וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתיב דמים: כך הפך כביש בפתח תקווה לאזור אסון

10.1.2013 / 20:46

שני האחים שנהרגו אמש מפגיעת אוטובוס בנתיב התחבורה הציבורית ברחוב ז'בוטינסקי בעיר, מתווספים לרשימה מתארכת של הולכי רגל שנספו במקום. בעירייה מאשימים את משרד התחבורה

צילום: אבי כהן עריכה: טל רזניק קריינות: לירון בארי

הקטל בדרכים: נתיב התחבורה הציבורית ברחוב ז'בוטינסקי בפתח תקווה גבה אמש (רביעי) את חייהם של שני הולכי רגל, צמד אחים, שנפגעו מאוטובוס סמוך לקניון ובית החולים בילינסון. מקרה המוות הזה מצטרף לרשימה ארוכה של הולכי רגל שקיפחו את חייהם באותו נתיב, שהשם שהודבק לו הוא "כביש הדמים".

זמן קצר לאחר התקרית אירעה תאונה נוספת באותו רחוב - מונית שירות התהפכה באזור ועשרה בני אדם נפצעו קל, בהם אישה בהריון וילד. למרות הרצון לתת עדיפות לתחבורה הציבורית, הוחלט אמש לסגור את הנתיב בקטע הכביש הבעייתי, לאחר שבעירייה כבר דרשו בעבר לסגור אותו לתנועה.

שני הולכי רגל נהרגו מפגיעת אוטובוס ברחוב ז'בוטינסקי בפתח תקווה. נמרוד סונדרס
זירת התאונה ברחוב ז'בוטינסקי שבה נהרגו שני האחים, אמש/נמרוד סונדרס

מתוך מגמה לתת עדיפות לתחבורה הציבורית כדי לעודד את השימוש בה, נסלל נתיב התחבורה הציבורית על מנת לאפשר לאוטובוסים ולמוניות השירות לתת שירות מהיר וטוב יותר. לכאורה זה נראה מושלם, אך בשנת 2012 נהרגו במקום שישה הולכי רגל, ובחודש האחרון שלושה הולכי רגל נוספים קיפחו את חייהם. על כן נשאלת השאלה: אם האוטובוסים נוסעים בנתיב נפרד וכלי הרכב הפרטיים נוסעים בנתיב אחר, דבר שמונע חיכוך מיותר שגם הוא גורם לעיכובים ולתאונות, מדוע אנו עדים לאותם המראות פעם אחר פעם?

לדברי מנהל מחלקת התחבורה הציבורית בעיריית פתח תקווה, אבשלום שמחי, הדבר נובע מכמה בעיות. בראש ובראשונה מדובר בגורם האנושי - הולכי הרגל. לדברי שמחי, כשחוצים כביש בדרכים רגילות, ניתן להביט לשני הצדדים; אבל במקרה של ז'בוטינסקי, נתיב התחבורה הציבורית נמצא באמצע הכביש; ולכן, לאחר שחוצים פעם אחת, צריך לחצות שוב לאחר שמסתכלים לאותו הכיוון, ולאנשים קשה להתרגל.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
עשרה  בני אדם נפצעו קל בהתהפכות מונית שירות ברחוב ז'בוטינסקי בפתח תקווה. נמרוד סונדרס
מונית שירות שהתהפכה ברחוב ז'בוטינסקי בעיר, אמש/נמרוד סונדרס

בדבריו של שמחי מובלעת הבעיה המרכזית, והיא - שנתיב התחבורה הציבורית נסלל באמצע הכביש. במצב כזה, כל הולך רגל צריך לחצות שלושה ואפילו ארבעה נתיבים כדי להגיע לתחנה, ואם הוא צריך את התחנה בצד השני הוא חוצה שני נתיבים נוספים, דבר שגורם להולכי רגל רבים יותר לחצות במקום ולהסתכן. מממצאי התאונות, למעט התאונה אמש שחקירתה טרם הושלמה, עולה כי בכל המקרים הבעיה הייתה שהולכי הרגל חצו ברמזור אדום, באלכסון או בריצה, ולא לפי החוק.

כאמור, בעירייה כבר התריעו בעבר על הנושא וביקשו לסגור את הנתיב בשל סיכון חיי אדם. "למדיניות משרד התחבורה לתת עדיפות לתחבורה ציבורית יש את כל ההצדקה לעניין, ואנו מסכימים לזה. אנחנו ביקשנו שהאוטובוסים ייסעו בנתיבים צדדיים בצדי הכביש, ולא באמצע כפי שזה כיום. אם האוטובוסים ייסעו בנתיבים הצמודים למדרכה, הולכי הרגל לא יצטרכו לחצות כביש ראשי אלא יגיעו לאוטובוס מהמדרכה".

אדם נדרס למוות בפתח תקווה. חדשות 24
זירת התאונה ברחוב ז'בוטינסקי שבה נדרס הולך רגל בן 20, בחודש שעבר/חדשות 24

המלצה זו טרם התקבלה, אך לאחר ריבוי התאונות הוחלט על ידי המשטרה לסגור את קטע הכביש הבעייתי, ובעירייה ממתינים להנחיות משרד התחבורה כיצד לפעול בהמשך. גם מנכ"ל העירייה, אבי בן חמו, אמר אמש במקום התאונה כי מדובר בכביש מסוכן שצריך לסגור. "מדובר בכביש דמים שגבה חיי אדם רבים. החלטנו ביחד עם המשטרה לחסום את הכביש לאלתר. הוא לא באחריותנו, אלא באחריות משרד התחבורה. אך לאחר שפנינו ולא נעתרו לבקשתנו לסגור את הכביש, לקחנו עליו אחריות והוא ייסגר בזמן הקרוב. מחר נעמוד בקשר עם כל הגורמים הרלוונטיים כדי להסדיר את העניין".

אחד התושבים שגר סמוך למקום התאונה אמר לוואלה! חדשות, "מדובר בכביש מוות. כל הזמן יש פה תאונות ואנשים נהרגים. זה פשוט לא ייאמן. אני גר כאן בסמוך, וזה פשוט אסון. אנשים נהרגים פה כל הזמן". תושב אחר סיפר: "הגעתי למקום אחרי התאונה, וזה היה מראה מאוד קשה. צריך לעשות משהו בנושא כי מדובר בכביש שמתים בו הרבה אנשים וחייבים לעשות משהו כדי שזה לא יימשך".

רשימת ההרוגים בקטע הכביש המדובר כוללת רוכב אופניים שנהרג במקום בפברואר אשתקד, לאחר שנדרס על ידי אוטובוס. בחודש ספטמבר נדרסה למוות קשישה כבת 65 בנתיב התחבורה הציבורית, ובתחילת דצמבר נדרס למוות הולך רגל כבן 20 בעת שחצה את הכביש. בתחילת החודש נפצע באורח אנוש הולך רגל כבן 20 בעת שחצה את הכביש. זוהי, כמובן, רשימה חלקית בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully