וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: אין מתיחות עם אובמה, אנחנו כמו זוג נשוי

רה"מ התראיין לכתבים בארה"ב ואמר שגבעת המטוס אינה התנחלות. "לכל אדם יש זכות לגור היכן שיבחר, כל עוד הוא פועל כחוק". לדבריו, הביקורת תמוהה "כי בשכונה יש גם ערבים"

צילום: לע"מ, עריכה: יאיר דניאל

ראש הממשלה בנימין נתניהו מכחיש שיש מתיחות אישית בינו לבין הנשיא האמריקני ברק אובמה, וטוען כי לשניים יש מערכת יחסים של "זוג נשוי". עם זאת, הוא המשיך להגיב בכעס לביקורת האמריקנית שהוטחה בו ובממשלה בשל קידום הבנייה בשטחים, והגדיר אותה "תמוהה ולא הגיונית".

נתניהו התראיין אמש לכמה כלי תקשורת אמריקניים אחרי פגישתו עם הנשיא ברק אובמה, שבמקביל לה נחשפה תכנית לבניית 2,610 יחידות בשכונת גבעת המטוס. הבית הלבן הגדיר את הצעד כמעשה ש"מרעיל את האווירה".

בשיחה עם רשת יוניוויז'ון המשדרת בשפה הספרדית, אמר נתניהו למראיין, חורחה ראמוס, כי לא מדובר בבנייה בהתנחלויות. "אלה שכונות בירושלים", הדגיש נתניהו, "תארו לכם שבעיר מסוימת בארה"ב או במקסיקו יכריזו שיהודים לא יכולים לרכוש דירות. הייתה מתעוררת מהומה".

ביקור נתניהו בארה"ב - כותרות אחרונות
2,600 דירות חדשות ייבנו בשכונת גבעת הירוק שבשטחים
בארה"ב זועמים: תכנית הבניה מרעילה את האווירה באזור
נתניהו: ההודעה פורסמה כדי לפגוע בפגישתי עם אובמה

פגישת בנימין נתניהו והנשיא ברק אובמה – הבית הלבן, אוקטובר 2014. AP
הנשיא אובמה ורה"מ נתניהו, אמש בבית הלבן/AP

ראש הממשלה טען אמש כי גילה שהמכרז אושר "רק לפני הפגישה עם אובמה ורק דרך פרסומי העיתונות". בראיון שנערך אחרי הפגישה, הוא ציין כי "זו סוגיה שמעבר לזכות הקניין. הדבר נוגע לזכותו של כל אדם לגור היכן שיבחר, כל עוד הוא רוכש את הדירה באופן חוקי ולא משתלט על נכס. אני לא מבין את המדיניות הזאת, שמנוגדת לערכים האמריקנים ולהגיון הפשוט".

בראיון לרשת MSNBC, הוסיף נתניהו כי הביקורת "תמוהה" בעיניו, שכן היא "מכוונת כלפי שכונה מעורבת, שבה חלק גדול מהבנייה שאושרה, יועד לתושבים ערבים לצד תושבים יהודים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
גבעת המטוס, דצמבר 2012. עומר מירון
לדברי נתניהו, לכל אדם יש זכות לגור היכן שיבחר. גבעת המטוס/עומר מירון

אמש אמר נתניהו כי תנועת "שלום עכשיו", שחשפה את השלמת הליך התכנון מחוץ לקו הירוק - זמן קצר לפני כניסתו לפגישה עם אובמה – נהגה ב"חוסר אחריות לאומי". לדבריו, "באתי במשימה לאומית ואני עומד להיכנס לפגישה עם נשיא ארצות הברית - ואז מפרסמים את זה כדי לפגוע בפגישה. ההצפה וההעלאה של הנושא נועדה לפגוע בפגישה".

לאחר הפגישה עם אובמה, אמר נתניהו כי שיחתו עם הנשיא האמריקני כללה "התייחסות כללית" מצד עמיתו לבנייה מעבר לקו הירוק. כלי תקשורת אמריקניים, ובראשם ה"ניו יורק טיימס", דיווחו הבוקר כי אובמה עסק רבות בפגישה באכזבתו מהבנייה בשטחים, ומיעט לשוחח עם נתניהו בנושאים שעליהם ביקש לדבר - הגרעין האיראני ו"המדינה האיסלאמית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully