וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן: למנוע כניסת מתנחלים לאל-אקצא בכל מחיר

יו"ר הרשות הפלסטינית אמר בכנס של תומכי פתח ברמאללה כי "צריך למנוע מהם להיכנס בכל דרך למסגד שלנו ולטמא אותו". זאת, לנוכח הפרות הסדר האחרונות במתחם הר הבית בשל ביקור יהודים במקום

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן במסיבת עיתונאים אחרי פגישתו עם נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי. קהיר, 23 באוגוסט 2014. רויטרס
"ללא ירושלים לא תהיה לנו מדינה". יו"ר הרשות אבו מאזן/רויטרס

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן קרא אתמול (שישי) לחברי תנועת פתח בירושלים למנוע ממתנחלים להיכנס למסגד אל-אקצא בהר הבית בירושלים "בכל מחיר". אבו מאזן, שנפגש עם חברי הארגון ברמאללה, אמר: "זה לא מספיק לומר שהמתנחלים באים - צריך למנוע מהם להיכנס בכל דרך". הוא הוסיף כי "המסגד הזה שייך לנו ואין למתנחלים זכות להיכנס אליו ולטמא אותו. לירושלים מקום בלבם של כל הערבים והפלסטינים ובלעדיה לא תהיה מדינה".

דבריו של אבו מאזן מגיעים על רקע העימותים האחרונים בהר הבית שנערכו בין המשטרה לבין צעירים פלסטינים שמחו על ביקור יהודים במתחם. ביום שני מנעה המשטרה מעשרות צעירים מוסלמים להפר את הסדר. כוח גדול זיהה בתום תפילת הבוקר שהצעירים נערכו במהלך הלילה עם אבנים, בקבוקי תבערה ואמצעים נוספים לפגיעה. השוטרים נכנסו למתחם הר הבית, הפתיעו את הצעירים וסיכלו את ההתפרעויות.

עוד בוואלה! חדשות:
כך פועל משרד החוץ לאיתור מטיילים ישראלים בנפאל
ארה"ב על הביקורת נגד קרי: "דבריו סולפו"האסון בנפאל: "נדב סחב את תמר - וקפא למוות"

הפגנה סביב הר הבית, אוקטובר 2014. נועם מושקוביץ
הפגנות בהר הבית, השבוע/נועם מושקוביץ

ביום רביעי שעבר נפצעו ארבעה שוטרים באורח קל במהלך עימותים שפרצו בהר הבית, שבמהלכם יידו עשרות צעירים פלסטינים רעולי פנים אבנים והשליכו זיקוקים לעבר כוחות משטרה בשער המוגרבים בירושלים. השוטרים טופלו במקום. לאחר מכן נעצרו תשעה פלסטינים בחשד למעורבות במהומות.

במהלך העימותים נחסמו הכניסות למסגד אל-אקצא, הותז לעבר השוטרים נוזל לא מזוהה הגורם לצריבה והושלכו מתוך המסגד, שבו מתבצרים הפורעים, שלושה בקבוקי תבערה, שלא גרמו לנפגעים. לאחר מכן ניסו המתבצרים להתיז על השוטרים מבעד לסורגי החלונות במסגד חומר דליק ולהציתו, ללא הצלחה.

על פי דיווחים פלסטיניים, במהלך העימותים נפצע סגן יו"ר התנועה האיסלאמית בישראל, כמאל אל-ח'טיב, מירי כדורי גומי ברחבת המסגד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך להיראות ולהרגיש מצוין, לחיות בריא ולהפחית במשקל?

בשיתוף TI SWIM
מנהיג חמאס חאלד משעל במסיבת עיתונאים בדוחא, קטאר, אחרי סיום "צוק איתן". 28 באוגוסט 2014. AP
"על כל המוסלמים להגן על אל-אקצא". חאלד משעל/AP

עם זאת, בחמאס האשימו אתמול את יו"ר הרשות בכך שהוא אינו מגבה את הצהרותיו במעשים. הארגון גינה את פיזור ההפגנות מצד מנגנוני הביטחון של הרשות, הפגנות שאותן יזמו תומכיו ברחבי הגדה מערבית ושבהן קראו להגן על מסגד אל-אקצא.

שלשום קרא ראש הלשכה המדינית של חמאס חאלד משעל למוסלמים בעולם "להגן" על מסגד אל-אקצא בירושלים מפני ניסיונות ישראל "להשתלט" עליו. "אנו קוראים לכל אנשינו במדינה למהר ולהגן על אל-אקצא", אמר משעל ממקום מושבו בדוחא, בירת קטאר.

(עדכון ראשון: 22:00)

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully