וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"תגובת אהרונוביץ' להיעדרותו של דנינו אמרה את הכל"

4.11.2014 / 0:05

למרות ההכרזה על פיוס בעקבות העימות המתוקשר סביב סוגיית המפכ"ל הבא, חילוקי הדעות בין השניים נמשכים. במרכז המתיחות, התמודדות המפכ"ל עם המצב בירושלים והעובדה שלא הגיע לזירת הירי בגליק

השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ' הכיסא הריק של המפכ"ל בטקס חילופי מפקד מחוז מרכז ברמלה. ראובן קסטרו
אהרונוביץ' לצד כסאו הריק של דנינו בטקס חילופי מפקד מחוז מרכז של המשטרה/ראובן קסטרו

על אף ההודעה הרשמית על סיום הסכסוך בין השר לביטחון הפנים, יצחק אהרונוביץ', לבין מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב יוחנן דנינו, בעקבות העימות המתוקשר בחודש שעבר סביב סוגיית המפכ"ל הבא, נראה כי המתיחות בין השניים טרם הסתיימה. בלב חילוקי הדעות בין השניים, אי שביעות הרצון של אהרונוביץ' מחוסר הפיקוח של המפכ"ל על הכוחות בירושלים, מאז הוגברה הכוננות סביב העיר העתיקה ובמזרח העיר, וכך שהנחיותיו של דנינו אינן מיושמות בשטח.

על אף שמפכ"ל המשטרה חזר לישראל מביקור בארצות הברית בצהרי יום רביעי, הוא החליט שלא להגיע לזירת ניסיון ההתנקשות בפעיל הימין יהודה גליק עוד באותו הלילה, מה שהתקבל באי נוחות בלשכתו של השר. אהרונוביץ' סירב לענות על שאלות הכתבים בנושא, אך בסביבתו אמרו כי "התגובה של השר בזירה אמרה את הכול".

עוד בוואלה! חדשות:
חרף הביקורת: אושרה תוכנית בנייה מעבר לקו הירוק בי-ם
מצבו של גליק משתפר: "כנראה יחזור לתפקוד מלא"
פרשנות | בידיים של מי? הסכסוך הדתי על הר הבית

כוננות גבוהה במזרח ירושלים 31.10.14. טלי מאייר
לטענת השר, דנינו אינו מפקח כראוי על הכוחות בירושלים/טלי מאייר

עוד לפני שנעדר דנינו מהזירה באותו הלילה, השר ביקר את החלטתו של המפכ"ל לטוס לחו"ל, למרות תקופת המתיחות בירושלים, ועל אף פיגוע הדריסה לפני כשבוע וחצי בעיר, בו נהרגו חיה זיסל ברון, תינוקת בת שלושה חודשים, וקארן ימימה מוסקרה באררה, עולה חדשה בת 20 מאקוודור.

ביום למחרת, לפני דיון בוועדת הפנים של הכנסת, החליט דנינו לאפשר לחברת הכנסת מירי רגב להשתתף בחלק מדיוני הערכת מצב. הדבר לא התקבל בעין יפה בלשכתו של השר, שראה טעם לפגם בהשתתפותה של חברת כנסת שתוקפת את המשטרה ואת אהרונוביץ' במשך תקופה ארוכה בדיונים סגורים של המשטרה.

בסביבתו של דנינו, מנגד, תמהים מדוע השר לא משתף את המפכ"ל בטענותיו. "ראוי היה שהשר היה נפגש ומדבר עם המפכ"ל, ולא מביא רמזים לתקשורת", אמרו גורמים המקורבים לדנינו. "לא ייתכן שאנחנו נשמע על כך מהתקשורת, גם בעניינה של מירי רגב, שכן רגב עצמה הוזמנה בסיום הערכת מצב".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
המפכ"ל יוחנן דנינו עם צמרת המשטרה, ספטמבר 2014. נועם מושקוביץ
"ראוי היה שהשר היה נפגש ומדבר עם המפכ"ל". דנינו/נועם מושקוביץ

לאחר ראיון עם מפכ"ל המשטרה שפורסם ב"ידיעות אחרונות" בחודש שעבר, במסגרתו טען דנינו כי המפכ"ל הבא צריך להיות משורות המשטרה, הביע השר את מורת רוחו מהאמירה, אותה הגדיר "אמירה אומללה של מפכ"ל שבא לתת לי עצות". דנינו מצדו לא נותר חייב ואמר כי דבריו של השר "לא ראויים להתייחסות". ביום שלמחרת, נפגשו השניים, ולכאורה ליבנו את העניינים. עם זאת, בשני הצדדים מודים כי היחסים תקינים רק כלפי חוץ, שכן כבר קרוב לשנה וחצי, לאחר שאהרונוביץ' נאלץ להאריך את כהונתו של דנינו בלחץ ראש הממשלה בנימין נתניהו, היחסים בין השניים מתוחים.

(עדכון ראשון: 23:05)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully