וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הקרב ייגמר בקרוב": לוחמי דאעש נסוגים מכובאני

הכורדים הצליחו להשיב לידם את רוב שטחי העיר הנצורה וסיכלו ניסיון נוסף של הארגון להשתלט על מעבר הגבול עם טורקיה. זאת, בזכות התקיפות הגוברות של הקואליציה, שהזהירה כי "העיר עדיין עלולה ליפול"

עשן הקרבות בכובאני, כפי שנראה מגבול טורקיה-סוריה  16 באוקטובר 2014. רויטרס
עשן מיתמר בכובאני אחרי הפצצות כוחות הקואליציה, בשבוע שעבר/רויטרס

אחרי חודש של מצור, מאות הרוגים ומאות אלפי פליטים, נראה שבקרב בין לוחמי ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) לבין הכוחות הכורדים בעיר כובאני, שבצפון סוריה, ידם של הכורדים על העליונה. זאת, בזכות הסיוע שלו זכו הלוחמים הנצורים מצד כוחות הקואליציה, שהגבירו את התקיפות על יעדי הארגון שדומה היה שעומד להשתלט על העיר השוכנת על גבול טורקיה. כעת, נותרו בידי הארגון כמה כיסי התנגדות בודדים בתוך העיר.

הכוחות הכורדים סיכלו אתמול (שבת) ניסיון נוסף של לוחמי דאעש להשתלט על מעבר הגבול עם טורקיה ובכך לנתק את העיר ממקור האספקה היחיד שלה. אידריס ניסן, בכיר כורדי בעיר, מסר לסוכנות הידיעות הצרפתית כי הלוחמים האיסלאמיסטים פתחו במתקפה נרחבת מצדו המזרחי של מעבר הגבול, כשהם יורים מטח של פצצות מרגמה לעבר הלוחמים הכורדים, שהצליחו להדוף אותם בסופו של דבר. ניסן הוסיף כי לוחמים רבים מקרב דאעש נהרגו בקרבות, והארגון הסורי לזכויות אדם דיווח כי ארגון "המדינה האיסלאמית" ממשיך להזרים תגבורת לעיר, על אף המפלות הכבדות שספג.

לוחמי דאעש מניפים את דגל הארגון בגבעה הסמוכה לעיר כובאני, שבצפון סוריה, 06 באוקטובר 2014. AP
"דאעש נסוג ואנו מתקדמים". לוחמי הארגון על גבעה הסמוכה לכובאני, לפני כשבועיים/AP

"דאעש נסוג ואנו מתקדמים", אמר הלילה לניו יורק טיימס אבו חסן, מפקד ביחידת מורדים סורים, המשתפים פעולה עם המקומיים בהגנה על העיר האסטרטגית, שבצפון סוריה. "התקיפות האוויריות השמידו את מרבית הנשק הכבד שלהם". לדבריו, לוחמי "המדינה האיסלאמית" איבדו את קווי האספקה שלהם לעיר ואינם יכולים יותר להזרים כוחות אל תוך העיר ומחוצה לה, כפי שעשו עד לפני כמה ימים. "אלו שנשארו בתוך מרכז העיר אינם יכולים לצאת".

אבו חסן סיפר כי הוא ולוחמיו הצליחו להשתלט על גבעה אסטרטגית שנמצאת במרחק של ארבע קילומטרים וחצי ממערב לכובאני בסיוע תקיפות כוחות הקואליציה. הוא הוסיף כי הם לא יכלו להתקדם מעבר לנקודה זו בשל ירי צלפים של לוחמי דאעש, אך הדגיש כי הוא לא מאמין שההתנגדות שלהם תימשך עוד זמן רב. "גרמנו לדאעש אבדות קשות בציוד ובנפש. הקרב ייגמר בקרוב".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
מפקד פיקוד המרכז בצבא ארצות הברית, גנרל לויד אלן, במהלך תדרוך שהעביר בפנטגון, 17 באוקטובר 2014. AP
"האויב החליט לרכז את מאמציו בכובאני". גנרל לויד אוסטין, ביום שישי/AP

מלבד הדיווחים מתוך סוריה, גם בכוחות הקואליציה טוענים כי הגיחות האוויריות בלמו את השעיטה של כוחות "המדינה האיסלאמית", שהטילו את כל כובדם משקלם על העיר, כששלחו אלפי חיילים, טנקים ותותחים על מנת לשבור את התנגדותם של הכורדים. "בעשרות התקיפות שביצענו השבוע נהרגו מאות לוחמי דאעש, מה שאפשר לכורדים להשתלט מחדש על חלקים בעיר", הבהיר אתמול מפקד פיקוד המרכז בצבא ארצות הברית, גנרל לויד אוסטין, בתדרוך שהעביר בפנטגון. "הלוחמים הכורדיים עשו עבודה מדהימה בכל הנוגע באחיזתם בקרקע".

"האויב החליט לרכז את כל מאמציו בכובאני", הוסיף אוסטין. "עתה, המטרה שלי היא להביס את דאעש ולהשמיד אותו. אם הוא ימשיך לספק עבורנו מטרות גדולות, כפי שהוא עושה בכובאני, אז ללא ספק נפגע בהן". בשבוע החולף הגבירו כוחות הקואליציה את מספר התקיפות בעיר, מכמה בודדות בשבועות שלפני כן ל-37 גיחות בשלושה ימים בלבד. עם זאת, הגנרל הזהיר כי על אף ההישגים של הכוחות כורדים, "עדיין ישנה אפשרות גבוהה לכך שהעיר תיפול בידיהם".

(עדכון ראשון 13:18)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully