וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריבלין: "1.5 מיליון עזתים לא יכולים לחיות במצור"

נשיא המדינה קיים מסיבת עיתונאים עם מזכ"ל האו"ם באן קי-מון ובמהלכה הביע תמיכה בשיקום הרצועה לאחר מבצע "צוק איתן": "מגיע להם חיים טובים ובטוחים יותר". באן גינה את תכניות הבנייה בגבעת המטוס

צילום: גדעון צנטנר, עריכה: ניב פוקס

נשיא המדינה, ראובן ריבלין, ערך היום (שני) מסיבת עיתונאים עם מזכ"ל האו"ם באן קי-מון, שהגיע לביקור בישראל לאחר שנכח בקהיר בוועידה הבינלאומית לשיקום רצועת עזה לאחר מבצע "צוק איתן". "יותר מ-1.5 מיליון תושבים בעזה לא יכולים להמשיך לחיות במצור, מגיע להם חיים טובים ובטוחים יותר", אמר.

לדבריו, הפלסטינים ברצועה חיים בתנאים קשים ותחת הנהגה הפועלת נגד האינטרסים שלהם. "שיקום עזה הוא אינטרס ישראלי בדיוק כמו שהוא אינטרס פלסטיני. השכנים הפלסטינים שלנו בעזה מוחזקים שבויים בידי חמאס. אין סתירה בין שמירה על ביטחון ישראל ושיפור החיים בעזה. אנחנו לא עיוורים למצבם הקשה", הבהיר הנשיא.

עוד בוואלה! חדשות:
ההימור השתלם: סיסי החזיר לקרי את הצבע ללחיים
"גל אהב את הטבע": עיזרו להקים אתר טיולים לזכרו
חשש במערכת הביטחון: הכסף לעזה ישמש לשיקום המנהרות

נשיא המדינה ראובן ריבלין נשא היום הצהרות לתקשורת עם מזכ"ל האו"ם באן קי מון במשכן הנשיא בירושלים. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
"הסרת המצור תיעשה רק לאחר שצרכי הביטחון של ישראל ימולאו". הנשיא ריבלין ומזכ"ל האו"ם באן קי-מון/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

עם זאת, ריבלין ביקש להדגיש את הצרכים הביטחוניים של ישראל. "הסרת המצור מעל עזה תיעשה רק אחרי שהקהילה הבינלאומית והנהגת הפלסטינים ימצאו דרך לנטרל את היכולות של חמאס, וברגע שאנחנו נבטיח שישראלים יוכלו לחיות בביטחון. ישראל לא יכולה לסבול מצב שבו חמאס יורה טילים לעבר אזרחיה ומרחיב את יכולות הטרור שלו", אמר. בתום דבריו פנה ריבלין למזכ"ל האו"ם וביקש להודות לו על מאמציו להשיג פתרון אזורי. "ישראל מודה לך כחבר עם סטנדרטים מוסריים גבוהים הידועים ברחבי העולם, כאחד שיכול לעזור להשיג פתרון למצב בעזה וחידוש תהליך השלום", אמר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
הריסות בבית חאנון בתום מבצע צוק איתן, אוגוסט 2014. AP
"שורשיה של האלימות מעזה היא התקפות הטילים שהפרו את נייטרליות האו"ם". הריסות בעזה לאחר מבצע "צוק איתן"/AP

באן בירך את ריבלין בחזרה, ונשא דברים בעד חתירה להסכם קבע בין ישראל לבין הפלסטינים. "הרגע הגעתי מהוועידה הבינלאומית לשיקום עזה, שנערכה במצרים. למרות שהסכם הפסקת האש מחזיק מעמד, יש עוד הרבה עבודה לפנינו", אמר.

לדבריו, "עזה צריכה להיבנות מחדש ולהחלים. ישראל אמנם עשתה צעד בכיוון הנכון – הגמשת ההגבלות על תנועה וסחר, וזה חיובי – אך אין לנו את המותרות להסיח את דעתנו מהמטרה העיקרית - והיא השגת הסכם שלום. זהו אינטרס חיוני ודחוף. זו הדרך היחידה להבטיח את זכויות הפלסטינים וביטחון בר-קיימא לישראל". הוא הוסיף כי הוא "משוכנע שריבלין חולק את דעתי על הצורך לשיפור חייהם של הישראלים והפלסטינים כאחד".

באן גינה בדבריו את המכרז לבניית 2,600 יחידות דיור בשכונת גבעת המטוס שמעבר לקו הירוק בירושלים. "זה לא משדר את המסר הנכון ואני מפציר בממשלה לשנות את החלטתה", אמר.

מוקדם יותר היום נפגש עם באן גם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, והתייחס לשימוש שעשו לוחמי חמאס במתקני האו"ם. "שורשיה של האלימות שיצאה מעזה אינם הכיבוש הישראלי של עזה, וזאת מהסיבה הפשוטה שישראל לא כובשת את עזה. הסיבה המרכזית לפרץ האלימות בקיץ האחרון היא התקפות הטילים של חמאס על ערי ישראל. התקפות טילים שהפרו לעתים קרובות את הנייטרליות של האו"ם על ידי שימוש במתקני האו"ם, ובכלל זה בתי ספר של האו"ם. כאשר נמצאו רקטות בתוך בתי ספר של האו"ם, גורמי או"ם השיבו אותם לידי חמאס", תקף. עוד הוסיף נתניהו, כי "הסיבה האמיתית לירי הטילים של חמאס על ישראל היא ההתנגדות של חמאס לעצם קיומה של ישראל. לחמאס כלל לא אכפת מקווי 1967".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully