וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אם חייל שנפצע בפיגוע: "מפקירים את האזרחים בירושלים"

אמו של לוחם מג"ב שנפגע בגוש עציון סיפרה כי באותו בוקר הושלכה לעברה אבן, אך קסדה שחבשה הגנה עליה. "יש כאן משהו שצריך לתקן ביד יותר קשה". 8 פצועים משני הפיגועים עדיין מאושפזים

צילום: גדעון צנטנר, דוברות הר חברון, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: לירון בארי

שמונה פצועים משני פיגועי הדריסה אתמול עדיין מאושפזים הבוקר (חמישי) בבתי חולים בירושלים. שרון, אמו של איתי, אחד משלושת החיילים שנפצעו בפיגוע בגוש עציון אמש ומאושפז במצב קל בבית החולים הדסה עין כרם, סיפרה כי ישנה כשאירע הפיגוע וקיבלה את הבשורה מראש העיר. "הוא העביר לי מיד את איתי כדי שאדבר איתו. אין לי מושג איך הגעתי לבית החולים. כל הזמן שומעים בחדשות על פצועים, אבל כשזה הילד שלך, הבית שלך – זה שונה, זה קשה", תיארה האם.

האם סיפרה על הקושי שבמתיחות בתקופה האחרונה בירושלים ואמרה כי רק אתמול בבוקר היא נפגעה מאבן שהושלכה לעברה בעת שרכבה על אופנוע בשכנות ארמון הנציב, אולם לא נפצעה משום שחבשה קסדה. "ובערב אני שומעת שאיתי נפצע. זה אבסורד", שחזרה האם. "אנחנו חווים את זה ביום-יום. זה מטורף מה שקורה כאן". היא מתחה ביקורת על התגובה של כוחות הביטחון למצב. "משהו פסול בפעילות הביטחונית, בכוח ההרתעה. אין כאן תגובה ראויה", קבעה האם. "יש תחושה שרק אנחנו רוצים את השלום. אני לא אומרת תירו בכל מי שזורק אבן, אבל אי אפשר להתעלם מזה. יש כאן משהו שצריך לתקן ביד הרבה יותר קשה ונכונה. יש כאן הפקרות של האזרחים, ואני בתור אזרחית לא מרגישה שיש לי הגנה בעיר שלי".

שרון סיפרה כי כפי שתיאר בנה את האירוע, הוא נפגע בעוצמה גבוהה ולא היה לו זמן להגיב. "היה שם נס. מישהו למעלה כנראה אוהב את שלושתם, אף שהשניים האחרים במצב פחות טוב", היא אמרה. "איתי היה בין הראשונים שחטף את ההדף ותודה לאל הוא בסדר". עוד סיפרה האם כי בנה לחם במבצע "צוק איתן" בקיץ האחרון. "עברנו חודש וחצי של סיוט, אבל מצד שני אמרתי לעצמי 'רבאק, הוא לוחם. למה את מצפה?' אנחנו חיים במדינה מטורפת", אמרה.

עוד על פיגועי הדריסה:
חמאס מלבה, ישראל נרפית: האחראים האמיתיים לפיגועים
שני פיגועים ביממה: מה שפוגע בירושלים לא נשאר בירושלים
"אנשים עפים באוויר": האזינו לשיחה למד"א לאחר הפיגוע

דוד ג'דידי שנפצע קל בפיגוע הדריסה בירושלים בביה"ח שערי צדק. יאיר אלטמן, מערכת וואלה! NEWS
אחד הפצועים בבית החולים שערי צדק/מערכת וואלה! NEWS, יאיר אלטמן

אחיו של לוחם מג"ב שנפצע בפיגוע בתחנת הרכבת הקלה בירושלים ומאושפז בטיפול נמרץ סיפר כי מצבו של אחיו השתפר והוא כבר מדבר. לדבריו, הוא קיבל את ההודעה מבן משפחה. "בן דודה שלנו, שגם הוא קצין במג"ב והיה במקום, עדכן אותנו במה שקרה והגענו לבית החולים", סיפר האח. "אתמול הוא עבר ניתוח והוא מתאושש. לא רצינו להכביד עליו, ולכן לא שאלנו יותר מדי שאלות על מה שקרה", הוא הסביר, והוסיף: "התחושות היו קשות אבל הוקל לנו לאור השיפור במצבו".

דוד בעדני, אביו של שלום בעדני בן ה-17 שנפצע באורח קשה עד אנוש ולא זוהה במשך שעות רבות, סיפר כי בני המשפחה היו בטוחים שהוא נמצא בישיבת "אור יוסף" שבה הוא לומד, ולכן לא חשבו שהוא יהיה נוכח בזירת הפיגוע. "חשבנו שהוא בישיבה, אז לא דאגנו", סיפר. "ב-20:00 הודיעו לנו שהוא נפצע בפיגוע והגענו לבית החולים. אנחנו יודעים רק להתפלל, אין לנו מה לעשות מעבר לכך".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
זירת פיגוע הדריסה בצומת הגוש סמול לאל-ערוב כביש 60 גוש עציון. דוברות הר חברון, מערכת וואלה! NEWS
זירת הפיגוע בגוש עציון, אמש/מערכת וואלה! NEWS, דוברות הר חברון

מבין שמונת הפצועים שעדיין מאושפזים חמישה נפגעו בפיגוע בירושלים. שניים מהם מאושפזים בבית החולים הדסה עין כרם ושלושה בשערי צדק. מדוברות הדסה נמסר כי אחד הפצועים נמצא במצב קשה מאוד עד אנוש והשני במצב בינוני. הוא נותח אתמול ושב להכרה מלאה. מבית החולים שערי צדק נמסר כי שניים מהפצועים במצב קשה ואחד בינוני. כולם מאושפזים במחלקות לטיפול נמרץ. שלושת החיילים שנפצעו בפיגוע בגוש עציון מאושפזים בבית החולים הדסה עין כרם. מצבו של אחד מהם קשה והוא מטופל ביחידה לטיפול נמרץ, פצוע נוסף נמצא במצב בינוני עד קשה והוא נותח הבוקר. מצבו של השלישי מוגדר קל והוא מאושפז במחלקה הכירורגית.

החיילים נפגעו מכלי רכב בעל לוחית זיהוי פלסטינית שנסע לכיוון דרום בכביש 60 בסמוך לכפר הפלסטיני אל-ערוב, בעת שעמדו בסמוך לעמדת פילבוקס. לאחר הדריסה המשיך הנהג הפוגע בנסיעתו ונמלט. כוחות הביטחון הציבו מחסומים בכל האזור ובתום מצוד של כשעה אותר כלי הרכב נטוש באזור אל-ערוב. עם זאת, חשוד במעשה טרם נלכד. כוחות צבא גדולים ממשיכים לסרוק את האזור.

אייל זהבי, פרמדיק מד"א שטיפל בפצועים בשטח, סיפר כי הצוות מצא את החיילים שוכבים בתעלה בצד הדרך. "הם היו בהכרה מלאה", הוא סיפר. "אחד מהם סבל מפגיעת חזה ומפגיעות בגפיים והוגדר בשטח במצב קשה. השניים האחרים נפגעו באורח בינוני וסבלו מפגיעות בגפיים. הענקנו להם טיפול רפואי בשטח, שכלל החדרת מחט לניקוז אוויר מהחזה לפצוע הקשה, ופינינו אותם בדחיפות בניידות טיפול נמרץ לבית חולים".

זירת הפיגוע בירושלים. אליעזר סמט, חדשות 24
זירת הפיגוע בירושלים/חדשות 24, אליעזר סמט

שעות ספורות קודם לכן אירע פיגוע דריסה נוסף. המחבל, איברהים עכארי, שנהג ברכב מסחרי, פגע בכמה לוחמי משמר הגבול שהמתינו לחצות את הכביש בכביש 1. אחרי כן הוא המשיך בנסיעה פרועה לעבר תחנת "שמעון הצדיק" של הרכבת הקלה בדרך חיים בר לב, ואז עלה על פסי הרכבת. בזירה נוספת, ברחוב זקס, הוא פגע בעוד כמה הולכי רגל ובכלי רכב. לאחר שנעצר, הוא יצא מכלי הרכב ותקף עוברים ושבים באמצעות מוט ברזל. שוטרים שהגיעו לזירה פתחו לעברו באש והרגו אותו.

בפיגוע נרצח פקד ג'דעאן אסעד, קצין מג"ב בן 39 מהכפר הדרוזי בית ג'אן שבגליל העליון. תחילה הוא נפצע באורח קשה ופונה לבית החולים הדסה עין כרם. עם זאת, לאחר מאמצי החייאה נאלצו הרופאים לקבוע את מותו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully