וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחבל שירה בגליק נקבר; כוננות מוגברת בירושלים

31.10.2014 / 0:43

משטרת ירושלים נפרשה בכוחות מתוגברים בסילוואן, שבה נערכה הלווייתו של מועתז חיג'אזי, החשוד שניסה השבוע להתנקש בפעיל הימין. עוד קודם לכן, נרשמו הפרות סדר בכמה מוקדים בבירה

צילום: יותם רונן עריכה: מתן חדד

משטרת ירושלים השלימה את היערכותה לקראת הלווייתו אמש (חמישי) של מועתז חיג'אזי, שחוסל על ידי כוחות הביטחון לאחר שירה אמש בפעיל הימין יהודה גליק מחוץ למרכז מורשת בגין בבירה. ההלוויה התקיימה בשכונת סילוואן במזרח העיר בהשתתפות 45 בני משפחה. בשטח נפרשו כוחות מתוגברים של שוטרים, לוחמי משמר הגבול ושוטרי יס"מ גלויים וסמויים לאיתור מתפרעים ומניעת הפרות סדר.


הירי ביהודה גליק - עוד כותרות:
"המחבל נראה כמו שליח - ואז ראיתי שיש לו אקדח שלוף ביד"
העימותים בירושלים: שעתם הגדולה של הפירומנים | פרשנות
אחרי ניסיון ההתנקשות בגליק: אבטחה צמודה לח"כ פייגלין

הלוויית המחבל החשוד בירי ביהודה גליק בסילוואן, אוקטובר 2014. יותם רונן
ההלוויה המצומצמת, אמש/יותם רונן

עוד לפני ההלוויה הורגשה מתיחות רבה בעיר, ונרשמו כמה מוקדי התפרעויות במזרח העיר. בשעות הערב נפצעה באורח קל אישה בת 70 מאבנים שהשליכו לעברה פלסטינים בשכונת ארמון הנציב. במקביל באותה שעה, הושלכו אבנים לעבר כלי רכב בשכונת ואדי ג'וז. כשעה לאחר מכן, ירו באוויר לוחמי משמר הגבול לאחר שרכב שלו הורו לעצור במחסום בוואדי ג'וז לא נשמע להוראותיהם. לאחר הירי הפסיק נהג הרכב את הנסיעה ונעצר. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
הלוויית המחבל החשוד בירי ביהודה גליק בסילוואן, אוקטובר 2014. יותם רונן
כוחות שנפרשו במזרח ירושלים בעקבות הלוויה/יותם רונן

אתמול בבוקר, בעקבות פעילות משותפת של השב"כ, הימ"מ ומשטרת ירושלים, הרגו כוחות הביטחון את חיג'אזי, פעיל ג'יהאד איסלאמי בן 32, שהיה כלוא בעבר בישראל במשך 11 שנים. לאחר שירה בגליק בסביבות השעה 22:00 ופצע אותו באורח קשה מאוד, הוא נמלט מזירת האירוע במרכז ירושלים על גבי אופנוע, והגיע לבית של קרוב משפחה, שם הסתתר. ברגע שהחל שלב הכיתור של המבנה, וכשהמחבל הבחין בכוחות - הוא עלה לגג ופתח בירי לכל עבר. "הוא לא התכוון להסגיר את עצמו", אמר גורם ביטחוני. "הוא פעל כמתאבד באירוע הזה, ולא הרים ידיים. לא התכוון להיכנע".

האסיר המשוחרר מעתז חג'אזי נהרג מעימותים חמושים עם כוחות משטרה בשכונת אלת'ורי בירושלים. מתוך אתר בוקרא, אתר רשמי
מועתז חיג'אזי, החשוד בירי/אתר רשמי, מתוך אתר בוקרא

חיג'אזי נעצר ב-2001 והורשע בעבירות של הצתה, גרימת חבלה וגרימת חבלה חמורה. שנה בלבד לאחר שהחל לרצות את עונש המאסר הוא היה מעורב בתקיפת שני סוהרים ופציעתם בכלא ניצן שליד רמלה. גורם בכיר בשב"ס סיפר לוואלה! חדשות כי חיג'אזי הוחזק בהפרדה ברוב תקופת מאסרו, בשל מסוכנותו. "הוא הועבר ממתקן כליאה אחד לאחר במהלך תקופת מאסרו", אמר. "בשנת 2012 הוא שוחרר לאחר שהשלים את ריצוי עונשו". בין היתר, היה חיג'אזי כלוא בכלא שקמה בדרום ובכלא שיטה בצפון.

ההערכה היא שחיג'אזי - שעבד במסעדה שבמרכז מורשת בגין, שם נאם גליק - פעל כחלק מתשתית טרור רחבה יותר של הג'יהאד האיסלאמי, אולם כנראה החליט לבצע את הפיגוע על דעת עצמו. הבוקר נעצר חשוד נוסף במעורבות בניסיון החיסול. הג'יהאד האיסלאמי פרסם הודעת אבל על מותו של חיג'אזי. "נכון לעכשיו זה אדם שהחליט עם עצמו לבצע את הפיגוע. זה יכול להיות מושפע מהאווירה באזור ומההסלמה סביב הר הבית", אמר גורם ביטחוני.

לפניות לכתב יאיר אלטמן: talk2yaira@walla.com

(עדכון ראשון: 30.10.14, 22:43)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully