וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שני פיגועים ביממה: מה שפוגע בירושלים לא נשאר בירושלים

6.11.2014 / 0:30

נוכח שני פיגועי הדריסה בבירה ובגוש עציון, קיים חשש במערכת הביטחון שהאלימות הגואה מאז רצח אבו חדיר תתפשט ליהודה ושומרון. עם זאת, אין יד מכוונת שקוראת לאינתיפאדה שלישית ומדובר במפגעים בודדים

צילום: גדעון צנטנר, דוברות הר חברון, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: לירון בארי

שני פיגועי הדריסה שאירעו אתמול (רביעי) בירושלים ובגוש עציון התרחשו על רקע עלייה משמעותית בהיקף הפרות הסדר והאלימות במזרח הבירה והאזור מאז רצח הנער הפלסטיני מוחמד אבו חדיר בחודש יולי. תחושות הקיפוח והמרירות של הפלסטינים שנמשכות זמן רב, התפרצו במלוא העוצמה. לא מדובר רק בבעיות על רקע ביטחוני, אלא בבעיות מורכבות יותר בתחומי הכלכלה, התעסוקה, הרווחה והפוליטיקה, הקשורות לישראל. לטענת תושבי מזרח ירושלים ישראל מפלה אותם לרעה לעומת אזרחים ישראלים, ואם לא די בכך, אז העיסוק בהר הבית והבנייה במזרח ירושלים הם "קו אדום" שמבעיר בכל פעם מחדש את העיר.

בחודשים האחרונים קיימת עלייה בדיווחים על השלכות של בקבוקי תבערה, הנחות מטעני חבלה ופיגועי דריסה. הרשות הפלסטינית מעודדת באמצעות כלי התקשורת את הטרור העממי, בייחוד במזרח ירושלים, שבה מתגוררים אלפי פלסטינים תומכי חמאס. גם מאות אסירים משוחררים שישבו בבתי הכלא בישראל וגרים במזרח העיר תורמים להסתה ולליבוי היצרים.

לקראת אינתיפאדה שלישית? - סיקור מיוחד
פיגוע הדריסה בירושלים: אותרה משפחתו של הפצוע קשה
פצוע מהפיגוע: "חשבתי שזו תאונה - אבל אז החלו יריות"
אשת המחבל: "ראה את הדם בהר הבית - והחליט להיות שהיד"

פיגוע דריסה בירושלים, נובמבר 2014. טלי מאייר
במערכת הביטחון חוששים מ"חקיינים". זירת הפיגוע בירושלים, אתמול/טלי מאייר

מהצד השני של המתרס, תורמים למתיחות בבירה שרים וחברי כנסת, שבוחרים להתבטא באופן שמעורר תרעומת בקרב הפלסטינים במקום להרגיע את הרוחות. זאת, בניגוד למשטרה, שפועלת באיפוק מרבי אל מול האלימות הגואה. בצמרת המשטרה מבינים היטב כי הרוג נוסף או היקף פצועים גבוה עשוי להבעיר מחדש את השטח ויחד עם אנשי השב"כ הם פועלים בתקופה האחרונה באופן נקודתי נגד מוקדי טרור, כאשר חשיפתם עלתה ככל שהתגברה האלימות בעיר.

sheen-shitof

עוד בוואלה

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנ

בשיתוף אאורה נדל"ן
זירת פיגוע הדריסה בצומת הגוש סמול לאל-ערוב כביש 60 גוש עציון. דוברות הר חברון, מערכת וואלה! NEWS
לפלסטינים אין "אנרגיה" לעימות נוסף. זירת הפיגוע בוגש עציון, אמש/מערכת וואלה! NEWS, דוברות הר חברון

נכון לשעות האחרונות במערכת הביטחון מעריכים כי פיגוע הדריסה הבוקר בירושלים בוצע על ידי מפגע בודד שקיבל החלטה עצמאית ולא עומדת מאחוריו תשתית ארגונית. למרות זאת, יש חשש גדול במערכת הביטחון מתופעה של "חקיינים" - פלסטינים ששמעו על פיגוע ומצאו לנכון לחקות אותו על רקע תסכולם הרב – ולראייה פיגוע הדריסה באל-ערוב כמה שעות מאוחר יותר. הפיגוע בגוש עציון הוא איתות למה שעשוי להתרחש בשטחים אם הלך הרוח במזרח ירושלים יתפשט ליהודה ושומרון.

אף על פי כן, במערכת הביטחון קובעים באופן חד-משמעי כי למרות ההתבטאויות הקשות של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן נגד ישראל ורשויות החוק, אין יד מכוונת שקוראת לאינתיפאדה שלישית וכי לפלסטינים אין "אנרגיה" לעימות נוסף. כמו כן, סבורים במערכת הביטחון כי כל עוד מנגנוני הביטחון נלחמים ביד קשה באירועי אלימות, השקט יישמר.

(עדכון ראשון: 23:30)

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully