וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ה"קרב" הבא בליכוד: מי יהיה שר התקשורת החדש?

5.11.2014 / 0:32

מינויו של ארדן למשרד הפנים פותח את המאבק על תיק התקשורת. המועמדים האפשריים: ח"כים לוין, גמליאל, כץ ואקוניס. נתניהו כנראה ידחה את ההכרעה לינואר כדי להימנע מעימות לפני הפריימריז

ההודעה אתמול (שלישי) על מינויו של גלעד ארדן למשרד הפנים פותח את ה"קרב" הבא בממשלה על התפקיד שיפנה, תיק התקשורת. מספר חברי כנסת בכירים רואים עצמם כמועמדים, ובהם יריב לוין, גילה גמליאל, חיים כץ ואופיר אקוניס. חלק מאותם חברי כנסת אף מחזיקים בהבטחה מראש הממשלה בנימין נתניהו להתמנות בעתיד לשרים.

עם זאת, נתניהו צפוי שלא להכריע בסוגייה בשבועות הקרובים. הסיבה לכך היא כפולה: הן הבחירות המקדימות לראשות המפלגה והן הצורך להעביר את תקציב המדינה לשנת 2015. ראש הממשלה, שיודיע על כוונתו לקיים פריימריז בדצמבר השנה, מעוניין קודם להיבחר מחדש תוך שהוא זוכה לגיבוי רחב בקרב חברי סיעתו. מינוי מוקדם של שר עלול להותיר את חבריו מאוכזבים, מה שיכול להקים עליו כיסי התנגדות.

עוד ידיעות פוליטיות בוואלה! חדשות
נתניהו יציע: פריימריז לראשות הליכוד ב-25 בדצמבר
סער נפרד מהמשכן: "אל תוותרו על הכנסת למשפטנים"
יעלון: "לא חשתי ב'כתף קרה' בביקורי בוושינגטון"

גם בכל הנוגע לתקציב המדינה, היה רוצה נתניהו להימנע מעימות עם לוין - שהוא יו"ר ועדת הכנסת, עם גמליאל, שהיא מרכזת הקואליציה בוועדת הכספים, ועם אקוניס, שהוא סגן השר המקשר בין הכנסת לממשלה. לכן, ההערכה הרווחת היא כי יביא את מינוי השר החדש לאישור הממשלה במהלך חודש ינואר. יתרון משמעותי שמחזיק לוין הוא תמיכתו של יו"ר הקואליציה, זאב אלקין, שלוחץ על ראש הממשלה למנות את חברו לשר.

"לפני מספר דקות נפגשתי עם ראש הממשלה והודעתי לו שאני מקבל את הצעתו להתמנות לשר הפנים ולהמשיך ולהוביל את יישום הרפורמה בשידור הציבורי לה אני מייחס חשיבות אדירה", כתב אמש השר ארדן בעמוד הפייסבוק שלו אחרי מינויו. לדבריו, "משרד הפנים הוא משרד חשוב ומשפיע הנוגע באזרחי המדינה מיום לידתם, מעצב את פני המדינה באמצעות מערכות התכנון ואפילו קובע את צביון יום השבת. עבודה רבה לפניי ואני מבטיח שאלמד לעומק את כל הנושאים לפני שאגבש את מדיניותי".

לפניות לכתב עמרי נחמיאס - omri_n@walla.net.il

(עדכון ראשון: 20:32)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully