וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישום: בעל המזנון ירה למוות במנהל בית הספר מטווח קצר

23.10.2014 / 15:24

הפרקליטות הגישה כתב אישום נגד וואהל קעיק, מנהל מזנון בבית ספר בטייבה, בגין רצח יוסף חאג' יחיא, וביקשה לעצרו עד תום ההליכים. "נכנס מהכניסה האחורית וצעד למשרד חמוש באקדח, רעול פנים ולבוש שחורים"

צילום: אבי כהן, עריכה: יאיר דניאל

פרקליטות מחוז מרכז הגישה הבוקר (חמישי) לבית המשפט המחוזי בלוד כתב אישום נגד וואהל קעיק, תושב טייבה בן 46, בגין רצח מנהל בית הספר "עמל" בעיר, יוסף חאג' יחיא, בן 50, בחודש האחרון. קעיק, שניהל מזנון בבית הספר, מואשם כי ירה למוות ביחיא במשרדו עקב אישור הקמת מזנונים מתחרים, שפגעו בהכנסתו. בנוסף, ביקשה הפרקליטות לעצרו עד לתום ההליכים נגדו.

על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עורכי הדין אורי רינצקי, יעל תרם ולירן ממן, "לאחר שנודע לנאשם כי ניסיונותיו להיוותר מפעיל המזנון הבלעדי בבית הספר עלו בתוהו, גמלה בלבו ההחלטה לרצוח את המנוח, שנתפס בעיניו כמי שחפץ ברעתו ופועל נגדו".

עוד בוואלה! חדשות:
חמאס בירך על רצח התינוקת בירושלים: "מעשה גבורה"
תיעוד חדש: רגע הפיגוע בירושלים מזווית נוספת
ההברחה שהובילה לירי בגבול מצרים: נעצרו שני תושבי הנגב

הקראת כתב אישום לקעיק ואיל שרצח את מנהל תיכון עמל בטייבה יוסף חאג' יחיא, מחוזי מרכז בלוד. ראובן קסטרו
"לאחר שנודע לנאשם כי ניסיונותיו להיוותר מפעיל המזנון הבלעדי בבית הספר עלו בתוהו, גמלה בלבו ההחלטה לרצוח את המנוח". קעיק, היום/ראובן קסטרו

קעיק מואשם כי ב-25 באוגוסט יצא מביתו עם רכבו לאחר שהסיר את לוחיות הרישוי, אטם את חלונותיו ונסע אל בית הספר. לטענת הפרקליטות, "הנאשם ידע כי בשטח בית הספר פועלות מצלמות אבטחה, והיות והוא מוכר לבאי בית הספר הצטייד באביזרים שביכולתם להסוות את זהותו ככל הניתן".

על פי כתב האישום, "בהגיעו אל בית הספר, נכנס הנאשם מהכניסה האחורית, שהייתה פתוחה וללא שומר, וצעד כשהוא חמוש באקדח, רעול פנים, עטוי כפפות לבנות, לבוש בגדים שחורים ומעיל ארוך, חובש כובע ואוחז בידו מטריה מעל לראשו. כל זאת, על מנת שלא ניתן יהיה לזהותו במצלמת האבטחה. לאחר מכן נכנס אל המשרד שבו ישב יחיא, ולעיני הנוכחים התקרב אליו, וירה בו מטווח קצר שמונה כדורים אל פלג גופו העליון וראשו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

"הראיות לא מצביעות שמרשי בכלל היה בבית הספר"

עורכי דינו של קעיק טוענים, מנגד, כי הראיות בתיק לוקות בחסר. "כתב האישום שהוגש היום הוא חמור ביותר", אמר היום עורך הדין דוד יפתח מחוץ לאולם בית המשפט, "הבעיה שחוק סדר הדין הפלילי קובע שכדי להגיש כתב אישום על הפרקליטות להשתכנע שיש סיכוי סביר להכרעה. אלא שלא צריך להיות משפטן כדי להבין שאין פה סיכוי סביר להרשעה, אפילו אם מקבלים את כל טענות התביעה".

לדברי עו"ד יפתח, "יש טענה שאישה מזהה את הרוצח, למרות שהיה עטוף כולו בבגדים. יש טענה נוספת שההליכה של הנאשם דומה להליכה של הרוצח. יש עוד טענה, לפיה מכונית דומה לשלו עברה במקום ביום האירוע".

"הדברים האלה מספיקים לחשד התחלתי", אמר, "אבל להגיש כתב אישום בתיק רצח ולבקש לשלוח אדם למאסר עולם? המרחק עדיין רב".

הקראת כתב אישום לקעיק ואיל שרצח את מנהל תיכון עמל בטייבה יוסף חאג' יחיא, מחוזי מרכז בלוד. ראובן קסטרו
הקראת כתב אישום לקעיק ואיל שרצח את מנהל תיכון עמל בטייבה יוסף חאג' יחיא, מחוזי מרכז בלוד/ראובן קסטרו

"אחרי 60 ימי מעצר קיווינו להגיע לבית המשפט ולראות תשתית ראייתית שמבססת הגשת כתב אישום בתיק רצח", אמרה עורכת הדין רויטל סוויד, המייצגת גם היא את הנאשם. "אך הראיות היחידות שקיימות היום בתיק הן אותן ראיות שהיו כבר בזמן המעצר, ולמעשה לא מצביעות בשום דרך וצורה שהיא על מרשי כמי שביצע את הרצח בפועל, או כמי שבכלל היה בבית הספר".

לדבריה, "יש איזה סיפור, איזה מניע, שמנסים לקשור, וחושבים שלאור כל מיני ראיות נסיבתיות הוא זה שהיה בבית הספר. בפועל אין ראיה ישירה שמצביעה על כך. הדמות שנראית בבית הספר היא דמות שעוטה על עצמה שחורים, אי אפשר לזהות אותה. אנו סבורים שכתב האישום לא יוכיח שהנאשם הוא באמת הרוצח".

יוסף חאג' יחיא, מנהל תיכון עמל בטייבה, נרצח באמצע ישיבה בבית הספר. 25 באוגוסט 2014. שלומי גבאי
יחיא נרצח לעיני הנוכחים. בית הספר "עמל" בטייבה ביום הרצח/שלומי גבאי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully