וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו מגיב על הקללות: "תקפו אותי כי אני מגן על ישראל"

לאחר שבכירים בבית הלבן כינו אותו "פחדן" ו"אטום", אמר ראש הממשלה: "האינטרסים שלנו לא עומדים בראש מעייניהם של התוקפים אותי". על היחסים עם ארה"ב הוא הדגיש: "הברית האסטרטגית תימשך"

באדיבות ערוץ הכנסת, עריכה: יאיר דניאל

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב היום (רביעי) לעלבונות שספג אמש מפי בכירים בבית הלבן, ואמר כי הוא הותקף משום שהוא מגן על מדינת ישראל. "כשיש לחצים על ישראל לוותר על ביטחונה הכי קל זה לוותר. כראש ממשלה אני עומד על ביטחונה של ישראל, אני עומד על חייהם של כל אזרח ואזרח וכל חייל וחייל", אמר ראש הממשלה בישיבה מיוחדת לציון 13 שנה לרצח רחבעם זאבי בכנסת. "אני לא מוכן לעשות ויתורים. האינטרסים העליונים שלנו, בראשם הביטחון ואחדות ירושלים, אינם עומדים בראש מעייניהם של התוקפים אותנו ואותי".

עם זאת, נתניהו הדגיש כי היחסים בינו לבין הממשל בארצות הברית אינם במשבר. "אני מכבד ומוקיר את הקשר שלנו עם ארצות הברית. היו לנו חילוקי דעות ועוד יהיו. אנחנו רואים גם השנה עלייה בתמיכה של האמריקנים בישראל. הברית האסטרטגית שלנו תימשך".

עוד על יחסי ישראל-ארה"ב:
"התיעוב בין אובמה לנתניהו חסר תקדים בין מנהיגי המדינות"
פרשנות | הבעיה האמיתית של האמריקנים היא לא עם יעלון
נתניהו: אין מתיחות עם אובמה, אנחנו כמו זוג נשוי

ראש הממשלה בנימין נתניהו בדיון בכנסת בנושא יוזמת השלום הערבית בעקבות חתימות 40 ח"כים. מאי 2013. עומר מירון
"לא מוכן לעשות ויתורים". נתניהו/עומר מירון

אמש התראיין אחד הבכירים לפרשן הבכיר ג'פרי גולדברג במגזין "אטלנטיק", ואמר כי "נתניהו מבלף בנושא איראן ואין לו את האומץ לפעול צבאית נגד תכנית הגרעין שלה". הגורם הוסיף כי נתניהו מעוניין אך ורק לשמור על הישרדותו הפוליטית. "הוא לא רבין, הוא לא שרון, הוא בוודאי לא מנחם בגין. אין לו אומץ", אמר הגורם.

פקיד בכיר אחר בבית הלבן אמר דברים דומים, תיאר את נתניהו כ"פחדן עלוב" בכל הנוגע לאיראן ואמר כי בבית הלבן לא מאמינים לאיומיו לגבי תקיפה באיראן. "גורמים בממשל אובמה תיארו באוזניי את נתניהו כסרבן, כקצר ראייה, כריאקציונר, כאטום, כרברבן, כשחצן וכלוקה באספרגר", כתב גולדברג מפי גורמים שדיברו עמו במהלך השנים.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
פגישת ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם הנשיא האמריקני, ברק אובמה, בבית הלבן, וושינגטון, פברואר 2014 לייב. אבי אוחיון לע"מ, לשכת העיתונות הממשלתית
"מכבד ומוקיר על הקשר". אובמה ונתניהו/לשכת העיתונות הממשלתית, אבי אוחיון לע"מ

גורמים בלשכת ראש הממשלה הגיבו על התבטאויות של הבכירים בבית הלבן, ומסרו כי הוא ימשיך לעמוד על האינטרסים הביטחוניים של אזרחי ישראל ועל זכויותיו ההיסטוריות של העם היהודי בירושלים. "שום לחץ לא ישנה זאת", הם הוסיפו.

גם גורמים בממשלתו של נתניהו יצאו נגד הדברים ודרשו מהבית הלבן להתנער מהם. "זה מגוחך ואף עצוב שבכירים בממשל אובמה מגדפים ומקללים את ראש הממשלה בביטויים שהם לא השתמשו מעולם נגד רוצחי המונים כמו אסד", אמר שר התקשורת גלעד ארדן. "התבטאויות כאלה משחקות לידי האיסלאם הקיצוני ששואב כוח מהן".

"שר הכלכלה נפתלי בנט אמר אמש כי אם מה שנכתב הוא נכון, "הממשל הנוכחי מתכוון לזרוק את ישראל מתחת לגלגלי האוטובוס". הוא הוסיף: "במקום לתקוף את ישראל ולכפות עליה תנאי התאבדות, ראוי לחזק אותה". בנט קרא לממשל בארצות הברית "להתנער מהדברים הגסים ולדחות אותם על הסף".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully