וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכותרות המרכזיות שעשו את סוף השבוע

בני משפחת הנעדרות הישראלית בנפאל "מתפללים לנס", הפצועים ממפולת השלגים עלו על מטוס בדרך לישראל, לוחמי דאעש נסוגים מכובאני ואבו מאזן קורא למנוע כניסת מתנחלים לאל-אקצא. אלה הכותרות שעשו את השבת

משפחת הנעדרת בנפאל: "נטשו אותה, כעת מתפללים לנס"

"אנחנו מתפללים כעת לנס": הבוקר (שבת) חודשו המאמצים לאתר מטיילים שמוגדרים עדיין נעדרים בעקבות סופת השלגים ברכס האנאפורנה שבנפאל. אחת מהם היא הישראלית מיכל גילי צ'רקסקי, בת 36 מגבעתיים, שטרם נוצר עמה קשר. בשיחה עם וואלה! חדשות סיפר אחיה, ליאור קורן, כי המשפחה עוקבת בדאגה רבה אחר החיפושים. "עדיין מחפשים את אחותי. היא נמצאת למעלה בשלג - באזור הגבוה יותר, מעל 5,000 מטר".

לדבריו, בהמשך צפויים להצטרף לפעולות בשטח גם המחלצים הישראלים, שכן עד כה היה האזור סגור וצבא נפאל היה זה שטיפל באסון באופן בלעדי. "יש נעדרים זרים, אבל מהישראלים היא הנעדרת היחידה", אמר, "ההרגשה היא קשה". קורן סיפר כי שמע עדויות מאנשים שהיו עם אחותו על כך שהמדריך שהיה לה פשוט ברח והותיר אותה לבדה. "היא ירדה עם התרמיל שלה למטה, אבל אנחנו לא יודעים מה בדיוק קרה כי הכל נמצא בשלב תחקור. ממה שהבנו הוא פשוט השאיר אותה למעלה. הלבד הזה כבד מאוד. הממשלה הנפאלית אמרה שהמטיילים לא לקחו מדריכים, אז כן, מתברר שכן. זה פשוט מכעיס".

הפצועים מהסופה בנפאל בדרכם לישראל

שבעת הישראלים שנפצעו בסערה בנפאל ואושפזו בבית החולים בבירה קטמנדו עלו בצהריים (שבת) על מטוס בחזרה לישראל. "אחד מהם סובל משברים, ואחרים מכוויות קור ומפציעות נוספות", סיפר לוואלה! חדשות פרופ' אבי ריבקינד, ראש אגף טראומה ורפואה דחופה בבית החולים הדסה, שהגיע לקטמנדו במטוס המיוחד יחד עם רופא נוסף. הוא הבהיר כי "מצבם טוב בסך הכול".

המטוס ינחת הלילה בישראל, אחרי עצירת ביניים בהודו לתדלוק. הפצועים יפוזרו בבתי החולים השונים בישראל. "לארבעה מהם יש כוויות בדרגות קשות כך שמחכה להם תהליך טיפול ארוך", ציין ד"ר רפי סטרוגו. "צריך לחכות לפחות כמה שבועות ואז לראות אם צריך לכרות איברים". משרד החוץ עדכן שנכון לשעות הצהריים ירד מספר הישראלים מנותקי הקשר, כלומר אלה שטרם יצרו קשר עם משפחותיהם או עם השגרירות, ל-36.

ארה"ב על הביקורת נגד קרי: "דבריו סולפו"

ארצות הברית הכחישה אמש כי שר החוץ ג'ון קרי קישר בין הסכסוך של ישראל והפלסטינים להתחזקות ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) וטענה כי דבריו "סולפו". "הוא לא עשה קישור ישיר בין הדברים", טענה דוברת מחלקת המדינה מארי הארף. לדבריה, "מה שהוא אמר - ואני הייתי עדה לכך - הוא שבמהלך פגישותיו עם מנהיגים באירופה ובמזרח התיכון הם הפצירו בו להשיג שלום, שלטענתם יביא יציבות לאזור. אלו לא ידיעות מרעישות - המנהיגים של שני הצדדים אומרים זאת כבר במשך עשורים".

דבריה מגיעים בעקבות הביקורת הקשה שספג קרי מצד גורמים ישראלים, בהם שר הכלכלה וחבר הקבינט המדיני-ביטחוני נפתלי בנט, שאמר היום: "כשאומרים שהסכסוך הישראלי-הפלסטיני מחזק את דעאש, נותנים זריקת עידוד לטרור העולמי". הארף התייחסה לביקורת והסבירה: "אנו יודעים שהמתיחות גבוהה, אבל כנראה שהשר הזה לא קרא היטב את דבריו של קרי או שהוא החליט לסלף אותם. זאת לחלוטין לא קריאה מדויקת של מה שקרי אמר - הוא לא קישר בין עליית דאעש לבין ישראל. נקודה".

"הקרב ייגמר בקרוב": לוחמי דאעש נסוגים מכובאני

אחרי חודש של מצור, מאות הרוגים ומאות אלפי פליטים, נראה שבקרב בין לוחמי ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) לבין הכוחות הכורדים בעיר כובאני, שבצפון סוריה, ידם של הכורדים על העליונה. זאת, בזכות הסיוע שלו זכו הלוחמים הנצורים מצד כוחות הקואליציה, שהגבירו את התקיפות על יעדי הארגון שדומה היה שעומד להשתלט על העיר השוכנת על גבול טורקיה. כעת, נותרו בידי הארגון כמה כיסי התנגדות בודדים בתוך העיר.

הכוחות הכורדים סיכלו הבוקר (שבת) ניסיון נוסף של לוחמי דאעש להשתלט על מעבר הגבול עם טורקיה ובכך לנתק את העיר ממקור האספקה היחיד שלה. אידריס ניסן, בכיר כורדי בעיר, מסר לסוכנות הידיעות הצרפתית כי הלוחמים האיסלאמיסטים פתחו במתקפה נרחבת מצדו המזרחי של מעבר הגבול, כשהם יורים מטח של פצצות מרגמה לעבר הלוחמים הכורדים, שהצליחו להדוף אותם בסופו של דבר. ניסן הוסיף כי לוחמים רבים מקרב דאעש נהרגו בקרבות, והארגון הסורי לזכויות אדם דיווח כי ארגון "המדינה האיסלאמית" ממשיך להזרים תגבורת לעיר, על אף המפלות הכבדות שספג.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

אבו מאזן: למנוע כניסת מתנחלים לאל-אקצא בכל מחיר

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן קרא אתמול לחברי תנועת פתח בירושלים למנוע ממתנחלים להיכנס למסגד אל-אקצא במזרח ירושלים "בכל מחיר". אבו מאזן, שנפגש עם חברי הארגון ברמאללה, אמר: "זה לא מספיק לומר שהמתנחלים באים - צריך למנוע מהם להיכנס בכל דרך". הוא הוסיף כי "המסגד הזה שייך לנו ואין למתנחלים זכות להיכנס אליו ולטמא אותו. לירושלים מקום בלבם של כל הערבים והפלסטינים ובלעדיה לא תהיה מדינה".

דבריו של אבו מאזן מגיעים על רקע העימותים האחרונים בהר הבית שנערכו בין המשטרה לבין צעירים פלסטינים שמחו על ביקור יהודים במתחם. ביום שני מנעה המשטרה מעשרות צעירים מוסלמים להפר את הסדר. כוח גדול זיהה בתום תפילת הבוקר שהצעירים נערכו במהלך הלילה עם אבנים, בקבוקי תבערה ואמצעים נוספים לפגיעה. השוטרים נכנסו למתחם הר הבית, הפתיעו את הצעירים וסיכלו את ההתפרעויות.

התאונה בים המלח: נהג הרכב הפוגע מת מפצעיו

הנהג החשוד באחריות לתאונת הדרכים בה נהרגו איגנט הילצ'נקו, בן 30, ובתו מאיה, בת ארבע, באזור ערד לפני שבוע, מת היום (שבת) מפצעיו בבית החולים סורוקה בבאר שבע. הנהג, בשנות ה-40 לחייו, נפצע באורח קשה מאוד בתאונה ובמשך שבוע נאבקו על חייו. אחרי מותו החליטה משפחתו לתרום את איבריו. על פי תוצאות הבדיקות שנערכו לו אחרי התאונה, בדמו נמצאה רמת אלכוהול גבוהה מהמותר. כמו כן, נמצא ברכבו בקבוק וויסקי.

בתאונה שהתרחשה בצומת חתרורים שבכביש 31 נפצעה גם אם המשפחה, רבקה, באורח קשה כמו גם בתה הנוספת בת השש, והשתיים עדיין מאושפזת בבית החולים שיבא תל השומר. ביום שלישי סיפרה את שעובר עליה בעקבות האירוע הקשה. "איבדתי מישהו אוהב וקרוב", אמרה רבקה. "סובבתי את הראש ושאלתי איפה הבנות. איבדתי בעל, מישהו יקר לליבי. איבדתי משפחה. לא יודעת איך אתחיל את החיים מחדש".

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully