וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפצצה כבדה בשג'אעיה: 100 מטרות, פצצות במשקל טון

23.7.2014 / 0:11

מפקדי השטח קבעו את יעדי ההתקפה והעבירו את המפות לחיל האוויר. מטוסי הקרב המריאו לתקיפה, שבוצעה לראשונה ביעד כה צפוף - שבו נמצאים גם חיילים

צילום: אבי כהן, שי מכלוף, דובר צה"ל רויטרס, עריכה: מתן חדד, קריינות: לירון בארי

לראשונה בחיל האוויר, בוצע אתמול בלילה (שלישי) מטס תקיפה מורכב בסמוך לאזרחים פלסטינים. שלשום התקבלה החלטה להאציל את הסמכות לתכנן ההפצצה לידיו של מפקד אוגדת עזה, תא"ל מיקי אדלשטיין, בשל הלחימה המורכבת שמתבצעת בגזרת שג'אעיה נגד לוחמי חטיבת גולני ואגוז.

עד כה, סמכות שכזו הייתה נתונה רק בידי הדרג המטכ"לי. בנוסף לכך, כללה הסמכות לתקוף מטרות במרחק של 250 מטרים מכוחות צה"ל בשטח. לאחר הגדרה של כמאה מטרות בתוך שטחי הלחימה בשג'אעיה, כפי שנקבע על ידי מפקד אוגדת עזה, בהתייעצות עם ממלא-מקום מפקד חטיבת גולני אל"מ דוד זיני, הועברו המטרות ליחידה לחקר ביצועים בחיל האוויר, כדי לקבוע את סדר משקלי הפצצות שיוטלו.

בתום תהליך התכנון, הועברה פקודת המבצע לטייסות אף-15 ואף-16, שנערכו בחימושים ובפצצות במשקל של עד טון. לדברי קצין בכיר בחיל האוויר, "העברנו הנחיה לכוחות בשטח להתרחק במרחק של לפחות 250 מטרים מיעדי התקיפה עד השעה 03:40. סמוך לשעה 03:30 לפנות בוקר, נתקע אחד מנגמ"שי הנמר של החטיבה ונזקק לחילוץ. בשעה 03:39 חולץ הנמר, ובשעה 03:40 החלה ההפצצה באישור מפקד תא התקיפה".

הריסות בעיר עזה אחרי תקיפת צה"ל – 22 ביולי 2014. רויטרס
ילד שוכב מחוץ למבנה שהופצץ, הבוקר בעיר עזה/רויטרס

בסך הכל הופצצו כמאה מטרות. על כל אחת מהן הוטלו פצצות במשקלים שונים, של עד טון. כתוצאה מכך קרסו מבנים בני שלוש קומות ומעלה. תכלית המבצע הייתה לפגוע במרכזים בהם מסתתרים חמושים הנמנים על ארגון חמאס, ולאפשר את עבודת איתור וטיהור המנהרות.

הקצין הבכיר הוסיף: "מדובר במטס חסר תקדים בחיל האוויר, גם בהיקפו וברמת הדיוק שלו, ובסיוע לקרב היבשה. לראשונה תוקפים בטווחי כל כך קרובים לכוחות הלוחמים בקרקע. פשוט ביטלנו להם שטחי אש-מגע, ואפשרנו להם לעבוד כמעט בחופשיות באיתור המנהרות". הקצין הדגיש כי במקרים שבהם זוהו אזרחים, לא הותקפו מטרות.

יצוין כי במלחמת לבנון השנייה תקפו מטוסי הקרב מטרות במרחק של מעל 600 מטרים מכוחות צה"ל מחשש לפיזור רסיסים.

(עדכון ראשון: 19:32)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully