וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדואן: לא נסכים שארה"ב תעביר נשק לכורדים בסוריה

נשיא טורקיה הבהיר כי אנקרה אינה מוכנה לכך שוושינגטון תחמש את הכוחות הלוחמים בדאעש בכובאני וברחבי סוריה לנוכח שיתוף הפעולה ביניהם. "הם כמו המחתרת הכורדית - אלו ארגוני טרור"

נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן במהלך ביקורו באפגניסטן, 18 באוקטובר 2014. רויטרס
"זאת תהיה טעות לצפות שנגיד 'כן' לחימוש הכורדים", רג'פ טייפ ארדואן במהלך ביקורו באפגניסטן, אתמול/רויטרס

נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן הצהיר היום (ראשון) כי אנקרה לא תסכים שארצות הברית תעבר נשק ללוחמים הכורדים בסוריה הנאבקים בארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש). זאת, לנוכח הדיווחים שלפיהם גורמים בוושינגטון החלו לשתף פעולה עם גורמים כורדים ולחלוק עמם מודיעין, שמסייע ללוחמים הכורדים להמשיך ולהחזיק בעיר כובאני, חרף המצור שמטיל דאעש על העיר שבצפון סוריה בחודש האחרון.

ארדואן, שאמר את הדברים עם שובו מביקור באפגניסטן, טען כי הארגון הכורדי העיקרי בסוריה, המפלגה הדמוקרטית המאוחדת, והזרוע הצבאית שלו – יחידות ההגנה של העם (PYD) – הוא חלק ממכלול גדול יותר שאליו שייכת גם המחתרת הכורדית בטורקיה, מפלגת הפועלים של כורדיסטן (PKK). "ה-PYD, מבחינתנו, הם אותו דבר כמו ה-PKK. הם ארגוני טרור", מסר ארדואן לכתבים. "זאת תהיה טעות עבור בעלת בריתנו ארצות הברית לצפות מאתנו להגיד 'כן' לתמיכה מסוג זה".

המלחמה ב"מדינה האיסלאמית" - סיקור מיוחד
מלחמות המודיעין: כך מסתתר דאעש ממרגלי המערב
בשם אללה: המגזין שמצדיק אונס ורצח של אלפי אזרחים
"דאעש מתאמן על מטוסי קרב סוריים בבסיס שכבש"

עשן ואש מיתמרים מכובאני לאחר הפצצות כוחות הקואליציה, 18 באוקטובר 2014. רויטרס
אש ועשן מיתמרים מעל כובאני בעקבות הפצצות כוחות הקואליציה בעיר, אתמול/רויטרס

סירובה של אנקרה להעביר נשק וציוד לכוחות הכורדיים מהווה מכה לניסיונות של כוחות הקואליציה להילחם בקיצונים הסונים. לפני כשבוע טענו בוושינגטון כי טורקיה הסכימה לכך שצבא ארצות הברית יעשה שימוש בבסיסיה הצבאיים על מנת לתקוף את יעדי "המדינה האיסלאמית" בסוריה, אך אנקרה מיהרה להכחיש את הדיווח נמרצות.

דבריו של ארדואן מגיעים על רקע שיחה שערך הלילה עם נשיא ארצות הברית ברק אובמה, שבמהלכה שוחחו על המצב בכובאני ועל הצעדים שיש לנקוט נגד דאעש. טורקיה מתעקשת כי על הקואליציה לתמוך יותר באופוזיציה הסורית המתונה ומדגישה כי נשיא סוריה בשאר אסד אינו שונה מדאעש וכי יש לגרום לסילוקו מהשלטון. כמו כן, היא דורשת ליצור אזור האסור לטיסה בשמי סוריה ואזור חיץ בין גבול המדינות, לשם יוכלו להגיע פליטים נוספים מהמדינה השסועה, שכ-1.6 מיליון מאזרחיה נסו לשטחי טורקיה.

היום נורה מטח של פצצות מרגמה בעיר הנצורה ושלוש פצמ"רים נחתו בצד הטורקי של הגבול, מבלי לגרום לנפגעים. במהלך היומיים האחרונים מתמקד דאעש במעבר הגבול בין סוריה לטורקיה, על מנת לנתק את נתיב האספקה האחרון שנותר ללוחמים הכורדים הנצורים. כמו כן, כוחות הקואליציה תקפו עמדות של "המדינה האיסלאמית" ליד העיר על מנת לסייע לכוחות המגנים עליה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully