וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה מתום "צוק איתן": רקטה התפוצצה בשטח ישראל

שלושה שבועות מסיום המבצע, רקטה שנורתה ממרכז הרצועה נפלה בשטח המועצה אזורית אשכול. לא היו נפגעים או נזק. ראש המועצה: "לא נקבל את המשך הירי". חמאס מכחיש: "מחויבים להפסקת האש"

סריקות בצפון בעקבות ירי רקטות באזור קריית שמונה, אוגוסט 2014. ג'יליס, ג'יליס
רקטה התפוצצה בשטח ישראל לראשונה מ"צוק איתן"/ג'יליס, ג'יליס

לראשונה מאז מבצע "צוק איתן" - ירי לישראל מעזה: דובר צה"ל אישר כי רקטה שנורתה הערב (שלישי) ממרכז רצועת עזה התפוצצה במועצה האזורית אשכול. לא היו נפגעים באירוע ולא נגרם נזק. כמו כן, לא נשמעה באזור אזעקת "צבע אדום" טרם השיגור.

"לא ברור אם מדובר בנפילה כתוצאה מאימונים פנימיים או בירי מכוון", אמר ראש המועצה האזורית אשכול, חיים ילין. "כך או כך, לא נקבל ירי לעבר יישובינו - המנהיגות של מדינת ישראל תימדד באופן שבו היא בוחרת להגן על תושביה". לדברי ילין, בפני ההנהגה בישראל עומדות שתי דרכים: "להשיג הסדר מדיני שיביא לשקט ארוך טווח או להמשיך במעגל האלימות הבלתי פוסקת".

"יש לנו את הצבא החזק בעולם", הוסיף ילין, "לא צריך לפחד לנהל משא ומתן מתוך חוזק צבאי, ולהביא את השקט המיוחל לעוטף עזה ולדרום. אנחנו מצפים ממשלת ישראל להשיב את השקט לאזור באותה נחישות שבה נלחמים בניטרול המנהרות".

חמאס יחדש את הירי? עוד כותרות בנושא:
התסכול מאחורי האיומים: האם חמאס יחדש את הירי לישראל?
היום שאחרי: יוזמה מדינית או בידוד בינלאומי
הפסקת האש תלויה במצבו של מוחמד דף

עשן בנתיב שיגור רקטה מרצועת עזה, אוגוסט 2014. רויטרס
חשש לחידוש הירי במהלך ראש השנה. רקטה משוגרת לישראל במהלך מבצע "צוק איתן"/רויטרס

אתמול בשעות הבוקר נשמעה אזעקה בכמה יישובים במועצה האזורית חוף אשקלון. בתום בדיקות נמצא כי מדובר בהתרעת שווא ולא באזעקת אמת. גורם צבאי אמר אתמול כי צה"ל בודק את הסיבה שבגינה הופעלה האזעקה. "אחרי כמעט חודש של שקט מוחלט הגיעה אזעקה שבהחלט הייתה מאוד מלחיצה", אמרה תושבת אחד היישובים בהם נשמעה האזעקה. לדבריה, "זה היה ממש מבהיל".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
הרס בבית לאהיא בצפון ברצועת עזה אחרי תקיפת צה"ל. 25 באוגוסט 2014. רויטרס
"עזה מבעבעת". הריסות מבנים בבית לאהיא/רויטרס

בשבוע שעבר הזהירו גורמים בפיקוד הדרום, כמו גם גורמים בכירים בצה"ל, כי הביקורת ברחוב הפלסטיני על התנהלות חמאס במהלך הלחימה עלולה להוביל את ראשיו לאשר ירי נקודתי של רקטות ופצצות מרגמה לעבר יישובי עוטף עזה בתקופה הקרובה, ובפרט במהלך ראש השנה.

גורם בכיר בצה"ל הסביר כי "עזה מבעבעת". לדבריו, בשבועות האחרונים חמאס אמנם הצליח להבריח כסף לתוך רצועת עזה מתחת לאף של המצרים וכך לממן משכורות חלקיות לאנשיו, אך עם זאת בכמה היבטים מתקשה חמאס להציג הישגים לתושבי הרצועה. בין השאר, ציין הגורם כי הכסף עבור משפחות ה"שהידים", אלף דולר לכל משפחה – אזל, וכי הסחורות שנכנסות מנמל אשדוד לרצועת עזה דרך מעבר כרם שלום לא כוללות סחורות שלא נכנסו קודם לכן, ולכן אין בהן הישג כלשהו לחמאס.

ישראל הסכימה להצעת האו"ם להקמת מנגנון שיקום לרצועה

עוד הוסיף הגורם הבכיר, כי חלקים גדולים של הריסות מבנים ברצועה טרם פונו מפני שאין משאבים לממן זאת ובתי הספר עובדים במתכונת חלקית משום שחלקם נהרסו או שעדיין מתגוררים בהם פליטים. לטענת הגורם הבכיר, חמאס עלול לנסות ולהסיט את האש מכיוונו על ידי שיגור רקטות ופצמ"רים לעבר יישובי הדרום.

לפי שעה, נראה כי מאחורי הירי הערב לא עומד חמאס, אלא ארגון טרור אחר הפועל ברצועה. זמן קצר לאחר הדיווח על נפילת הרקטה באשכול, פרסם הארגון הודעה בה הכחיש את אחריותו לאירוע. לפי ההודעה, לחמאס "לא ידוע על ירי רקטה לעבר ישראל. הפלסטינים מחויבים להפסקת האש".

בתוך כך, מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף יואב מרדכי, מסר הערב כי ישראל הסכימה להצעת האו"ם להקמת מנגנון שיקום לרצועת עזה תחת פיקוח ובקרה של האו"ם. לפי ההודעה, המנגנון יאפשר התקדמות בשיקום הרצועה מחד, ושמירה על האינטרסים הביטחוניים של ישראל מאידך. עוד נמסר, כי המנגנון תואם בין שליח האו"ם למזרת התיכון, רוברט סרי, לבין ראש הממשלה הפלסטיני, ראמי חמדאללה, ואלוף מרדכי ואושר על ידי הדרג המדיני בישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully