וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההצעה של בכירי הקואליציה להחלת כל חוקי הכנסת בשטחים

4.11.2014 / 12:04

במקביל לכוונת הממשלה להחיל שורת דיני עבודה מעבר לקו הירוק, ידונו השרים כבר בתחילת השבוע הבא בהצעת "חוק הנורמות", המבקשת להשוות את החוקים בגדה לאלה הנהוגים בישראל הריבונית

ישיבת הממשלה, נובמבר 2014. אלכס קולומויסקי, מערכת וואלה! NEWS
מרחיבים את היריעה. נתניהו בישיבת הממשלה, השבוע/מערכת וואלה! NEWS, אלכס קולומויסקי

חברי הממשלה שמעו ביום ראשון האחרון במהלך ישיבת הממשלה השבועית עדכון אודות היוזמה להשוואת חוקים ודיני עבודה ביהודה ושומרון לאלה הנהוגים בישראל. כעת, מבקשת קבוצה גדולה של חברי כנסת בכירים להרחיב את היריעה, ולהשוות את כל החוקים בשטחים שמעבר לקו הירוק לאלה הנהוגים בתוך תחומי ישראל הריבונית, באמצעות "חוק הנורמות". לוואלה! חדשות נודע כי החוק, שיחול על אזרחים ישראלים בלבד בשטחים, צפוי לעלות בוועדת השרים לחקיקה כבר ביום ראשון הקרוב.

את הצעת החוק, שהונחה על שולחן הכנסת עם פתיחת מושב החורף הנוכחי, יזמה שדולת ארץ ישראל בכנסת בראשות יו"ר ועדת הכנסת, ח"כ יריב לוין (הליכוד), וח"כ אורית סטרוק (הבית היהודי). על ההצעה חתומים גם יו"ר הקואליציה, ח"כ זאב אלקין (הליכוד), יו"ר סיעת הבית היהודי, ח"כ איילת שקד, יו"ר ועדת החוקה של הכנסת, ח"כ דוד רותם (ישראל ביתנו), יו"ר סיעת ש"ס, ח"כ אברהם מיכאלי, וח"כ מנחם מוזס (יהדות התורה).

וואלה! חדשות - הסיפורים החמים:
דאעש לארגונים בסיני: להקים בסיס ג'יהאד ולתקוף את קהיר
בעקבות אירועי הדרבי: ביתו של ערן זהבי יאובטח
שנת מאסר לחייל שהפשיט חיילת בשנתה וביצע בה מעשה מגונה

התנחלות נופים, מאי 2012. נמרוד סונדרס
אם תתקבל הצעת החוק, יחולו כל החוקים שיתקבלו בכנסת באמצעות צווי אלוף גם ביהודה ושומרון. ההתנחלות נופים/נמרוד סונדרס

לפי המצב כיום, חלים 16 חוקים של מדינת ישראל בשטחי יהודה ושומרון, אשר הוחלו באמצעות חקיקה ראשית בכנסת. בין החוקים: חוק העונשין, חוק שירות ביטחון, חוק הביטוח הלאומי, חוק מס ערך מוסף ופקודת מס הכנסה. על פי ההצעה, כל יתר החוקים שיעברו בכנסת ישראל יחולו באמצעות צווי אלוף, ולא באמצעות חקיקה ראשית, אשר יש בה סממנים של החלת ריבונות.

בדברי ההסבר להצעה, נכתב כי "ביהודה והשומרון חיים כיום כ-350 אלף אזרחי מדינת ישראל, שמצביעים לכנסת אך בפועל חייהם לא מנוהלים על ידה עקב היעדר תחולה של החוק הישראלי. מדובר במציאות בלתי קבילה בעליל, הפוגעת ללא כל ספק בכבודם של תושבי האזור הישראלים ואף גוררת בעקבותיה פגיעה קשה בזכויותיהם ומפלה אותם לרעה ביחס לשאר אזרחי המדינה. הדבר בא לידי ביטוי, למשל, בהיעדר תחולה לחוקי עבודה המגנים על העובדים".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

"בלבול ואבחנות בלתי נסבלות"

מרגע שיעבור חוק בכנסת, כך נקבע בהצעה, יהיה על אלוף פיקוד המרכז להוציא צו מתאים תוך 45 יום, ועל ידי כך להשוות את מערכת החוקים הנהוגה ביהודה ושומרון לזו הנהוגה בתוך תחומי הקו הירוק. אם לאלוף הפיקוד יהיו הסתייגויות על חוק שיעבור בכנסת, נקבע בהצעה כי עליו יהיה לפנות לוועדת הכנסת שטיפלה בחוק ולהציע נוסח חלופי.

עוד כותבים המציעים, כי "הדין החל ביהודה והשומרון נשען כיום על מערכת של חקיקה עותמנית, ירדנית, בריטית וישראלית ובנוסף לה מערכת צווים גדולה, ויחד עם זאת חלקית וחסרה, המחילה באזור זה מקטע מסוים בלבד מתוך כלל חוקי מדינת ישראל". לטענתם, "מערכת זו יוצרת בלבול משפטי רב ואבחנות בלתי נסבלות בין זכויותיהם וחובותיהם של אזרחים ישראלים המתגוררים ביישובים שונים בארץ".

לפניות לכתב עמרי נחמיאס - omri_n@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully