וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כל מי שיש לו לב מגיע למסקנות מצפייה בתיעוד מכפר כנא"

השרה לבני קראה להמתין לתוצאות של בדיקת אירוע הירי, ולא למהר לשפוט את המעורבים. "אנחנו עדיין לא יודעים את כל העובדות". ליברמן: "מי שרואה את הסרטון מבין שזה לא היה צעיר תמים"

באדיבות ערוץ הכנסת

שרת המשפטים ציפי לבני התייחסה היום (שני) להרג הצעיר חיר א-דין חמדאן בידי שוטרים בכפר כנא בסוף השבוע וקראה לא למהר לקפוץ למסקנות בנוגע למה שאירע. "המחלקה לחקירות שוטרים בודקת בפיקוח הדוק של היועץ המשפטי לממשלה את המקרה של חמדאן מכפר כנא, ואני מבקשת מכולם לחכות לתוצאות הבדיקות", אמרה לבני בישיבת סיעה של התנועה.

"כל אחד שיש לו לב מגיע למסקנות מצפייה בסרטון הזה, אבל אנחנו עדיין לא יודעים את כל העובדות", אמרה לבני. "אסור לשפוט מוקדם מדי". לבני קראה לא להאמין לשמועות ולפרסומים שאין מאחוריהם אמת. "החלוקה היא לא בין יהודים לערבים, אלא בין פורעי חוק לגורמי אכיפת החוק. התנועה נשארת בממשלה ותמשיך להיאבק על הדברים שבשמם נכנסנו לממשלה", היא הדגישה.

שר החוץ אביגדור ליברמן אמר בישיבת סיעת ישראל ביתנו כי אי אפשר לדרוש מצד אחד מהמשטרה להשליט סדר, ומצד שני "להתנפל עליה כשהיא פועלת בנחישות". "אני בטוח שכל מי שרואה את הסרטון מבין שזה לא היה איזשהו צעיר תמים, אלא מישהו שהתפרע ושצריך לפעול נגדו בנחישות", אמר השר. "אנחנו לא מחפשים ליצור פרובוקציות וחיכוכים, אבל צריך לפעול בנחישות נגד מי שמסית. אני קורא לאנשי הציבור הערבי לא להסית, אלא להרגיע את הרוחות".

עוד על הירי בכפר כנא:
בשל איומים: השוטרים המעורבים בהרג בכפר כנא יאובטחו
ראש מועצת כפר כנא: "הירי - הוצאה להורג"
אחרי ההלוויה: אבנים על אוטובוס בוואדי ערה; 2 נפצעו קל

כנס חירום בנושא פשעי שנאה על רקע ריבוי אירועי "תג מחיר", מאי 2014. נועם מושקוביץ
"התנועה נשארת בממשלה ותמשיך להיאבק על הדברים שבשמם נכנסנו לממשלה". ציפי לבני/נועם מושקוביץ

בשבת הביע שר הכלכלה נפתלי בנט תמיכה בשוטרים שהיו מעורבים באירוע, וכינה את הצעיר שנורה "מחבל ערבי אחוז טירוף", שתקף ניידת של שוטרים בסכין בניסיון לרצוח אותם. "תגובת השוטרים היא מה שמצופה מאנשי הביטחון שלנו. אפשר וצריך לבדוק, תמיד, אבל לא מדובר ב'רצח בדם קר' ובטח שאין להפקיר את אנשי כוחות הביטחון שנשלחים להגן עלינו", אמר בנט. "אם לא נעניק גיבוי נראה עוד ועוד ישראלים נרצחים באמצעות סכינים, זיקוקים ודריסות מכונית".

אתמול תקף שר האוצר יאיר לפיד במרומז את התבטאויותיו של בנט בנוגע לתקרית. "יש גבול לחוסר האחריות. אדם נהרג, המשטרה במצוקה וצריך לחקור מה קרה שם. המגזר הערבי במצוקה, שרים, חברי ממשלה וחברי כנסת צריכים לעסוק בהורדת הלהבות, לא בהגברת הלהבות", אמר לפיד בפתי ישיבת הממשלה. "אנחנו צריכים להמשיך לחיות פה ביחד. משטרת ישראל צריכה להמשיך לפעול גם בתוך המגזר הערבי. העובדה שאנשים משתמשים בסיטואציה הזאת בשביל להרוויח הון פוליטי היא חוסר אחריות לאומי".

חבר סיעתו, שר המדע יעקב פרי, אמר דברים דומים וקרא לראשי הציבור, הן היהודי והן הערבי, לפעול להרגעת הרוחות. "כולנו מצווים להנמיך את הלהבות", אמר השר פרי. "הצהרות שניתנו על ידי שרי ממשלה גורמות להסתה ולהסלמה. אני קורא לשרים ולראש הממשלה להנמיך את הלהבות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
הפרות סדר בכפר כנא בעקבות מותו של תושב הכפר שנורה על ידי המשטרה. שלומי גבאי
התפרעוות בכפר כנא בעקבות הירי/שלומי גבאי

חמדאן נהרג בליל שישי מירי של שוטרי תחנת נצרת, בעת שאלה הגיעו לכפר במטרה לעצור אדם אחר, קרוב משפחתו של חמדאן. בתיעוד האירוע, שפורסם בכלי תקשורת ערביים, נראה הצעיר רץ לעבר ניידת המשטרה בתנועות מאיימות, כשהוא אוחז בידו סכין. אחד השוטרים שיצאו מהניידת כדי להדוף אותו ירה לעבר פלג גופו העליון. חמדאן נפצע מהירי באורח אנוש ופונה לבית החולים העמק בעפולה, ושם מת מפצעיו.

האירוע עורר סערה גדולה, בעיקר בקרב אזרחי ישראל הערבים, שהכריזו על שביתה כללית אתמול. רבים הפגינו במוקדים שונים במחאה על הירי. בין היתר, כפר כנא הפגינו עשרות צעירים. במהלך ההפגנה הובערו צמיגים ופחים, נגרם נזק לתמרורים ואבנים הושלכו לעבר שוטרים שהגיעו למקום כדי לשמור על הסדר. כוחות יס"מ, מג"ב ופרשים נפרסו במקום וכמה מפרי סדר נעצרו. במקביל, מאות סטודנטים הפגינו באוניברסיטת חיפה ובאוניברסיטה תל אביב.

במחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) ממשיכים לחקור את נסיבות האירוע, ולפי ממצאים ראשוניים ועדויות של שני השוטרים שהיו מעורבים בתקרית, השוטר היורה לא כיוון לפלג גופו העליון אלא לידו של חמדאן, שאחז בסכין, במטרה לנטרלו. "הכדור, מחוסר מזל, פגע במותן של הצעיר, וגרם לדימום קשה בעורקו, דבר שהוביל בסופו של דבר למותו", אמר השוטר היורה.

התפרעויות בכפר כנא, נובמבר 2014. אלי אשכנזי, מערכת וואלה! NEWS
מעצרים בהפגנה בכפר כנא, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, אלי אשכנזי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully