וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פצוע מהפיגוע: "חשבתי שזו תאונה - אבל אז החלו יריות"

5.11.2014 / 21:21

דוד ג'דידי תושב ירושלים שנפצע באורח קל בפיגוע הדריסה ברחוב שמעון הצדיק שחזר את רגעי האימה. "פתאום נכנס בי רכב מאחור ואז יצא ממנו בחור גדול עם משהו ביד וצעק"

צילום: איחוד הצלה, סוכנות תצפית, מד"א, עומר מירון, סיטי פס, רויטרס; עריכה: יאיר דניאל; קריינות: אביב אברמוביץ'

"בהתחלתי חשבתי שזו תאונה, אבל עם היריות הבנתי שמדובר בפיגוע", כך שחזר בצהריים (רביעי) דוד ג'דידי, תושב ירושלים שנפצע באורח קל בפיגוע הדריסה מוקדם יותר בעיר הבירה. בפיגוע נהרג קצין משמר הגבול ונפצעו 11 בני אדם נוספים, בהם אדם אחד באורח אנוש ושלושה באורח קשה.

ג'דידי, פנסיונר של צה"ל ומתנדב במשטרה, נסע היום ברחוב שמעון הצדיק בדרכו חזרה הביתה מקניות. "כשהייתי ברכב, פתאום נכנס בי רכב מאחור", סיפר ממיטתו בבית החולים שערי צדק בירושלים. "התחלתי ללכת לכיוון המדרכה. פתאום יצא מהרכב איש גדול עם משהו ביד ואני נפלתי על המדרכה. תוך שניות הגיע משמר הגבול". לדבריו, המחבל "היה בחור גדול, צעק והיה לו משהו ביד".

עוד על הפיגוע בירושלים
תיעוד: המחבל בירושלים דורס, נלכד - ומחוסל
המחבל: איש חמאס, אחיו של משוחרר עסקת שליט
בנט על פיגוע הדריסה: "אבו מאזן הוא הנהג, המחבלים הם שליחיו"

דוד ג'דידי שנפצע קל בפיגוע הדריסה בירושלים בביה"ח שערי צדק. יאיר אלטמן, מערכת וואלה! NEWS
"המצב גרוע". דוד ג'דידי בבית החולים/מערכת וואלה! NEWS, יאיר אלטמן

הוא תיאר את זירת הפיגוע ואת פציעתו ואמר: "לידי שכב מישהו חרדי. בהתחלה חשבתי שזו תאונה אבל עם היריות הבנתי שמדובר בפיגוע. יש לי כאבים בצלעות ומכה חזקה בראש וברגל".

על ההסלמה הביטחונית המתחוללת בירושלים בשבועות האחרונים, אמר ג'דידי: "המצב גרוע. לפני שבוע ראיתי את השר לביטחון הפנים במסעדה ברוממה. אמרתי לו שהבת שלי לא יכולה לצאת מהבית בגבעה הצרפתית. הוא רשם את זה וזהו. בינתיים, כל יום יותר גרוע. אנו חיים במדינה שלנו ונמשיך לחיות כאן. עבדתי בביטחון ואני אומר שהדבר הראשון שצריך לעשות זה לסגור את המחסום בתחנת הדלק (בעיסוואה, י"א) וכך הם לא יכולים להיכנס לגבעה הצרפתית. עיקר הבעיות מגיע משם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
זירת הפיגוע בירושלים, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

המחבל שעשה את הפיגוע הוא איברהים עכארי משועפאט שבמזרח העיר, ככל הנראה פעיל חמאס. עכארי הוא אחיו של מוסא עכארי - שהיה חלק מהחוליה שחטפה ורצחה את שוטר משמר הגבול ניסים טולדנו ב-1992. באוקטובר 2011 שוחרר מוסא עכארי מהכלא הישראלי במסגרת עסקת שליט.

ראש הממשלה בנימין נתניהו גינה היום את הפיגוע והאשים את יו"ר הרשות הפלסטינית. "בימים האחרונים אנחנו עדים להסתה הולכת וגוברת של אבו מאזן, שאף שלח מכתב תנחומים למתנקש ביהודה גליק", אמר נתניהו באזכרה לראש הממשלה המנוח יצחק רבין. "פיגוע הדריסה בירושלים הוא תוצאה מהסתה של ראש הרשות - אך אין לי ספק שננצח במערכה. המאבק יכול להיות ממושך ויש לאחד את הכוחות בעם".

ארגוני הטרור בירכו על הפיגוע. "אנחנו מחזקים את ידי מי שנוקם את דמם של הנפגעים באל-אקצא", אמר בכיר חמאס מושיר אל-מסרי. גם הג'יהאד האיסלאמי "בירך על הפעולה בירושלים" - כך לפי האתר "עזה עכשיו". "זו הגנה עצמית לתוקפנות המתמשכת נגד ערביי ירושלים".

פיגוע דריסה בירושלים, נובמבר 2014. טלי מאייר
זירת הפיגוע, היום/טלי מאייר
פיגוע דריסה בירושלים, נובמבר 2014. טלי מאייר
זירת הפיגוע, היום/טלי מאייר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully