וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יעלון: "לא חשתי ב'כתף קרה' בביקורי בוושינגטון"

4.11.2014 / 14:39

שר הביטחון הגיב לדיווחים בנוגע לסירובם של בכירי ממשל אובמה להיפגש עמו, וטען: "את חלקם לא יכולתי לפגוש כי באתי בתקופה לא נוחה". לדבריו, "עם מי שהיה חשוב לי להיפגש, נפגשתי"

שר הביטחון משה יעלון ושר ההגנה האמריקני צ'אק הייגל. אריאל חרמוני, משרד הביטחון
"עם מי שהיה לי חשוב להיפגש, נפגשתי". יעלון עם שר ההגנה האמריקני הייגל בעת ביקורו בארה"ב, בחודש שעבר/משרד הביטחון, אריאל חרמוני

"לא חשתי בכתף קרה כשהייתי בוושינגטון. את חלק מהאנשים לא יכולתי לפגוש משום שבאתי בתקופה לא נוחה והם לא היו בעיר" - כך אמר היום (שלישי) שר הביטחון משה יעלון בשיחה עם כתבים, בהתייחס לדיווחים על סירובם של בכירי ממשל אובמה להיפגש עמו בעת ביקורו בארצות הברית בחודש שעבר.

לדבריו, "הביקור שלי השיג את מטרתו. גם אם לא נפגשתי במסגרתו עם כל הגורמים, שמרביתם היו עסוקים בבחירות לקונגרס המתקיימות היום. עם מי שהיה חשוב לי להיפגש, כמו למשל שר ההגנה צ'אק הייגל, נפגשתי".

יעלון אמנם נועד בזמנו עם שר ההגנה צ'אק הייגל ועם השגרירה האמריקנית באו"ם, סמנתה פאוור, אולם סגן הנשיא, ג'ו ביידן והיועצת לביטחון לאומי, סוזן רייס, השיבו בשלילה לבקשתו של יעלון להיפגש עמם בעת ביקורו בוושינגטון בנימוק של "לוחות זמנים צפופים".

עוד בוואלה! חדשות:
ההצעה של בכירי הקואליציה להחלת כל חוקי הכנסת בשטחים
אובמה והדמוקרטים מתכוננים ליום שאחרי התבוסה בבחירות
ללא התראה: לשכת רשות האוכלוסין וההגירה בת"א נסגרה

שר הביטחון אמר את הדברים בתום טקס חניכה של פס ייצור כנפי מטוס חמקן מסוג F-35 עבור חברת "לוקהיד מרטין" האמריקנית במפעל "להב" של התעשייה האווירית. הטקס נערך, בין היתר, במעמד שגריר ארצות הברית בישראל, דן שפירו, שאמר לכתבים: "יחסי ארצות הברית-ישראל חזקים היום יותר מתמיד. זה נכון שיש לנו חילוקי דעות בין המנהיגים והממשלות אך זה לא חדש. מה שחשוב זה שהיחסים בין הצבאות, התעשיות הביטחוניות והמודיעין מעמיקים, במיוחד בכל הנוגע לסוגיות כמו דאעש ואיראן".

שר הביטחון משה (בוגי ) יעלון ושגריר ארה"ב דן שפירו, חנכו לפני זמן קצר את פס הייצור של כנפי מטוס ה-F35 במפעל התעשייה האווירית, נובמבר 2014. אמיר בוחבוט, מערכת וואלה!
יעלון חונך את פס הייצור של התעשייה האווירית עם שגריר ישראל בארה"ב/מערכת וואלה!, אמיר בוחבוט

בחודש שעבר ביקרה האופוזיציה את התנהלות ממשלת נתניהו, שלדבריהם גרמה למשבר ביחסים בין המדינות, על רקע הדיווח כי ביידן סירב להיפגש עם יעלון בביקורו בארה"ב. "המשבר עם ארצות הברית, שנמשך כבר זמן רב, הוא כישלון נוסף של הממשלה הזאת, שפוגעת באופן עקבי באינטרסים החשובים ביותר של מדינת ישראל", נמסר בהודעה מטעם מפלגת העבודה. "המשבר עם ארצות הברית הוא תוצאה של קיפאון מדיני שיצרה הממשלה הזאת".

"כאשר סגן הנשיא ביידן רוצה להיפגש עם מישהו, הוא מוצא לכך את הזמן", אמר לוואלה! חדשות גורם אמריקני בכיר יום לאחר מכן, והוסיף: "בכירי הממשל, כולל הנשיא אובמה, תמיד שמחו לפגוש את אהוד ברק במהלך ביקוריו כשר ביטחון". לדבריו, "העובדה ששר הביטחון לשעבר, שהוא אזרח פרטי ללא כל תפקיד, מתקבל על ידי סגן הנשיא, ואילו שר הביטחון המכהן נדחה על הסף, מצביעה על משבר אמון רציני בין הצדדים".

הגורם האמריקני ששוחח עם וואלה! חדשות אמר בהמשך לדברים כי "אין ספק שמערכת היחסים בין יעלון להייגל היא טובה, והיחסים בין דרגי העבודה המקצועיים נותרו מצוינים. הבעיה העיקרית היא שמערכת היחסים בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לנשיא אובמה היא גרועה".

עוד ציין הגורם, כי הזעם בממשל נובע לא רק מהתבטאויותיו של יעלון נגד שר החוץ קרי ("משיחי ואובססיבי") אלא גם מדברים שאמר בגנות מדיניות הביטחון הכוללת של ממשל אובמה ("חולשה בזירה הבינלאומית") שנחשפו בחודש מרץ בעיתון "הארץ". עיתוי הדברים - בשיאו של המשבר באוקראינה - נתפס על ידי הממשל כ"סכין בגב", דווקא בשעה שארצות הברית ניסתה לעצור את מהלכיה של רוסיה.

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully