וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי 21 הרוגים: "ציר המוות" בפתח תקווה ייסגר

9.11.2014 / 17:05

העירייה החליטה לסגור קטע ארוך מנתיב התחבורה הציבורית בדרך ז'בוטינסקי, שבו אירעו 38 תאונות בחמש השנים האחרונות. ראש העיר: "התושבים סיימו לשלם בחייהם על המחדל הבלתי נתפש הזה"

שמונה פצועים בהתהפכות מונית שירות בפתח תקווה, אוקטובר 2014. ראובן קסטרו
מונית שירות שהתהפכה בחודש שעבר ברחוב ז'בוטינסקי בפתח תקווה/ראובן קסטרו

נתיב התחבורה הציבורית בדרך ז'בוטינסקי בפתח תקווה, שנודע כ"ציר המוות", ייסגר לאלתר – כך החליטה היום (ראשון) עיריית פתח תקווה. זאת, לאחר שמאז הקמתו ב-2009 נהרגו 21 בני אדם בתאונות דרכים בו – האחרונה שבהן, אירעה רק בשבוע שעבר.

ראש עיריית פתח תקווה, איציק ברוורמן, קיבל את ההחלטה לסגור את נתיב התחבורה בכביש המרכזי ללא אישור משרד התחבורה. "תושבי פתח תקווה סיימו לשלם בחייהם על המחדל הבלתי נתפש הזה ועד שמשרד התחבורה לא יספק מענה אמיתי שיבטיח את בטיחותם של הולכי הרגל תושבי העיר, לא אאשר את פתיחת הציר לתנועת אוטובוסים", אמר.

נתיב דמים: כך הפך כביש בפתח תקווה לאזור אסון

הרוג בתאונה ב"ציר המוות" בפתח תקווה. שוקי לרר, מד"א
אוטובוס אחרי תאונה בכביש בדצמבר 2013/מד"א, שוקי לרר

נתיב התחבורה הציבורית, שנסלל ונבנה בהשקעה של מיליוני שקלים במטרה להקל על עומסי התנועה, ממוקם במרכזו של הכביש. הוא גורם לבלבול בקרב הולכי הרגל ומקשה על חציית הכביש. מנתוני עמותת "אור ירוק" עולה כי מאז הקמתו אירעו בו לא פחות מ-38 תאונות, שבהן נהרגו 21 בני אדם ונפצעו 51 נוספים. ברוב התאונות היו מעורבים אוטובוסים והולכי רגל.

עוד בוואלה! חדשות:
השוטר שהרג את הצעיר בכפר כנא: "כיוונתי ליד שלו"
השרים אישרו: חוקי הכנסת יחולו גם ביהודה ושומרון
חשיפה: הרשות הצליחה ליירט תשדורות מזל"טים של צה"ל

בהתאם להחלטת העירייה, ייסגר הנתיב כבר בימים הקרובים, מצומת הרחובות ז'בוטינסקי-משה דיין ועד לצומת גהה, לשני הכיוונים. תחנות האוטובוס בנתיב יועברו למדרכות בצדי הדרך, כפי שהיה בעבר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

משפחות ההרוגים: "לא סוף המאבק"

מלכה חכם מראש העין, ששני בניה יותם ויואב נדרסו על ידי אוטובוס בינואר 2013 כאשר חצו את הכביש בציר הקטלני, ניהלה מאבק עיקש מול משרד התחבורה לסגירת הנתיב. "אני מאוד מרוצה מהמהלך של ראש עיריית פתח תקווה שסגר את הכביש באופן חד צדדי, כיוון שזה לא נעשה באישור משרד התחבורה", אמרה והוסיפה: "אני מצרה על כך שזה לא נעשה קודם כי כך היו נחסכים הרוגים רבים".

היא הביעה סיפוק, אך הדגישה כי המאבק לא נשלם. "מבחינתי, סגירת הכביש היא חלק אחד והחלק השני הוא מיצוי כל התהליך של בירור וחקירה מקיפה של התנהלות משרד התחבורה במחדל המתמשך הזה", הסבירה. "משרד התחבורה היה מודע לסכנות הטמונות בכביש, אך למרות כל ההתרעות מגורמים שונים, בהם עיריית פתח תקווה והאזרחים, הם לא סידרו את הכביש והם אחראים למחדל הזה. המאבק טרם הסתיים".

שני אחים נהרגו בתאונת דרכים בפתח תקווה, 9.1.13. שבתי בנדט, ספק 500
זירת התאונה שבה נהרגו יואב ויותם חכם/ספק 500, שבתי בנדט

אלעד ברנר, שאביו נהרג בשנת 2012 כשחצה את הכביש במעבר חציה, הביע גם הוא שביעות רצון מההחלטה. "אני מאוד שמח", אמר. "הציר הזה אינו מותאם לתנועת אוטובוסים. זה היה פשוט זלזול בחיי אדם, חוסר אחריות של מקבלי החלטות ואני גם לא בטוח כמה ההחלטה הזאת תחזיק מים".

לדבריו, מדובר ב"מחדל בלתי רגיל של משרד התחבורה. יש כשלים בטיחותיים בכל הציר הזה. הוא מיועד לרכבת קלה ולא לאוטובוסים וכדי להקל על העומס הכניסו לשם אוטובוסים. תעשו קשר תחתי או קשר עילי שיעברו שם הולכי רגל".

שמואל אבואב, מנכ"ל "אור ירוק" בירך גם הוא על ההחלטה. "משרד התחבורה היה צריך לסגור את הציר המסוכן כבר לפני הרבה זמן", אמר. "בציר ז'בוטינסקי יש ליקויי בטיחות רבים ולכן צריך להפריד בין הולכי רגל לבין האוטובוסים ולהפוך את הציר המרכזי לבטוח".

לפניות לכתבת דנה ירקצי: danayark@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully