וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר: 20% נגד מתן זכות בחירה לבעלי מוגבלות שכלית

"מדד ההכללה" של עמותת אקי"ם מצא כי כשליש מהציבור סבור כי לאנשים עם מוגבלות אין זכות להוליד ילדים. עם זאת, 90% תומכים בזכותם להתחתן, וברוב המדדים נמצא שיפור בעמדת הציבור כלפי בעלי מוגבלות

עמותת אק"ים חשפה באירוע בבית הנשיא את המדד הבוחן את יחס החברה הישראלית לאנשים עם מוגבלות שכלית. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
נחמה ריבלין בטקס בבית הנשיא, היום/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

כשליש מהציבור הישראלי סבור כי לאנשים עם מוגבלות שכלית אין זכות להוליד ילדים, ו-20% מאמינים שאין לתת להם זכות להצביע בבחירות – כך עולה מסקר "מדד ההכללה" של עמותת אקי"ם ישראל, הפועלת לקידום אנשים עם מוגבלות שכלית, שפורסם היום (ראשון). הממצאים יוגשו לנחמה ריבלין, רעייתו של נשיא המדינה ראובן ריבלין, בטקס שייערך היום בבית הנשיא בירושלים.

עוד נמצא כי כמעט כל הציבור תומך בהשתתפות אנשים עם מוגבלות שכלית בפעילויות פנאי בבתי הספר ובקהילה, ויותר מ-90% סבורים שיש לאפשר למוגבלים שכלית להתחתן ולקיים יחסי מין.

עוד בוואלה! חדשות:
השוטרים נחקרים במח"ש: "הצעיר הערבי צעק ''אללה אכבר'"
ריבלין: אלימות היא לא דרכה של מדינת ישראל
בשל מחסור ברופאים: מרכזי ההגנה לילדים קורסים

"מדד ההכללה" בוחן את עמדות הציבור הרחב בישראל כלפי שילוב מוגבלים שכלית בחברה בתחומים שונים, כמו גם את מידת ההכללה של בעלי מוגבלויות בערים השונות. בשלוש השנים בהם בוחנת אקי"ם את "מדד ההכללה", נמצא שיפור בעמדות הציבור כלפי אנשים עם מוגבלות שכלית.

הוסטל של אקי"ם שספג יריות ברחוב צהלה תל אביב. פברואר 2014. יותם רונן
הוסטל של עמותת אקי"ם בצפון תל אביב/יותם רונן

24% מהציבור סבורים שאין לאפשר לבעלי מוגבלות שכלית לתת הסכמה לטיפול רפואי, ו-13.7% טענו כי הם לא מוכנים לגור בשכנות לאדם בעל מוגבלות שכלית. מדובר בשיפור ממצאי הסקר הקודם, אז 18.8% מהציבור טענו כי הם לא מוכנים לכך.

גם ביחס כלפי הפרדת בעלי מוגבלות שכלית נרשם שיפור. 30% מהציבור סבורים כי בעלי מוגבלות חייבים להיות במסגרת נפרדת, לעומת 43% שסברו כך במדד הקודם. שיפור נוסף נרשם בבחינת החשש של הציבור הכללי ממסוכנות של בעלי מוגבלות שכלית. 18.5% חוששים שאדם מוגבל שכלית יהיה מסוכן או אגרסיבי כלפיהם, לעומת 31.2% שטענו כך במדד הקודם. כ-10% מהציבור יתרחקו או יימנעו ממפגש עם אדם בעל מוגבלות, לעומת 18% במדד הקודם.

נמצא כי ראשון לציון היא העיר המכלילה ביותר מבין הערים הגדולות, כשאליה מצטרפות כפר סבא, שמובילה את מדד ההכללה בערים הבינוניות, וראש העין בערים הקטנות. אחריהן ניצבות ירושלים, דימונה, אשדוד ורעננה. הערים נמדדו על פי פיתוח שירותים לבעלי מוגבלות שכלית והפעלתם, שילוב בחינוך ותעסוקה, ופעילות העירייה להטמעת עמדות חיוביות בציבור.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
סיגל פרץ יהלומי מנכ"לית אקים. פברואר 2014. יותם רונן
מנכ"לית אקי"ם, סיגל פרץ יהלומי/יותם רונן

בהשוואה בין תושבי הערים המכלילות לציבור הכללי נמצא כי תושבי ערים אלה חשים נינוחים יותר במפגשים עם אנשים עם מוגבלות שכלית. רק 21% מתושבי רעננה דיווחו על מידת נינוחות מעטה במפגש עם אדם מוגבל שכלית, לעומת 37% ביישובים אחרים. כמו כן, רק 4.8% מהנשאלים ברעננה טענו כי יתרחקו או יימנעו ממפגש עם אדם בעל מוגבלות, לעומת 10% ביישובים אחרים, כאמור.

כמו כן, תושבי הערים המכלילות דיווחו על מידה רבה יותר של תחושת רחמים, לעומת תושבי היישובים האחרים. 61% בממוצע בערים המכלילות טענו כי הם חשים תחושת רחמים כלפי אנשים עם מוגבלות שכלית, לעומת ממוצע של 50.5% ביישובים אחרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully