וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל המצב הביטחוני: בוטלו סיורים בכותל המערבי

הקרן למורשת הכותל אישרה כי מוסדות לימוד ואזרחים מכל הארץ ביטלו סיורים באזור הכותל. רב הכותל ניסה להרגיע: "משטרת ירושלים עושה את עבודתה נאמנה". מהמרכז לשלטון מקומי נמסר כי לא מדובר במספרים גדולים

צילום: ערן גילווארג, עריכה: יאיר דניאל

קצין מג"ב שנרצח אתמול בפיגוע בירושלים הובא היום למנוחות

על רקע המתיחות וההסלמה בירושלים, מוסדות לימוד ואזרחים מכל רחבי הארץ ביטלו סיורים שתכננו לערוך בימים הקרובים בכותל המערבי ובסביבתו - כך אישרה היום (חמישי) הקרן למורשת הכותל. רב הכותל והמקומות הקדושים, שמואל רבינוביץ', אמר בתגובה: "אני מבין ללבם של החוששים להגיע לירושלים בימים אלו, אך הציבור צריך לדעת כי משטרת ירושלים עושה את עבודתה נאמנה".

לדברי רבינוביץ', "הכותל המערבי, העיר העתיקה ודרכי הגישה אליהם מאובטחים תמיד על ידי כוחות הביטחון, ועכשיו שבעתיים. גם כעת פוקדים את המקום הקדוש אלפי מבקרים מדי יום ואל לנו לתת לאויבינו לשבש את בואנו אל הקודש. אני מברך את מאה חתני המצוות שהיו היום בכותל כדי לחגוג את היכנסם לעול תורה ומצוות".

עוד בוואלה! חדשות:
מסתמן: דריסת החיילים בגוש עציון – תאונת דרכים
הקצין שנהרג נטמן: "אנו מקדשים את החיים, הם את המוות"
האזינו לשיחת שולה זקן עם מתקשרת: "הם מכרו אותי"

אמבולנס של מד"א בכותל המערבי במהלך יום הכיפורים. מד"א
הכותל המערבי/מד"א

הרב רבינוביץ' קרא למנהיגי הדתות שלא להבעיר את ירושלים בהכרזות בלתי-אחראיות. "העיר העתיקה מאחדת בתוכה מקומות קדושים למיליונים רבים בני דתות שונות. זוהי חובתנו לשמור על שלום ואחווה במקום הקדוש הזה". הוא הדגיש כי לא מתקיימת שום פעילות ארכיאולוגית מתחת להר הבית, בשל קדושתו של המקום לעם היהודי, וכי הידיעות המתפרסמות בעניין זה, הנן שקר מוחלט. הוא הביע תקווה כי "צעירים חוליגנים לא יצליחו להבעיר את העיר הקדושה והשלום יחזור לשרור בירושלים".

למרות הדיווחים, הגופים הנוגעים בדבר מבקשים להרגיע את הרוחות וטוענים כי אין מדובר במספרים גדולים. במרכז לשלטון מקומי טוענים כי ההחלטה על ביטול הסיורים בשל המצב הביטחוני איננה נמצאת בידי הרשויות, אלא נתונה להחלטת מנהל המוסד החינוכי. לדברי המרכז, מבדיקה שערכו עם כמה ראשי רשויות לא ניתנה הוראה כזו.

בפורום ועדי "ההורים היישובים", המונים למעלה מ-80 רשויות מקומיות וערים בארץ, דיווחו כי לא נרשמו ביטולים חריגים, נכון לשעה זו, בטיולים לירושלים בכלל ולכותל בפרט, למעט מקרים פרטניים של הורים מודאגים. יצוין כי בתי הספר הבוחרים לדחות או לבטל סיורים לימודיים אינם מחויבים בדיווח מידי למשרד החינוך, וגורמים במשרד מאשרים כי נכון לשעה זו טרם התקבלו הודעות רשמיות על ביטולים.

המשטרה הציבה מחסומי בטון בתחנות הרכבת הקלה בירושלים, נובמבר 2014. טלי מאייר
מחסומי בטון בתחנת רכבת בירושלים, היום/טלי מאייר

ביטול הסיורים מגיע לאחר שלושה פיגועים שאירעו בשבועיים האחרונים בבירה. אתמול בשעות הצהריים מחבל שנהג ברכב מסחרי פגע בכמה לוחמי משמר הגבול שהמתינו לחצות את הכביש בכניסה לעיר. המחבל, איברהים עכארי, המשיך בנסיעה פרועה לעבר תחנת הרכבת הקלה ברחוב שמעון הצדיק, ואז ברח על פסי הרכבת. בזירה נוספת ברחוב זקס הוא פגע בעוד כמה הולכי רגל ובכלי רכב. לאחר שנעצר, יצא הפלסטיני מהרכב ותקף עוברים ושבים באמצעות מוט ברזל. שוטרים שהגיעו לזירה פתחו לעברו באש והרגו אותו. בפיגוע נרצח פקד ג'דעאן אסעד, קצין מג"ב בן 39 מהכפר הדרוזי בית ג'ן שבגליל העליון. 11 בני אדם נפצעו בפיגוע.

הפגנת ימין בזירת פיגוע הדריסה, ירושלים. טלי מאייר
הפגנה בזירת הפיגוע בירושלים, אתמול/טלי מאייר

לפני שבועיים בוצע פיגוע דריסה נוסף בירושלים. מחבל פלסטיני פגע בנוסעים שהמתינו לרכבת הקלה בסמוך למטה הארצי שבבירה. חיה זיסל-ברון, תינוקת כבת שלושה חודשים, נהרגה במקום. קארן ימימה מוסקרה באררה, עולה מאקוודור, נפצעה באורח אנוש ומתה מפצעיה מאוחר יותר בבית החולים. בפיגוע נפצעו שבעה בני אדם נוספים. המחבל, עבד אל-רחמן שלודי, ניסה להימלט רגלית, נורה בגפיו על ידי שוטרי מחוז ירושלים ונפצע קשה. מאוחר יותר גם הוא מת מפצעיו.

בשבוע שעבר נורה יהודה גליק, פעיל ימין בכיר למען הר הבית, מחוץ למרכז מורשת בגין בירושלים. הוא נפצע באורח קשה ומאז הוא מאושפז בבית החולים שערי צדק בעיר. כמה שעות לאחר הירי, איתרו כוחות הביטחון את המחבל, מועתז חיג'אזי, וירו בו למוות.

פיגוע דריסה בירושלים, נובמבר 2014. טלי מאייר
זירת הפיגוע בירושלים, אתמול/טלי מאייר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully