וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רקטה ששוגרה מרצועת עזה נפלה בשטח ישראל

1.11.2014 / 1:22

הרקטה נפלה ככל הנראה בשטח המועצה האזורית אשכול. לפני נפילת הרקטה לא נשמעה אזעקת "צבע אדום" ולא דווח על נפגעים או על נזק. זו הרקטה השנייה שנפלה בשטח ישראל מאז שהסתיימה המלחמה בדרום

פגיעת רקטה ביישוב במועצת אשכול. דוברות המועצה האזורית אשכול, מערכת וואלה! NEWS
נפילת רקטה בשטח המועצה האזורית אשכול בזמן מבצע "צוק איתן"/מערכת וואלה! NEWS, דוברות המועצה האזורית אשכול

רקטה ששוגרה אמש (שישי) מרצועת עזה לעבר ישראל נפלה, ככל הנראה, בשטח המועצה האזורית אשכול. לפני נפילת הרקטה לא נשמעה אזעקת "צבע אדום" ולא דווח על נפגעים או נזק. "רקטה ששוגרה מעזה פגעה באזור מועצת אשכול שבדרום ישראל", צוטט דובר צה"ל, תת-אלוף מוטי אלמוז, בסוכנות הידיעות הצרפתית. לדבריו, זו הרקטה הראשונה שנפלה בשטח ישראל מאז ה-16 בספטמבר.

אתמול בשעות הערב זיהו מערכות האיכון של צה"ל שיגור של רקטה מרצועת עזה לעבר שטח מדינת ישראל. עם הזיהוי פתח צה"ל בבדיקות כדי לברר האם מדובר באיכון שווא או שאכן שוגרה רקטה.

חיים ילין, ראש המועצה האזורית אשכול, אמר הבוקר כי נדרשת תגובה צבאית לירי. לדבריו, "לנו לא משנה מי יורה, החמאס או ארגונים סוררים, אנחנו דורשים תגובה צבאית כנגד ירי טילים על תושבי מדינת ישראל". ילין הוסיף: "ההישג של 'צוק איתן' הולך ומתפוגג, ללא מתווה מדיני שייתן שקט אמתי לתושבי הדרום ומדינת ישראל. שעון החול כבר הסתובב לקראת המלחמה הבאה. היום זה באשכול, מחר זה בתל אביב ובירושלים והתגובה הצבאית והמדינית חייבת להיות בהתאם".

עוד בנושא צבא וביטחון:
בתום התפילות: צעירים זרקו אבנים וזיקוקים במזרח ירושלים
הרגע שבו היא מבינה שזה לא חייל צה"ל – זה מחבל
עקב המבצע המצרי בסיני: צה"ל נערך מחשש לתקיפות בגבול

לפני כחודש וחצי רקטה ששוגרה מרצועת עזה לישראל התפוצצה בשטח המועצה האזורית אשכול. זו הייתה הרקטה הראשונה שפגעה בשטח ישראל מאז מבצע "צוק איתן". לא היו נפגעים באירוע ולא נגרם נזק. כמו כן, לא נשמעה באזור אזעקת "צבע אדום" טרם השיגור. שעות ספורות לאחר מכן העביר ארגון חמאס מסר לצה"ל דרך מתווכים, כי האחראים לירי הרקטה נעצרו על ידו.

בשבוע שעבר שוגרה רקטה משטח רצועת עזה ונפלה בים. לא היו נפגעים. שני שיגורים נוספים בוצעו בתחילת חודש שעבר ולפני כחודש וחצי, וגם במקרים הללו הרקטות נפלו בים. ככל הנראה מדובר בשיגורים במסגרת "ניסוי כלים" שמבצע חמאס.

הרמטכ"ל, רב-אלוף בני גנץ, השתתף שלשום בטקס הוקרה למפקדים שהשתתפו בלחימה במבצע "צוק איתן" ברצועת עזה. במהלך הטקס אמר גנץ כי "השקט שהושג עלול להיות מופר בין רגע". בנאום שנשא באולם "סמולרש" באוניברסיטת תל אביב, הודה הרמטכ"ל כי "מערכת 'צוק איתן' הייתה מהמערכות המורכבות בשנים האחרונות", וציין כי "אנחנו ממשיכים לפקוח עין על כל הגזרות ומוכנים למשימת ההגנה על מדינת ישראל".

לפניות לכתב: amirbohbot@walla.com

עשן בנתיב שיגור רקטה מרצועת עזה, אוגוסט 2014. רויטרס
שיגור רקטה מרצועת עזה במהלך מבצע "צוק איתן"/רויטרס
כוח צה"ל בגבול רצועת עזה 23 באוגוסט 2014. רויטרס
כוח צה"ל בגבול רצועת עזה בזמן "צוק איתן"/רויטרס
כוחות צה"ל יוצאים מרצועת עזה, אוגוסט 2014. בן קלמר
כוחות צה"ל יוצאים מרצועת עזה, אוגוסט 2014/בן קלמר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully