וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית החולים: "מצבו של גליק משתפר, עדיין נשקפת סכנה לחייו"

פרופ' פתחיה רייסמן, מנהל המחלקה לכירורגיה כללית בשערי צדק, מסר כי מצבו של פעיל הימין שנורה אמש בבירה "הולך ומשתפר, ואנו קצת יותר אופטימיים". יחד עם זאת, הדגיש כי הוא עדיין בסכנת חיים

יותם רונן

פרופ' פתחיה רייסמן, מנהל המחלקה לכירורגיה כללית במרכז הרפואי שערי צדק בירושלים, מסר הערב (חמישי) כי מצבו של יהודה גליק, פעיל הימין בן 50 שנורה אמש בבירה, משתפר. "גליק הגיע אלינו לפני פחות מ-24 שעות במצב קשה מאוד", אמר פרופ'' רייסמן. "הוא עבר ניתוח חירום שנמשך כמה שעות כדי לבצע את הפעולות הכירורגיות הנדרשות להציל את חייו. לאחר מכן הוא עלה להתאוששות בטיפול נמרץ. היום בשעות הבוקר המוקדמות הייתה הרעה נוספת במצבו שהצריכה ניתוח נוסף. בשעות האחרונות אפשר לומר שמצבו הולך ומשתפר, ואנו קצת יותר אופטימיים ממה שהיינו אתמול בלילה, אבל הוא עדיין לא יצא מכלל סכנה".

דבריו של פרופ' רייסמן מגיעים כמה שעות בלבד לאחר שאחותו של גליק, חיה, מסרה כי "ישנה הרעה במצבו" וכי "הוא מועבר לבדיקות".

עוד על המקרה
עדות: המחבל סיים משמרת במסעדה, וחיכה לגליק
שעתיים מהירי לפיצוח: כך אותר המתנקש ביהודה גליק
העימותים בירושלים: שעתם הגדולה של הפירומנים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גליק, אמש בכנס בירושלים/מערכת וואלה!, צילום מסך

גליק, מנהל "ארגון הליבה לחופש יהודי בהר הבית", נפצע אמש סמוך לשעה 22:10 מירי לעברו מחוץ למרכז מורשת בגין, בתום נאום שנאם בכנס במקום. חובשים ופרמדיקים של מגן דוד אדום שהוזעקו למקום פינו אותו לקבלת טיפול רפואי בבית החולים.

מיד אחרי ניסיון החיסול והימלטותו מהזירה של החשוד במעשה, ריכזו במשטרה מאמצים מרובים לעלות על עקבותיו של המחבל שנעלם מהזירה רכוב על אופנוע. מידע מודיעיני שהתקבל הצביע על כך שהאדם שניסה לחסל את גליק הוא עובד במסעדה במרכז בגין, שבו התקיים הכנס.

משימת הפענוח, והאיתור המדויק של אותו אלמוני לבוש שחורים – שירה בגליק לעיני שני בני אדם נוספים, פצע אותו קשה וברח משם, הופקד על אנשי היחידה המרכזית (ימ"ר) של מחוז ירושלים. בלי לאבד זמן, הפעילו החוקרים בימ"ר את הקשרים ואת הסוכנים שבתוך האוכלוסייה הערבית במזרח ירושלים.

תוך שעתיים כבר היה ה"בינגו". המודיעים של רכזי המודיעין בימ"ר הצביעו על זיהוי אפשרי בשכונת אבו טור, של אדם שקשור למרכז בגין ובפרט למסעדה שלו. אחרי שהופעל איכון טלפוני בעזרת השב"כ התברר – מדובר במועתז חיג'אזי האדם שהכוחות מחפשים, אשר עזב את זירת החיסול זמן קצר קודם לכן.

לאחר בירור, הגיעו בימ"ר ירושלים גם לביתו של המחבל ושל משפחתו שבשכונה. לתמונה נכנסו בשלב זה לוחמי הימ"מ. בשעות הבוקר כבר כיתרו הכוחות את ביתו של המחבל ובקרב יריות חיסלו אותו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
האסיר המשוחרר מעתז חג'אזי נהרג מעימותים חמושים עם כוחות משטרה בשכונת אלת'ורי בירושלים. Gaza Voice, אתר רשמי
המחבל והזירה בה חוסל/אתר רשמי, Gaza Voice
כוחות הביטחון מונעים ממפגינים להיכנס להר הבית, ירושלים. טלי מאייר
ניסיון של פעילי ימין לעלות להר הבית שנסגר למבקרים, היום/טלי מאייר

עימותים פרצו בצהריים בכניסה להר הבית בין פעילי ימין לבין כוחות המשטרה. זאת לאחר שהראשונים ניסו להיכנס למתחם שסגור לכניסת מבקרים בעקבות ניסיון ההתנקשות, והחיסול של החשוד באבו טור. שלושה בני אדם נעצרו. את הצעדה הובילו פעילי הימין הקיצוני איתמר בן גביר וברוך מרזל. בין היתר צעקו המפגינים "ישוחרר הר הבית".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הנחה לתגבר את הכוחות בירושלים. זאת לאחר דיון מיוחד שקיים הבוקר בלשכתו בעקבות הפיגוע, בהשתתפות שר הביטחון, השר לביטחון פנים, ראש השב"כ וצמרת המשטרה. בדיון השתתפו גם ראש עיריית ירושלים ונציגי צה"ל. תגבור הכוחות נועד להעלות את רמת הביטחון בעיר ולשמור על הסטטוס קוו במקומות הקדושים.

"אמרתי לפני ימים אחדים שאנחנו עומדים בפני גל הסתה של גורמים איסלאמיים רדיקליים וגם של ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן - שאמר שצריך למנוע בכל דרך עלייתם של יהודים להר הבית. אני עדיין לא שמעתי מהקהילה הבינלאומית מילה אחת של גינוי על דברי ההסתה הללו", אמר נתניהו שהוסיף כי עם זאת "יש צורך קודם כל להנמיך את הלהבות".

(עדכון ראשון: 15:55)

לפניות לכתב שבתי בנדט: sben72@walla.com

אבטחה כבדה בעיר העתיקה וסגירת הר הבית, אוקטובר 2014. טלי מאייר
כוחות הביטחון בכוננות בעיר העתיקה/טלי מאייר
כוחות הביטחון מונעים ממפגינים להיכנס להר הבית, ירושלים. טלי מאייר
הודפים פעילי ימין בעיר העתיקה/טלי מאייר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully