וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרי שוחח עם נתניהו: "הדברים נגדו לא משקפים את עמדתי"

שר החוץ האמריקני התקשר שלשום לראש הממשלה ודן עמו בדרכים להרגיע את המצב באזור. לפי מחלקת המדינה, קרי - שצפוי השבוע לנסות להניע את המו"מ, הדגיש כי חשוב להימנע מצעדים ומהתבטאויות פרובוקטיביות

צילום: יותם רונן עריכה: מתן חדד

אחרי שגינה את ההתבטאויות נגדו בתקשורת האמריקנית, שוחח שלשום שר החוץ ג'ון קרי עם ראש הממשלה בנימין נתניהו - כך מסרה אתמול (שישי) דוברת מחלקת המדינה האמריקנית, ג'ן סאקי.

השניים דנו במתיחות בירושלים ובצורך להרגיע את המצב הביטחוני באזור. קרי, כך לפי סאקי, הדגיש כי חשוב להימנע מצעדים ומהתבטאויות פרובוקטיביות. עם זאת, לא ברור אם עניין הקללות נגד נתניהו מצד בכיר בממשל אובמה, כפי שפורסם השבוע, עלה בשיחה. "אין ספק שקרי הבהיר לנתניהו את מה שכבר אמר בפומבי – הדברים לא משקפים את עמדתו או את עמדת אובמה", אמרה.

מנגד, קרי שוחח אתמול עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן על ההסלמה הביטחונית - כך דווח בכלי תקשורת בערבית. אבו מאזן האשים את ישראל בדרדור המצב ואת פעולותיה ה"מסוכנות" בבירה, בהן "ההתקפה על מסגד אל-אקצא וההשתלטות של מתנחלים על דירות בעיר".

בשיחה הטלפונית, שאותה יזם קרי, ביקש ממנו אבו מאזן לעצור את מהלכיה של ישראל בירושלים והדגיש כי הם גורמים להמשך האלימות, האנרכיה והקיצוניות באזור. כמו כן, אבו מאזן הודה לקרי על "מאמציו הנרחבים להביא לפתיחתו מחדש של מסגד אל-אקצא", אחרי שנסגר לכניסת מתפללים ביום חמישי בעקבות ניסיון ההתנקשות בפעיל הימין יהודה גליק.

עוד על המצב בירושלים
בתום התפילות: צעירים זרקו אבנים וזיקוקים במזרח ירושלים
המחבל שירה בגליק נקבר; כוננות מוגברת בירושלים
העימותים בירושלים: שעתם הגדולה של הפירומנים

חרף דבריו הקשים של יו"ר הרשות, מחלקת המדינה הודיעה כי ביום שני ייפגש קרי בוושינגטון עם ראש צוות המשא ומתן הפלסטיני, סאיב עריקאת. השניים צפויים לדון בקידום תהליך השלום וכן במצבה של רצועת עזה.

ג'ון קרי ואבו מאזן במהלך הוועידה של המדינות התרומות לשיקום רצועת עזה המתקיימת בקהיר 12 באוקטובר 2014. רויטרס
הודה לו על מאמציו. אבו מאזן וג'ון קרי, בחודש אוגוסט/רויטרס

בתוך כך, אתמול נמשכה המתיחות בבירה. כמה צעירים ערבים ניסו להיכנס בכוח להר הבית דרך שער המג'לס, זאת לאחר שכניסת המתפללים למקום הוגבלה לנשים ולגברים מעל גיל 50. כוח משטרה ומג"ב שהיה במקום מנע מהם את הכניסה על ידי שימוש באמצעים לפיזור הפגנות והצעירים התפזרו. בסיום תפילת יום השישי החלו כמה צעירים ליידות אבנים לעבר כוחות הביטחון בשכונת ואדי ג'וז שבמזרח העיר. זמן קצר קודם לכן נורו לאוויר זיקוקים מגגות המג'לס. מלבד אירועים אלה הסתיימו תפילות יום השישי ללא התפרעויות חריגות.

בנוסף לכך, אלמונים יידו אבנים לעבר רכב פרטי סמוך למנהרת נעמי שמר בשכונת הר הצופים בירושלים. לא היו נפגעים אך נזק נגרם לשמשה. כמו כן, בשכונת אבו טור חסמו כמה רעולי פנים את אחד הכבישים והחלו לירות זיקוקי די נור. כוח משטרה ומג"ב שהגיע למקום פיזר את רעולי הפנים תוך שימוש באמצעים לפיזור הפגנות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
כוננות גבוהה במזרח ירושלים 31.10.14. טלי מאייר
שוטרים במזרח ירושלים, אתמול/טלי מאייר

כ-3,000 שוטרים נפרסו אתמול משעות הבוקר בירושלים לקראת תפילות יום השישי בהר הבית. בימים כתיקונם, כ-1,200 שוטרים ממחוז ירושלים אמונים על הסדר הציבורי בעיר, אך בעקבות מבצע "שומרי חומות" בירושלים אשר מטרתו להשיב את הסדר לעיר, הוחלט לתגבר את האזור בכוחות נוספים. לפיכך, נוספו עוד כ-800 שוטרים לשמירה על הסדר.

אלפי השוטרים הוצבו סביב הר הבית, בסמטאות העיר העתיקה ובמוקדי החיכוך באזור במטרה לשמור על הסדר הציבורי ולהגיב לניסיון להפר אותו. במשטרה קיוו כי ההיערכות המוגברת והגבלת גיל המתפללים ימנעו את המהומות הצפויות, בדומה למצב שהיה בתפילות יום השישי בשבוע שעבר, יום לאחר פיגוע הדריסה שבו נהרגו קארן ימימה מוסקרה באררה, עולה חדשה בת 20 מאקוודור, וחיה זיסל ברון, בת שלושה חודשים.

סיור השר לביטחון הפנים יצחק אהרונוביץ' עם כוחות המשטרה במזרח ירושלים 31.10.14. דוברות משרד לביטחון פנים, משרד הביטחון
השר לביטחון הפנים יצחק אהרונוביץ', במהלך ביקורו בירושלים, אתמול/משרד הביטחון, דוברות משרד לביטחון פנים

השר לביטחון הפנים יצחק אהרונוביץ' התייחס במהלך סיור שקיים אתמול בעיר העתיקה לסגירת המסגד למתפללים שלשום ואמר כי "היה זה צעד נכון והייתי שותף לו. ברגע שיש חשש להפרות סדר גם מהקיצונים הימנים וגם מהתנועה האיסלאמית, זה מה שהיה צריך לעשות. עשינו את הצעד הזה כדי למנוע התפרעויות". אהרונוביץ' שלל את האפשרות שתפרוץ אינתיפאדה ואמר: "הייתי בכמה אינתיפאדות וזה לא נראה לי כרגע".

מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב יוחנן דנינו, אמר במסגרת הערכת מצב וסיור שקיים במזרח ירושלים כי "משטרת מחוז ירושלים תמשיך להיות מתוגברת על פי התכנית שנקבעה וככל שהמצב יידרש". לדבריו, "הכוחות ערוכים ופרוסים במוקדי החיכוך כאשר המטרה להחזיר את הסדר לעיר ירושלים". המפכ"ל הנחה את סגל הפיקוד להמשיך ולפעול בערוץ ההידברות עם כל המגזרים כדי למנוע הסתה ובמקביל לנהוג בנחישות כלפי גורמים קיצוניים המעוניינים להתסיס את האווירה. בהערכת המצב השתתפו בין היתר מפקד מחוז ירושלים, ניצב משה אדרי, ומפקד מג"ב.

(עדכון ראשון: 19:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully