וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גאווה ישראלית: נחנך פס הייצור של כנפי החמקן המתקדם בעולם

שר הביטחון חנך במפעל התעשייה האווירית הסמוך לנתב"ג את פס הייצור ל-811 זוגות כנפיים של מטוס F-35 עבור חברת "לוקהיד מרטין". סך הרווח ממכירתן: 2.5 מיליארד דולר

צילום: לוקהיד מרטין, התעשייה האווירית לישראל, עריכה: מתן חדד

שר הביטחון, משה יעלון, חנך היום (שלישי) את פס הייצור של כנפי מטוס חמקן מסוג F-35 עבור חברת "לוקהיד מרטין" האמריקנית במפעל "להב" של התעשייה האווירית, הסמוך לנמל התעופה בן גוריון. טקס החניכה נערך במעמד שגריר ארצות הברית בישראל, דן שפירו, ראש תכנית ה-F-35 בפנטגון, לוטננט ג'נרל כריסטופר בוגדן, מנכ"ל משרד הביטחון, דן הראל, ובכירי התעשייה האווירית והתעשיות הביטחוניות בישראל ונציגי "לוקהיד מרטין".

עוד בוואלה! חדשות:
ההצעה של בכירי הקואליציה להחלת כל חוקי הכנסת בשטחים
דאעש לארגונים בסיני: להקים בסיס ג'יהאד ולתקוף את קהיר
עוד יום חורפי: גשום בכל הארץ, שיטפונות בנגב

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מטוס חמקן מסוג F-35/מערכת וואלה!, צילום מסך

פס הייצור של כנפי מטוס החמקן, שנחשב למתקדם בעולם מסוגו, החל לפעול באופן לא רשמי כבר בחודש דצמבר שעבר. הוא פעל באופן סדיר עד הקיץ האחרון, אולם בעקבות מבצע "צוק איתן" והחשש משיגור רקטות לעברו הוחלט לסגור אותו ולפתוח אותו מחדש עם סיום המערכה.

במסגרת החוזה שנחתם בין ישראל לבין ארצות הברית אמור הפס לייצר 811 זוגות כנפיים ברווח של 2.5 מיליארד דולר עבור התעשייה האווירית, שתמכור אותו לצבאות מדינות זרות, בראשן ארצות הברית. עם זאת, לא ייוצרו כנפיים עבור חיל האוויר הטורקי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

"מדובר בעבודה ל-20 השנים הקרובות, מרביתה תהיה עבור הצבא האמריקני", אמר לוואלה! חדשות יו"ר התעשייה האווירית, רפי מאור. לדבריו, פס הייצור מספק כבר כעת 30 מקומות עבודה, וההערכה היא כי עם בעתיד יגדל היקף המשרות. סוזן אוזטס, סגנית נשיא תכנית ה-F-35 ב"לוקהיד מרטין", הדגישה כי "הקשר בין החברה לבין התעשייה האווירית הוא רב שנים. ההיסטוריה ואיכות העבודה של התעשייה האווירית מדברת בעד עצמה".

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully