וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חרף הביקורת: 500 דירות ייבנו מעבר לקו הירוק בי-ם

3.11.2014 / 16:10

הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה בירושלים אישרה את התוכנית הבנייה בשכונת רמת שלמה שבצפון מזרח העיר. במסגרת התוכנית, שזכתה לביקורת בינלאומית, יופקעו קרקעות מפלסטינים

באדיבות ערוץ הכנסת, עריכה: קשת סידי

(נתניהו, בשבוע שעבר: "נבנה בירושלים כפי שבנו בעבר")

הוועדה המחוזית לתכנון ולבניה בירושלים אישרה לפני זמן קצר (שני) את בנייתן של 500 יחידות דיור ברמת שלמה, מעבר לקו הירוק בצפון-מזרח ירושלים. תכנית הבנייה, שקיבלה בשבוע שעבר "אור ירוק" מראש הממשלה בנימין נתניהו, משתרעת על פני 76 דונם, בחלקה הצפוני של השכונה החרדית.

יצוין כי הוועדה החליטה היום לצמצם את התוכנית המקורית שכללה בניית 640 יחידות דיור, מחשש לפגיעה בשטחים ירוקים. הוועדה גם הגבילה את גובה המבנים. מבחינה מעשית, התוכנית תקרב את רמת שלמה לבית חנינא הערבית הסמוכה. בנוסף, לצורך הקמת כביש להרחבה - יופקעו קרקעות מפלסטינים.

עוד ידיעות בוואלה! חדשות
בגלל "צוק איתן": דרישה לבטל תוצאות מכרז בנייה בירושלים
עקב פניית ירדן: מועצת הביטחון תדון בבנייה במזרח ירושלים
נתניהו מקדם בניית אלף יחידות דיור בירושלים

חבר מועצת עיריית ירושלים מטעם מרצ-העבודה, פפה אללו, התרעם על המהלך ומסר בתגובה: "אנחנו יודעים שיש החלטה של ראש הממשלה וראש העיר שהמדיניות צריכה להתבסס על ענישה (כלפי הפלסטינים), והם לוקחים את הבנייה מעבר הקו הירוק כענישה כלפיהם". לדבריו, נתניהו וברקת גורמים למצב שיהיה "קשה מאוד לצאת ממנו". "הבנייה שם לא תורמת דבר, אלא רק פוגעת, וממשיכה את מדיניות התוקפנות. שני הצדדים משלמים את המחיר, ואני חושב שיש אפשרות אחרת", הסביר.

שכונת רמת שלמה במזרח ירושלים. רויטרס
בנייה ברמת שלמה/רויטרס

אביב טטרסקי, תחקירן עמותת "עיר עמים", כינה את אישור התכנית היום "מהלך של שתי ציפורים במכה אחת". לדבריו, "גם מאשרים בניה ישראלית בצמוד לבית חנינא ובאופן שיוצר מכשול חדש בדרך לפתרון מדיני וגם ממחישים איך נראית העיר הדו-לאומית שישראל נחושה לשמר. רכושם של פלסטינים מופקע לטובת רווח של יזמים ישראלים. בימים אלו יותר מתמיד ברור שהמדיניות הזו אינה בת קיימא".

הביקורת הבינלאומית על התוכנית שהועלתה כבר ב-2006 ושקידומה אושר בשבוע שעבר, לא איחרה לבוא. מועצת הביטחון אף נקראה להתכנס בעקבות ה"הפרה הישראלית". אלא שראש הממשלה - שאישר לקדם גם בניית מאות דירות גם בשכונת הר חומה שמעבר לקו הירוק - דחה את הטענות והסביר כי אין שינוי מגמה מבחינת הבנייה הישראלית בשטחי ירושלים. "לישראל הזכות המלאה לבנות בשכונות היהודיות בירושלים ובשכונות גוש עציון. זה קונצנזוס, כך חשבתי", אמר בפתיחת מושב החורף של הכנסת בשבוע שעבר. "גם לפלסטינים ברור שהמקומות האלו יישארו של ישראל. צרפתים בונים בפריז, בריטים בונים בלונדון וישראלים בונים בירושלים. אנחנו בונים כפי שבנו ממשלות ישראל בחמישים השנים האחרונות ועל זה צריכה להיות הסכמה רחבה מאוד".

"הבנייה ברמת שלמה לא תורמת דבר, אלא רק פוגעת"

נוסף על קידום תכנון הבנייה בירושלים, הורה נתניהו לקדם פרויקטים בתחום התשתיות בהתנחלויות בגדה המערבית "במטרה לתרום לביטחון ולבטיחות באזור". כוונתו של נתניהו לקדם פרויקטים כאלה נחשפה בחדשות 2 כחלק מעסקה שאליה הגיע ראש הממשלה עם הנהגת המתנחלים, במטרה לעצור את הביקורת כלפיו מימין.

"אם ישראל רוצה לחיות בשלום, עליה לנקוט בצעדים שיפחיתו את המתח", אמרה בשבוע שעבר דוברת מחלקת המדינה האמריקנית, ג'ן סאקי, בתגובה להחלטת ירושלים. לדבריה, "המשך נקיטת צעדים כאלה אינו תואם את המאמצים לשלום". דוברת מדיניות החוץ של האיחוד האירופי, מאיה קוצ'יאנצ'יץ', מסרה כי האיחוד ביקש הבהרה בנוגע לתכניות של ישראל. לדבריה, אישור הרחבת הבנייה "תציב שוב בסימן שאלה רציני את מחויבותה של ישראל לפתרון מדיני שיושג באמצעות משא ומתן עם הפלסטינים".

גם ברשות הפלסטינית נשמעה ביקורת על התכנית. יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, פנה למועצת הביטחון של האו"ם בדרישה לכנס ישיבת חירום בנוגע לפגיעות שמבצעת, לדבריו, ישראל בירושלים, ולפגיעותיהם של המתנחלים בהר הבית.

לפניות לכתב יאיר אלטמן: talk2yaira@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully