וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות ההכחשות: יועץ הבטיחות באסון בהר הרצל המשיך לעבוד עם העירייה

יצחק צוקר צפוי לעמוד לדין בשל קריסת גשר התאורה שהביאה למותה של הילה בצלאלי. תביעה שהגיש חושפת כי המשיך לעבוד עם העירייה גם לאחר האסון, אף שבעבר הכחישה העירייה את העסקתו

קריסת בנה בהר הרצל , אפריל 2012. עומר מירון
גשר התאורה שקרס ב-2012/עומר מירון

בעיריית ירושלים שבו והכחישו שהעסיקו את יצחק צוקר, יועץ הבטיחות באירוע שבו קרס גשר התאורה בהר הרצל והביא למותה של סגן הילה בצלאלי, לאחר האסון. עם זאת, בתביעה שהגיש צוקר נגד העירייה, שהגיעה לידי וואלה! חדשות, עולה כי צוקר המשיך לתת שירותים לחברת הבת של העירייה, "חברת מוריה", גם לאחר האסון.

ביולי 2013 נצפה צוקר מעניק שירותי ייעוץ בטיחות מטעם חברת "מוריה" באצטדיון טדי בבירה כחלק מהכנות המקום למכביה. העירייה הכחישה את הדברים בתגובתה באופן חד-משמעי: "מר צוקר אינו משמש כיועץ הבטיחות המורשה של אצטדיון טדי. כמו כן, ככל הידוע לעירייה מר צוקר אינו משמש כיועץ הבטיחות של טקס הפתיחה של המכביה".

אלא שהתביעה שהגיש צוקר לבית משפט השלום בתחילת החודש נגד עיריית ירושלים, הוא דורש כי בית המשפט יורה לעירייה לשלם לו כ-200 אלף שקלים בגין חוב על שירותים שהעניק לה בשורה של פרויקטים לאחר האסון. "בעבודת התובע בקשר לשירותים שהעניק לחברת 'מוריה' במסגרת הסכם מוריה לא חל כל שינוי, למעט העובדה כי חברת 'מוריה' ביקשה מהתובע אישור ממנהל בטיחות מתקני ספורט שילווה את התובע בפעילותו, וכך אכן עשה", נכתב בכתב התביעה. "התובע המשיך לתת את שירותיו לחברת 'מוריה' עד לסיום הפרויקט ולתום תקופת הסכם מוריה בחודש יוני 2013".

עוד על האסון בהר הרצל:
אמה של בצלאלי: "למה מאשימים טכנאים ולא מנהלים?"
האסון בהר הרצל: "החשודים התרשלו גם באירועים נוספים"
אמה של הילה בצלאלי: "הרשלנות זועקת לשמים"

אצטדיון טדי. מגד גוזני
צוקר נצפה מעניק שם שירותי ייעוץ בטיחות. אצטדיון טדי/מגד גוזני

בהמשך כתב התביעה מפורט כיצד ביקשה העירייה מצוקר להמשיך לספק לה שירותים מסוגים שונים ולהשתתף בישיבות הקשורות לחלקו הישן של האצטדיון ולרישוי שלו. "החל ממאי 2013 העלתה הנתבעת את רמת הדרישות ובקשותיה מהתובע ופנתה אל התובע בבקשות חוזרות ונשנות לצורך הענקת שירותים מקצועיים בתחום העיסוק ובמסגרת זה לתת לה ייעוץ, חוות דעת והשתתפות בישיבות, בין היתר בכל הנוגע לפרויקטים של רישוי אצטדיון לעונת הכדורגל 2013-2014, קיום אליפות אירופה לצעירים במאי 2013, מופעי ואירועי המכביה ביולי 2013 והמשך ליווי תהליך הרישוי של האצטדיון עד לינואר 2014".

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "העירייה תגיב כמקובל בבית המשפט".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
הילה בצלאלי. דובר צה"ל
הילה בצלאלי/דובר צה"ל

בצלאלי נהרגה מקריסת גשר התאורה בחזרות לטקס יום העצמאות ב-2012. מחקירת המקרה עלה כי כבל שחיבר את הגשר הכבד לבטונדה באמצעות ווים מיוחדים נקרע כתוצאה מטלטלת הרוחות העזות ששררו במקום. עם קריעת הכבל, שעל פי תקני הבטיחות אמור היה לעמוד בעומס הרוחות, החלה להיגרר הבטונדה וכך למעשה קרס הגשר.

לפני כחצי שנה הודיעה פרקליטות מחוז ירושלים על כוונתה להגיש כתבי אישום נגד שישה חשודים, ובהם צוקר, בגין עבירות של גרימת מוות ברשלנות וגרימת חבלות ברשלנות. במשטרה חשדו כי צוקר ומהנדס המבנה, אורן ורשבסקי, אישרו את הקמתו על אף תקלות הבטיחות הקשות שהתגלו במקום. עוד התברר כי לא התקבלו שום אישורים להקמת המבנה, וכי רוב ההסכמות נעשו בעל פה ולא בכתב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully