וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השופטת תקפה את הפרקליטות: "פינטו מחזיק אתכם בגרון"

20.10.2014 / 12:19

בדיון בעתירה לביטול הסדר הטיעון שנחתם עם הרב בפרשת השוחד, ביקרה השופטת מרים נאור את ההסדר, בטענה שנוצר מצב שבו "עבריין מכתיב למשטרה את מי לחקור". הצגת ההסדר במחוזי נדחתה

צילום: גדעון צנטנר, עריכה: יאיר דניאל

מרים נאור, השופטת בדיון בעניינו של הרב יאשיהו פינטו, מתחה היום (שני) ביקורת חריפה על הפרקליטות ועל הסדר הטיעון שחתמה עם פינטו. "מאוד מפריע לי שעבריין מכתיב למשטרה את מי ואיפה לחקור, וגם באיזה סדר", אמרה השופטת נאור בדיון בעתירה שהגישה התנועה לאיכות השלטון בדרישה לא לאשר את ההסדר שנחתם עם פינטו. "האם הוא מחזיק אתכם בגרון? האם לרוץ לבית המשפט זה לא לרתום את העגלה לפני הסוסים? למה מסכימים לזה?".

עתירתה של התנועה לאיכות השלטון לבית המשפט לביטול הסדר הטיעון עם הרב, אוחדה יחד עם עתירתה של תנועת "אומץ", שמבקשת לחקור את ראש היחידה הארצית לחקירות הונאה במשטרה (יאח"ה) תת-ניצב אפרים ברכה, בחשד לקבלת שוחד בשל טענות מקורבי הרב.

במסגרת הסדר הטיעון שנחתם עם פינטו, הוא יודה במתן שוחד לברכה, ובתמורה הוא ישמש עד מדינה נגד ראש יחידת להב 433 לשעבר ניצב מנשה ארביב, החשוד בקבלת שוחד. "אני רוצה להבין איך מנהלים משא ומתן ובסוף יכול להיות שהנאשם אומר 'אלו הם תנאיי'", תמהה השופטת נאור. "מראש איבדתם את האפשרות לחקור את ארביב, עד שיתקבל הסדר טיעון".

עוד על פרשת פינטו:
תנ"צ ברכה: "חקירתי תהווה הגשמת שאיפות הנקם של פינטו"
הפרת הסדר הטיעון של פינטו: המדינה דורשת הבהרות
דעה: העיתוי הבעייתי של חתימת הסכם עד המדינה

השופטת מרים נאור בדיון בעתירה נגד הסדר הטיעון עם הרב פינטו, העליון אוקטבר 2014. גדעון צנטנר
"האם לרוץ לבית המשפט זה לא לרתום את העגלה לפני הסוסים?" השופטת נאור בדיון היום/גדעון צנטנר

עו"ד אליעד שרגא, מטעם התנועה לאיכות השלטון, התייחס בדיון לעובדה כי פינטו הפר את ההסכם שנחתם עמו, בשל ראיון שנתנה אשתו. זאת, משום שעל פי תנאי ההסכם עם הפרקליטות, נאסר על מקורביו להתראיין. "כשכותב חברי לפרקליטות המדינה שהראיונות לא ניתנו מטעמו זה כאילו שכל הרציונל בבסיס ההסכם מכובס במכבסת מילים", אמר. "הגם שהפרשה הזו מעוררת סימני שאלה רבים דומה שהמדינה בכל מחיר רוצה לסיים את הפרשה ולא ברור למה".

המדינה השיבה לעתירתה של התנועה לאיכות השלטון לביטול הסדר הטיעון וביקשה לדחות אותה על הסף. "דרשנו וקיבלנו הסברים לגבי ההופעות בתקשורת (של הרב פינטו ומקורביו הנוגדים את תנאי הסדר הטיעון – ג"ג), ואין מקום לבטל את הסדר הטיעון", נמסר.

בינתיים החליט בית המשפט לדחות את מועד הצגת הסדר הטיעון עם הרב פינטו בבית המשפט המחוזי, שנקבע ליום רביעי הקרוב. גם פרקליטו של פינטו הסכימו לדחות את הדיון שבו אמור היה הרב פינטו להודות בעובדות כתב האישום המתוקן ולהיות מורשע בעבירות, כדי לאפשר את המשך בירור הטענות שעלו בבית המשפט העליון.

אחד הדברים שהובילו את השופטים להחלטה לדחות בשלב זה את הסדר הטיעון היו דבריו של פרקליטו של פינטו, עו"ד אייל רוזובסקי, שטען שכבר ב-2012 דווח על הכספים שהעביר פינטו לברכה. לדבריו, בתיק אף קיימים עדויות של שני אנשי אף-בי-אי שפינטו סיפר להם על העברות הכספים. "אתמול התקבלה תשובה של ברכה לעתירה הזאת שבה הוא תוקף חזיתית את פינטו", אמר עו"ד רוזובסקי. השופטים השיבו לרוזובסקי להגיש תצהיר מלא תוך ארבעה ימים על טענותיהם החדשות, שלא נשמעו במסגרת הסדר הטיעון.

נציגתו של ברכה, עו"ד אפרת נחמני, מסרה: "עמדתנו עקבית לאורך כל הדרך, תנ"צ ברכה הינו קצין ישר דרך ונקי כפיים. יושר מידותיו הוא אשר הוביל לחשיפת מעלליו של הרב פינטו. המניע המובהק של הרב לנקום בתנ"צ ברכה הוא איפוא ברור ומובהק. לתנ"צ ברכה אין ומעולם לא היה מה להסתיר והתנהלותו בפרשה זו היא המעידה על כך כאלף עדים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

במסגרת כתב האישום המתוקן, נאשם פינטו בעבירות של מתן שוחד לתנ"צ ברכה בסכום של כ-400 אלף שקלים, בהצעת שוחד נוספת בסכום דומה וכן בעבירות של שיבוש מהלכי משפט. כתב האישום המקורי נגד פינטו, שלא הוגש בסופו של דבר, ייחס לפינטו גם עבירות של הדחה בחקירה תוך מתן טובות הנאה, שימוש באמצעים פסולים כלפי גורמים שונים, הטרדת עד, הלבנת הון ועוד.

פינטו התחייב לשתף פעולה באופן מלא בחקירה נגד ניצב ארביב והסכים כי המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) והפרקליטות יעשו כל שימוש שימצאו לנכון בחומרי החקירה שהועברו אליהם מטעמו. בנוגע לעונש, הוסכם כי המדינה תדרוש להטיל על הרב שנת מאסר בפועל, ומאסר על תנאי, קנס כספי בסכום נכבד וחילוט כל הכספים שנתפסו. עם זאת, מאז נחתם ההסכם התראיינו מקורביו ואף רעייתו לתקשורת – מה שמהווה הפרה בוטה של ההסדר. שלושה מפרקליטיו של פינטו אף ביקשו להתפטר מייצוגו, ככל הנראה בשל ההפרות הללו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully