וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כל הכותרות המרכזיות שעשו את החג

שלושה מטיילים ישראלים נהרגו במפולת שלג בנפאל, מאות קורבנות נוספים לנגיף האבולה, חשד לרצח בהרצליה וארה"ב מוסיפה לתקוף את דאעש. אלה הכותרות שעשו את החג

אגם נהרג בנפאל: "ביקש להיות המפונה האחרון"

אגם לוריא, בן 23 מקיבוץ יפעת שבעמק יזרעאל, הוא אחד משלושת ההרוגים הישראלים במפולת השלגים בנפאל - כך הותר לפרסום בצהריים (חמישי). הוא הותיר אחריו אם ושני אחים גדולים.

משרד החוץ אישר מוקדם יותר היום כי מלבד לוריא זוהו שני הרוגים ישראלים נוספים והודעה נמסרה גם למשפחותיהם. כמו כן, נמסר מהמשרד כי יש חשש לחייו של ישראלי נוסף ששהה באזור מוכה האסון. מנכ"ל משרד החוץ, ניסים בן שטרית, אמר במהלך מסיבת עיתונאים של המשרד כי לפי שעה, ידוע למשרד גם על שבעה פצועים ישראלים נוספים שאושפזו בבית החולים בקטמנדו. אולם נציגי חברת התיירות הישראלית "פליי איסט" טוענים כי מספר הפצועים הישראלים הוא כפול. כמו כן, הם טוענים, 117 מתוך 200 שהוגדרו נעדרים, חולצו עד כה.

כמו כן, נוצר קשר עם 128 ישראלים ששוהים בנפאל, אך טרם חודש הקשר עם 135 ישראלים נוספים שנמצאים שם. עם זאת, בן שטרית הרגיע ואמר כי "זה לא אומר שהם בסכנת חיים, אלא שבגלל המצב במקום קיימות בעיות התקשרות".

קרוב ל-500 קורבנות נוספים לאבולה בחמישה ימים

ארגון הבריאות העולמי של האו"ם הודיע אתמול (רביעי) כי מניין ההרוגים מנגיף האבולה הקטלני עומד כעת על 4,493 בני אדם - עלייה של יותר מ-460 מאז יום שישי האחרון. על פי הערכת הארגון, 4,504 בני אדם נוספים ברחבי העולם נדבקו בנגיף או חשודים בהידבקות בו.

מוקדם יותר היום דחה נשיא ארצות הברית ברק אובמה נסיעה על מנת להשתתף בדיון בבית הלבן על התפרצות נגיף האבולה. נסיעתו לקונטיקט ולניו ג'רזי נדחתה למועד מאוחר יותר. דובר הבית הלבן, ג'וש ארנסט, מסר כי "הפגישה תעסוק בתגובת הממשלה להתפרצות מגפת האבולה".

איראן חשפה את מבנה שירותי המודיעין החשאי שלה

איראן מסירה את הרעלה ומספקת לראשונה בהיסטוריה הצצה נדירה למבנה השירות החשאי שלה. זאת, לרגל חגיגות 30 השנה להקמתו. במגזין מקומי ששמו "30 שנים של מסירות שקטה", חושף השר לענייני מודיעין, מחמוד עלאווי, את מבנה המועצה המפקחת על 16 סוכנויות מודיעין שונות הפועלות במדינה שכל העולם פוקח עליה את עיניו.

האתגרים העיקריים שבפניהם ניצבת קהילת המודיעין האיראנית, הם ריגול והתקפות סייבר. איראן האשימה בעבר את ארצות הברית ואת ישראל בחטיפת מדענים מקומיים, במכירת ציוד לקוי ובהפצת וירוסים כמו הסטוקסנט שהביא לעצירת פעילות העשרת האורניום בשנת 2010.

איראן הגיבה להתקפות הסייבר על מתקני הגרעין שלה בכך ששכללה את יכולות הסייבר שלה עצמה. כמו כן, בכל כמה זמן היא מכריזה על מעצרם של בני אדם החשודים בריגול ועל ניסיונות לחבל במתקני הגרעין שלה. בעבר שוחררו כמה הצהרות בנוגע למציאתן של תוכנות זדוניות לכאורה רגע לפני שהיה ביכולתן לגרום לנזק ממשי במערכות הממוחשבות של המשרד.

ארה"ב הכריזה על שם המבצע נגד דאעש: "נחישות טבועה"

צבא ארצות הברית הודיע אתמול (רביעי) כי תקף ביומיים האחרונים האחרונה 23 מטרות של ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) בעיראק ובסוריה. 18 מהן התמקדו באזור העיר הכורדית הנצורה כובאני, הנמצאת בגבול עם טורקיה, שם מתרחשים בשבועות האחרונים קרבות עזים בין הלוחמים הכורדים לאנשי הארגון.

במהלך התקיפות בכובאני נפגעו 16 מבנים שנכבשו על ידי דאעש ונהרסו מוצבים נוספים באזור. נוסף על כך, במהלך ארבע תקיפות באזור עיר הנפט באיג'י שבעיראק הושמדו האמר, מכונת ארטילריה, מכונת ירייה ומבנה ששימש את הארגון. במתקפה נוספת ליד סכר חדית'ה הושמד כלי רכב משוריין.

נשיא ארצות הברית ברק אובמה נפגש אתמול עם 21 רמטכ"לים ממדינות הקואליציה העולמית נגד דאעש על מנת לדון באסטרטגיית התקיפה בכובאני ובמחוז אנבאר שבעיראק. "התקיפות האוויריות של הקואליציה יימשכו בשני האזורים הללו", אמר אובמה, והוסיף כי המבצע יהיה "ארוך טווח". לדבריו, "כמו בכל מבצע צבאי, יהיו ימים של התקדמות ויהיו ימים של נסיגה. כולנו מאוחדים במטרה שלנו".

שלשום ביצע חיל האוויר האמריקני 21 תקיפות נגד יעדי דאעש בסוריה. על פי הפנטגון, סדרת התקיפות הייתה הגדולה ביותר שבוצעה עד כה, מאז שהחלו התקיפות האוויריות בחודש שעבר, והיא היוותה גורם מכריע בהאטת התקדמות הארגון באזור כובאני.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

בנט מגיב ליעלון: "מחדל המנהרות אינו נושא לניגוח פוליטי"

שר הכלכלה וחבר הקבינט המדיני-ביטחוני נפתלי בנט הגיב אתמול (רביעי) לביקורת שהשמיע כלפיו שר הביטחון משה יעלון בריאיון לוואלה! חדשות. בין היתר, התייחס יעלון להדלפתו לכאורה של תת-אלוף (במיל') אביחי רונצקי, לשעבר הרב הצבאי הראשי, שעל פי החשד העביר לבנט פרטים במהלך מבצע "צוק איתן" בניגוד לנהלים. "אי אפשר שכל שר, חבר כנסת, פוליטיקאי, ידבר עם כל קצין. בשביל זה צריך לקבל את אישור שר הביטחון, ובתוך הצבא את אישור הרמטכ"ל", אמר שר הביטחון. בתגובה, השיב בנט כי "מחדל המנהרות אינו נושא לניגוח פוליטי, אלא לחקירה רצינית וקשה. רק כך נוכל להשתפר בדרג המדיני והצבאי לקראת המערכה הבאה, וכך יהיה".

השר בנט אף תקף באופן אישי את התנהלותו של יעלון, שטען בריאיון כי צה"ל התכונן לטפל במנהרות "הרבה לפני שנודע לשרים כאלה ואחרים בקבינט" על הסוגיה הביטחונית. "שר הביטחון הוא אבי קונספציית 'חמאס מורתע לא ישתמש במנהרות', וקריסת הקונספציה מחייבת בדיקה מעמיקה על מנת לתקן את התנהלותנו בעתיד", האשים. בנט אף תהה: "האם שר הביטחון סבר כי ארגוני הטרור לא יעשו שימוש במנהרות מאחר שהם מורתעים ולא מעוניינים בעימות, אף שעשו כבר שימוש במנהרת כרם שלום?"

חשד לרצח: בן 71 דקר את שכנו, כבן 60, בהרצליה

חוקרי משטרת מרחב גלילות ומרחב ירקון, בראשותו של פקד דוד ראובן, עצרו הבוקר (חמישי) גבר בן 71 בחשד שרצח את שכנו בעקבות ויכוח שהתפתח בניהם. מהחקירה שניהל מפקד המרחב, תת ניצב יהודה דהן, עלה כי השכן, אדם בשנות ה-60 לחייו נמצא ללא רוח חיים עם סימני דקירה בצווארו, בלובי הבניין בו הוא מתגור ברחוב השרון בהרצליה. צוות מד"א שהגיע למקום ביצע בו פעולות החייאה, אולם נאלץ לקבוע את מותו.

לפי החשד, סמוך לשעה 7:30 בבוקר התגלע ויכוח בין הקורבן לבין שכנו. בבדיקה על גופו של החשוד ברצח, נמצאו כמה חבלות וחתכים המעידים על מאבק שניהל עם אדם אחר. במשטרה סבורים כי השכן הוא זה שדקר את הקורבן.

מדובר באדם אשר גר לבדו לאחר שהתאלמן מאשתו לפני זמן מה. השכנים סיפרו לשוטרים כי מדובר באדם חביב, ללא אויבים וכי לא ידוע להם על סכסוך כלשהו שהוא היה מעורב בו. המשטרה עוסקת כעת בחקר המניע לרצח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully