וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בפעם השנייה תוך ימים: רקטות בבית ספר של אונר"א

סוכנות האו"ם לפליטים הודיעה כי גילתה רקטות מוסתרות בבית ספר הממוקם בין שניים אחרים, שבהם חוסים תושבים שעזבו את בתיהם. בשבוע שעבר אותרו 20 רקטות של חמאס בבית ספר אחר

צילום: אבי כהן, שי מכלוף, דובר צה"ל רויטרס, עריכה: מתן חדד, קריינות: לירון בארי

(מסיבת העיתונאים של מזכ"ל האו"ם ושל ראש הממשלה, אתמול)

אונר"א, סוכנות האו"ם לפליטים פלסטינים, הודיעה אמש (שלישי) כי גילתה מצבור של רקטות שהסתירו מחבלים בבית ספר של הארגון ברצועת עזה, בפעם השנייה בתוך כשבוע. בית הספר ממוקם בין שני בתי ספר אחרים הפועלים בחסות האו"ם, ואשר מספקים כעת מחסה לכ-1,500 תושבי הרצועה שנאלצו לעזוב את בתיהם. לדברי הארגון, מיד אחרי שהרקטות התגלו, צוות האו"ם עזב את המתחם. כמו כן, נמסר כי אין ביכולתו של הארגון לאשר את מספרן המדויק של הרקטות שאותרו שם.

מבצע "צוק איתן" - כותרות אחרונות:
אבו מאזן תוקף: "כוחות הכיבוש עברו כל גבול"
הפצצה כבדה בשג'אעיה: 100 מטרות, פצצות במשקל טון
הפסקת האש מתרחקת: מצרים מתעקשת, חמאס לא מתפשר

פלסטינים שפונו מביתם בעיר בית לאהיה במסגרת מבצע צוק איתן, ליד מתקן שהיה של אונר"א בעיר עזה – 14 ביולי 2014. רויטרס
פליטים פלסטינים במתקן של אונר"א ברצועת עזה, בשבוע שעבר/רויטרס

"אונר"א מגנה באופן חד-משמעי וחריף את הקבוצה או הקבוצות האחראיות להפרה הבוטה של החסינות של מתקניה תחת החוק הבינלאומי", נמסר בהודעת הסוכנות. עוד נמסר כי אונר"א "עדכנה לאלתר את הגורמים הרלוונטיים והיא נוקטת את כל הצעדים האפשריים לסילוק הרקטות במטרה לשמור על בטיחות בית הספר ועל ביטחונו". הסוכנות התחייבה "לפתוח בחקירה מקיפה באשר לנסיבות התקרית". כמו כן, בארגון הדגישו כי הם מקפידים לשמור על הנייטרליות של מתקניו, ובכלל זה האיסור להכניס אל תוכם נשק והצורך לפקח עליהם ולהבטיח כי הם משמשים למטרות הומניטריות בלבד.

אין זו הפעם הראשונה שמתברר כי ארגוני הטרור ברצועה מנצלים באופן ציני מבנים המשמשים לצרכים אזרחיים הומניטריים. בשבוע שעבר דיווחה אונר"א כי איתרה 20 רקטות של ארגון חמאס שהוחבאו גם כן בבית הספר של הארגון ברצועה. שגריר ישראל באו"ם, רון פרושאור, התייחס לכך בדיון חירום שכינסה מועצת הביטחון של האו"ם בעניין המצב בעזה בהשתתפות נציגי ישראל והרשות הפלסטינית. פרושאור אמר בדיון כי חמאס "מנצל את סיוע האו"ם כדי לבצע פשע מלחמה כפול: הוא מאחסן טילים בבתי ספר פלסטיניים ויורה אותם לעבר בתי ספר בישראל". במהלך דבריו פרושאור גם שלף מצפן באולם המועצה, ואמר לחברותיה: "אני מקווה שתפעלו על פי המצפן המוסרי ותבחרו בדרך הנכונה, המוסרית והצודקת במלחמה נגד הטרור".

דובר צה"ל מציג מקומות אזרחיים מהם יורה חמאס רקטות לעבר ישראל. יולי 2014. דובר צה"ל
התמונות שלפי צה"ל מוכיחות כי חמאס משגר רקטות מאתרים אזרחיים/דובר צה"ל

שלשום פרסם דובר צה"ל צילומי אוויר של אתרים אזרחיים בתחומי הרצועה, מהם שוגרו לטענת הצבא רקטות ופצצות מרגמה לעבר ישראל. בתמונות שהציג דובר צה"ל, תת-אלוף מוטי אלמוז, בחשבון הטוויטר הרשמי שלו, נראים כמה מקומות ציבוריים בולטים, המשמשים את אנשי חמאס לירי על תושבי ישראל. בין האתרים שהופיעו בתמונות: בית החולים וואפא בעזה, ממנו טוען צה"ל כי נורו רקטות מדגם M-75 לעבר גוש דן, בית עלמין בשכונת תופאח וכן גן משחקים ציבורי לילדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully