וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן חשפה את מבנה שירותי המודיעין החשאי שלה

16.10.2014 / 11:34

הרפובליקה האיסלאמית סיפקה לראשונה בהיסטוריה הצצה נדירה למבנה השירות החשאי שלה וחשפה את מלחמת הסייבר שהיא מנהלת מול העולם. "ללא שר המודיעין, תעשיית הגרעין שלנו לא הייתה מגיעה לרמתה"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הצצה נדירה. חסן רוחאני/מערכת וואלה!, צילום מסך

איראן מסירה את הרעלה ומספקת לראשונה בהיסטוריה הצצה נדירה למבנה השירות החשאי שלה. זאת, לרגל חגיגות 30 השנה להקמתו. במגזין מקומי ששמו "30 שנים של מסירות שקטה", חושף השר לענייני מודיעין, מחמוד עלאווי, את מבנה המועצה המפקחת על 16 סוכנויות מודיעין שונות הפועלות במדינה שכל העולם פוקח עליה את עיניו.

האתגרים העיקריים שבפניהם ניצבת קהילת המודיעין האיראנית, הם ריגול והתקפות סייבר. איראן האשימה בעבר את ארצות הברית ואת ישראל בחטיפת מדענים מקומיים, במכירת ציוד לקוי ובהפצת וירוסים כמו הסטוקסנט שהביא לעצירת פעילות העשרת האורניום בשנת 2010.

עוד על תוכנית הגרעין האיראנית בוואלה! חדשות:
דיווח: "מדינה זרה" מאחורי הפיצוץ במתקן הגרעין האיראני
אירופה נאלצה להסיר סנקציות על ענקית נפט איראנית
איראן: "שני הרוגים בפיצוץ במתקן הגרעיני ליד פרצ'ין"

נשיא איראן חסן רוחאני בסיור בתעשיות הביטחוניות באיראן, באוגוסט 2014. סוכנות הידיעות "מהר", צילום מסך
רוחאני מבקר במפע של התעשייה גרעינית באיראן/צילום מסך, סוכנות הידיעות "מהר"

איראן הגיבה להתקפות הסייבר על מתקני הגרעין שלה בכך ששכללה את יכולות הסייבר שלה עצמה. כמו כן, בכל כמה זמן היא מכריזה על מעצרם של בני אדם החשודים בריגול ועל ניסיונות לחבל במתקני הגרעין שלה. בעבר שוחררו כמה הצהרות בנוגע למציאתן של תוכנות זדוניות לכאורה רגע לפני שהיה ביכולתן לגרום לנזק ממשי במערכות הממוחשבות של המשרד.

"ללא שר המודיעין, תעשיית הגרעין שלנו לא הייתה מגיעה לרמה שהגענו אליה היום", אמר אתמול עלי אשגר זאריאן, האחראי על ביטחון תוכנית הגרעין האיראנית, בראיון לטלוויזיה המקומית. האומות המערביות חושדות מזה שנים שאיראן מפתחת בחשאי נשק גרעיני לצד תוכנית הגרעין האזרחית. איראן מצדה, הכחישה את ההאשמות והתעקשה שתוכנית הגרעין שלה מוקדשת למטרות אזרחיות בלבד.

בתצוגת תכלית יוצאת דופן, פיתח השר בשנת 2012 אמצעים שתורגמו כניסיון לרכך את התדמית החשאית של איראן. הראשון שבהם הוא אתר האינטרנט של המשרד, השני הוא קו טלפון בן שלוש ספרות הזמין בכל שעות היממה לתושבי המדינה, במידה שיש להם טיפים הקשורים לריגול. ובנוסף, בשנים האחרונות פורסמו מודעות בצמתים מרכזיים בערים במדינה המעודדות את האזרחים לעזור לפעילות המשרד.

מנגנון המודיעין האיראני נקרא עד 1979 "סאוואכ", אז הביאה המהפכה להפלתו של מוחמד רזא שאה פהלווי, שהיה פרו-מערבי. סוכני הסאוואכ אף אומנו על ידי מדריכים ממערכת הביטחון הישראלית.‏

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully