וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פצוע מהפיגוע בעציון: "הגנתי על עצמי בידיים חשופות"

10.11.2014 / 21:10

ישי כץ, תושב אלון שבות בן 50, שנפצע באורח קל בפיגוע הדקירה בגוש עציון, שחזר את רגעי האימה - ואת מה שהציל אותו. "התחלתי להתקדם אל המחבל. בשלב מסוים הוא עזב את הצעירה ורץ אליי"

צילום: עומר מירון, שי מכלוף, דוברות מד"א, הצלה יו"ש, ערוץ הכנסת, עריכה: קשת סידי, קריינות: לירון בארי

"הבנתי שאני בסכנת חיים והבנתי שאני צריך לברוח, הגנתי על עצמי בידיים חשופות" – כך סיפר היום (שני) ישי כץ, תושב אלון שבות בן 50, שנפצע באורח קל בפיגוע הדקירה בצומת אלון שבות, בו נהרגה דליה למקוס, תושבת תקוע בת 25, ונפצע באורח קל עד בינוני צעיר נוסף בן 26.

"נסעתי לכיוון השפלה וראיתי את האירוע בהתהוותו", הוסיף. "נעצרתי וראיתי את המחבל דוקר את הצעירה לפחות ארבע פעמים. התחלתי לקלל אותו ולהתקדם אליו, ובשלב מסוים הוא עזב אותה ורץ אליי".

עוד בוואלה! חדשות:
ההשתוללות והדקירות: תיעוד הפיגוע בגוש עציון
ההרוגה: תושבת תקוע ששרדה פיגוע דקירה ב-2006
הדוקר: אסיר משוחרר, מזוהה עם הג'יהאד האיסלאמי

דליה למקוס הנרצחת בפיגוע באלון שבות. באדיבות המשפחה
"ניסיתי לסייע למישהו וכך זה נגמר". דליה למקוס, שנהרגה בפיגוע/באדיבות המשפחה

כץ סיפר כי הוא לא היה חמוש. "הבנתי שאני בידיים חשופות ויהיה לי קשה לנטרל אותו", אמר. "הוא הצליח לדקור אותי בלחי, דקירה קלה יחסית. הגיע מישהו מאחורי ואז הוא עזב אותי, ורץ חזרה לטרמפיאדה".

לאחר מכן, סיפר כץ כי הדוקר, מאהר חמדי אל-השלמון, רדף אחרי אחד השומרים במקום, בכניסה לאלון שבות. "הוא נאבק אתו, ובשלב מסוים המאבטח השני ירה בו". השלמון נפצע באורח קשה ופונה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים.

"ניסיתי לסייע למישהו וכך זה נגמר", סיכם כץ. "הוא צעק 'אללה אכבר', וברגע שהבנתי שהאירוע מופנה אלי, הסתובבתי והגנתי על עצמי בידיים חשופות". צוותים של מגן דוד אדום שהוזעקו לזירה פינו את כץ לקבלת טיפול רפואי בבית שערי צדק בירושלים.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
זירת הפיגוע באלון שבות שבגוש עציון. טלי מאייר
"הגיע מישהו מאחוריי ואז הוא עזב אותי". כוחות בזירת האירוע, הערב/טלי מאייר

בתיעוד ממצלמות אבטחה שמוצבות בצומת אלון, נראה השלמון דוהר לתוך הטרמפיאדה כשהוא נוהג בוואן של מאזדה בעל לוחיות זיהוי ישראליות. הוא ניסה לדרוס את הנוכחים שעמדו בתחנת ההסעה וטיפס מעל עמודי ההגנה שנמצאים בחזית התחנה. לאחר כמה שניות, כשהדריסה נכשלה, הוא נראה רץ חזרה לכיוון התחנה וככל הנראה דוקר את למקוס, שנפצעה וכאמור מתה מפצעיה מאוחר יותר.

משם, פנה הדוקר לעבר הכביש וניסה לתקוף אדם שיצא מרכבו, ככל הנראה כץ. הוא רדף אחריו לכיוון הכניסה לאלון שבות ונאבק בו. ברגע זה ככל הנראה נדקר כץ בפניו, כשלפתע הגיח השומר בכניסה לאלון שבות וירה בדוקר, שניסה להימלט מיד לאחר מכן, מטווח קצר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully