וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה נאלצה להסיר סנקציות על ענקית נפט איראנית

8.10.2014 / 0:15

בית משפט באיחוד האירופי ביטל ביולי את העיצומים שהוטלו על חברת NITC בגין תכנית הגרעין של טהראן. לאחר שהאיחוד לא עתר בנושא, נכנסה הפסיקה לתוקף. גורם באיחוד מסר: "ננסה להותיר את החברה ברשימה"

בית זיקוק במחוז עלאם – איראן, 2014. סוכנות הידיעות אירנ"א, אתר רשמי
"מצער שלא הסירו אותן קודם". בתי זיקוק באיראן/אתר רשמי, סוכנות הידיעות אירנ"א

הסנקציות שהוטלו על ידי האיחוד האירופי על חברת NITC, חברת הנפט הגדולה ביותר באיראן, בגין תכנית הגרעין האיראנית בוטלו - כך מסר אמש (שלישי) עורך דינה של החברה. זאת, לאחר שבית משפט של האיחוד פסק לטובת החברה ובשל העובדה שהאיחוד לא עתר נגד ההחלטה.

עם זאת, גורם באיחוד מסר לסוכנות הידיעות רויטרס כי נעשים מאמצים על מנת לפתור את הסוגייה. "הזמן להגשת העתירה עבר, אבל אנו עובדים על פעולה שתוכל להשאיר את החברה ברשימה", אמר.

פרקליט החברה, רווינה צ'נדרסקרה, מסר: "אנו שמחים לראות כי התקבלה הפסיקה של בית המשפט של האיחוד כי הסנקציות לא היו חוקיות. עם זאת, זה מצער שהם לא חשבו שראוי להסיר אותם מקדם יותר".

בחודש יולי קבע בית משפט הממוקם בלוקסמבורג, הערכאה השנייה בחשיבותה באיחוד, כי אין בסיס להכנסת החברה לרשימה השחורה של האיחוד לאחר עתירה שהגישה NITC נגד הכללתה בה. החלטות מסוג זה מושהות בדרך כלל למשך חודשיים, שבמהלכם יכול להגיש האיחוד עתירות נגדן.

עוד בנושא הגרעין האיראני
איראן: "שני הרוגים בפיצוץ במתקן הגרעיני ליד פרצ'ין"
רוחאני: "התקיפות נגד דאעש בסוריה יביאו לטרגדיות"
"איראן לא משתפת פעולה עם חקירת סבא"א"

(עדכון ראשון: 20:32)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully