וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"דאעש מתאמן על מטוסי קרב סוריים בבסיס שכבש"

לפי דיווחים בסוכנויות הידיעות, לוחמי "המדינה האיסלאמית" מתאמנים על מטוסי מיג-21 ומיג-23, בהדרכתם של טייסי קרב עיראקים שערקו לשורות הארגון. צבא ארה"ב: לא מכירים זאת

אנשי דאעש בבסיס חיל האוויר הסורי "טבקה" שנכבש במחוז רקה – אוגוסט 2014. AP
לוחם דאעש בבסיס חיל האוויר הסורי שכבש באוגוסט/AP

לוחמים המשתייכים לארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) השתלטו על שלושה מטוסי קרב של צבא סוריה - כך דיווח היום (שישי) ארגון זכויות אדם לסוכנויות הידיעות. על פי הדיווחים, טייסים עיראקים שערקו לשורות הארגון נראו מתאמנים על מטוסי קרב בבסיס באזור חאלב.

רמי עבד-אל רחמן, העומד בראש הארגון הבריטי לזכויות אדם בסוריה, סיפר לרויטרס כי קצינים עיראקים, ששימשו כטייסי קרב בצבאו של סדאם חוסיין, מאמנים את הלוחמים המקומיים להטיס את המטוסים הסוריים. הוא ציין עוד כי מאז השתלטו אנשי דאעש על הבסיס, נצפו המטוסים ממריאים פעמים רבות מהבסיס. סוכנות הידיעות הגרמנית DPA דיווחה עוד כי לפי עדויות אחרות, מדובר במטוסי קרב מסוג מיג-21 ומיג-23.

פיקוד המרכז של צבא ארצות הברית מסר בגובה לדיווח כי אינו מודע לשימוש שעושים לוחמי הארגון במטוסי קרב בסוריה או במקומות אחרים.

כותרות נוספות על דאעש
דאעש הוציא להורג שניים מלוחמיו: ”עזרו לקואליציה”
ארה”ב הכריזה על שם המבצע נגד דאעש: ”נחישות טבועה”
קרי נפגש עם לברוב: ”נגביר שיתוף הפעולה נגד דאעש”

מטוס קרב מדגם F-16  של חיל האוויר האמריקני. AP
גם האמריקאים מאמנים כוחות? מטוס F-16/AP

מוקדם יותר דיווח אתר "אל-מיאדין" הלבנוני כי ארצות הברית מאמנת בעצמה טייסים ממדינות במזרח התיכון כדי שאלה יתקפו בשטח סוריה. לפי הדיווח, האימונים מתקיימים בשדה מטווחים השייך לחיל הנחתים האמריקני במדבר באריזונה, בקרבת הגבול עם מקסיקו.

אמש התייחסה דוברת מחלקת המדינה של ארצות הברית, ג'ן סאקי, למאמצים האמריקניים גם בתחום הדיפלומטי. לדבריה, וושינגטון ניהלה לראשונה שיחות ישירות עם מפלגת הכורדים הגדולה ביותר בסוריה כחלק מהמאמצים להרחבת הקואליציה נגד דאעש. "ניהלנו שיחות עם מפלגת האיחוד הדמוקרטי הכורדי", מסרה סאקי, והוסיפה כי הפגישה, שבה השתתפו נציגים רשמיים ממחלקת המדינה, נערכה מחוץ לאזור הקרבות. הכורדים הסורים נאבקים בימים אלו בלוחמי דאעש בעיקר בעיר כובאני, שבצפון סוריה, שעליה צרים לוחמי הארגון הקיצוני בחודש האחרון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully