת מראש של השגריר הקודם ולא להחזירו לישראל. לפני כן, בשנים 2000-2005 לא היה שגריר ירדני בישראל נוכח האינתיפאדה השנייה שפרצה ב-2000. התפקיד אויש מחדש רק לאחר ביצוע תכנית ההתנתקות מעזה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
שגריר ירדן בישראל: "הבנייה בהתנחלויות תסכן את הסכם השלום". מערכת וואלה! NEWS
השגריר עבידאת, בשבוע שעבר/מערכת וואלה! NEWS

בשבוע שעבר התייחס השגריר להסלמה בירושלים והפציר בישראל להימנע מצעדים חד-צדדיים בירושלים בכלל ובהר הבית בפרט. עבידאת, שאמר את הדברים באירוע לציון 20 שנה להסכם בין המדינות במרכז רבין בתל אביב, הוסיף כי צעדים אלו פוגעים בהסכם שנחתם ב-1994. עבידאת טען כי "יוזמת השלום הערבית, שירדן תרמה רבות לקידומה, עדיין נמצאת על השולחן ומציעה הסכם שעונה על צרכי כל הצדדים".

לפניות לכתב אמיר תיבון: amir.tibon@walla.co.il

לפניות לכתב יאיר אלטמן: talk2yaira@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully