וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכותרות המרכזיות שעשו את סוף השבוע

צעיר ערבי נורה למוות בכפר כנא בידי שוטרים לאחר שלטענתם איים עליהם בסכין, ארה"ב הבהירה כי אינה משתפת פעולה עם איראן נגד דאעש וחמאס הקים צבא עממי לשחרור מסגד אל-אקצא. אלה הכותרות שעשו את השבת

פאנט

(תיעוד הירי בצעיר הערבי בכפר כנא)

שוטרים ירו למוות בצעיר ערבי בכפר כנא

חיר א-דין חמדאן, צעיר כבן 22 נהרג הלילה (שבת) בכפר כנא מירי שוטרים, לאחר שלטענתם איים בסכין על כוח ממשטרת נצרת בעת שביצע מעצר של אדם אחר, ככל הנראה קרוב משפחה של ההרוג. חמדאן נורה בפלג גופו העליון, ולאחר שפונה לבית החולים העמק בעפולה כשמצבו אנוש - הוא מת מפצעיו.

בעקבות ההרג הפגינו היום כ-5,000 בני אדם בכפר כנא. כמה מהמפגינים הניפו שלטים שעליהם נכתב: "כל פשעו היה שהוא ערבי", וצועקים "ציונים צאו לנו מהחיים" ו"נפדה את נקמתנו". בין המשתתפים בהפגנה היו מנהיג הפלג הצפוני של התנועה האיסלאמית, ראאד סלאח, ח"כ מוחמד ברכה מחד"ש, והח"כ לשעבר טאלב א-סאנע. הלווייתו של חמדאן תיערך הערב בשעה 19:00 בבית העלמין ביישוב.

ארה"ב: "אין שום שיתוף פעולה עם איראן בנוגע לדאעש"

היועצת לביטחון לאומי של הבית הלבן, סוזן רייס, אמרה אתמול כי ארצות הברית אינה מעורבת בשיתוף פעולה צבאי עם איראן בהתמודדות נגד כוחות "המדינה האיסלאמית" (דאעש) בעיראק ובסוריה. "אנחנו לא מעורבים בשום צורה בשיתוף פעולה כלשהו עם איראן", הבהירה בתגובה לדיווח כי הנשיא ברק אובמה שלח בחודש שעבר איגרת בנושא למנהיג העליון של איראן, אייתוללה עלי חמינאי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

חמאס הודיע על הקמת "צבא עממי" לשחרור מסגד אל-אקצא

חמאס הודיע אמש כי בכוונתו להקים "צבא עממי" ברצועת עזה, על מנת "להתכונן" לעימות מחודש עם הכוחות הישראליים, בעיקר לנוכח המתיחות סביב העיר העתיקה בירושלים – כך דווח בסוכנות הידיעות הצרפתית. במהלך אירוע שנערך במחנה הפליטים ג'באליה ברצועת עזה, שיבח מוחמד אבו עסכר, בכיר הזרוע הצבאית של הארגון, גדודי עז א-דין אל-קסאם, את גיוסם של 2,500 לוחמים, "המייצגים את החלק הראשון של הצבא העממי לשחרור מסגד אל-אקצא ופלסטין".

אבו עסכר עוד הוסיף כי הארגון מחמש ומכין את הצבא, "על מנת שעמנו יהיה מוכן לכל עימות עם הכיבוש" הישראלי. "הגיוס פתוח לכל הצעירים מגיל 20 ומעלה, והם מוזמנים להצטרף לאימונים יומיים לקראת הקמת הצבא", אמר אבו עסכר. הוא הדגיש כי הצבא יתערב "ברגע שבו יהיה מסגד אל-אקצא נתון להפרות ישראליות אכזריות". דובר נוסף של הזרוע הצבאית אישר כי "האנשים, התחמושת והמנהרות של אל-קסאם במצב טוב", לקראת עימות אפשרי.

שגריר שוודיה מבהיר: "ההכרה בפלסטין אינה אנטי-ישראלית"

כבר יותר משבוע שישראל מתנהלת ללא שגריר בשוודיה, מדינה שנחשבה בעבר אחת מידידותינו הטובות ביותר באירופה, אבל סומנה לאחרונה כמוקד של עוינות לישראל, על רקע החלטת הממשלה השוודית להכיר במדינה פלסטינית באופן חד-צדדי. שר החוץ אביגדור ליברמן ומקבילתו השוודית מרגוט וולסטרום מחליפים מהלומות מילוליות ומוסדות פיננסיים במדינה מחרימים חברות ישראליות, אבל שגריר שוודיה בישראל, קארל מגנוס, משוכנע שהמשבר בין המדינות קיים בעיקר בתקשורת, ושבפועל היחסים נשארו טובים.

בריאיון לוואלה! חדשות שהתקיים השבוע בתל אביב ניסה מגנוס להסביר כי המחלוקת בנושא המדינה הפלסטינית היא רק סוגיה אחת במערכת היחסים בין ישראל לשוודיה, ולא בהכרח החשובה שבהן. "אנחנו מאוד מעוניינים שהשגריר הישראלי יחזור לשטוקהולם, כי יש לנו מערכת יחסים מסחרית מצוינת ושיתופי פעולה מעניינים בתחומי הכלכלה, המדע, התרבות והחינוך", אמר מגנוס. "שוודיה מעריכה את החדשנות הישראלית ומעוניינת לקדם שיתופי פעולה גם בתחום הזה. ישנן כמובן גם מחלוקות בינינו, אבל זו לא סיבה להתעלם מכל הדברים הטובים שקורים בין שתי המדינות".

אולמרט: "אהוד ברק לקח שוחד בעשרות מיליונים"

ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט האשים את אהוד ברק בקבלת שוחד בעסקאות נשק. "הוא לוקח שוחד במיליונים ובעשרות מיליונים", נשמע אולמרט אומר בקלטת שנחשפה אמש ב"שישי" של חדשות 10. בשיחה עם ראש לשכתו לשעבר שולה זקן, שנערכה ביולי 2011, הטיח אולמרט אישומים קשים בברק – אולם ככל הנראה לא קיימים חשדות ממשיים נגדו, וככל הידוע לא מתנהלת חקירה בעניין.

אחרי שוודיה: "מדינות נוספות באירופה יכירו בפלסטין"

כמה מבעלות בריתה הקרובות ביותר של ארצות הברית באירופה מאיימות ללכת בעקבות שוודיה ולהכיר במדינה פלסטינית באופן חד-צדדי, אם לא ינקטו צעדים כדי להחיות את תהליך השלום בין ישראל לפלסטינים – כך דווח הלילה (שבת) ב"וול סטריט ג'ורנל" מפי בכירים אמריקניים ואירופאיים. עמדה זו, המתגבשת בחלק מבירות אירופה, מציבה את ממשל אובמה במלכוד דיפלומטי, אשר ישפיע על מערכת היחסים המתוחה ממילא של הנשיא האמריקני עם ראש הממשלה בנימין נתניהו.

"אנחנו לא מתכוונים לחכות לנצח", אמר גורם אירופאי בכיר על המהלך האפשרי של ארצו. "קיימות באירופה מדינות נוספות אשר שוקלות לפעול כמו שוודיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully