וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האסון בהר הרצל: "החשודים התרשלו גם באירועים נוספים"

20.4.2012 / 12:06

בדיון בערעור המשטרה על שחרורם ממעצר של שלושה מהחשודים, טענו השוטרים כי קיימות סתירות בין העדויות, וכי הקשר בין החשודים "חריג בכל אמת מידה"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכה: יותם בן-דוד)

בבית המשפט המחוזי בירושלים התקיים הבוקר (שישי) דיון בערעור המשטרה על החלטת בית משפט השלום בעיר לשחרר ממעצר שלושה מבין חמשת החשודים שנעצרו בחשד למעורבות באסון בהר הרצל, במהלכו נהרגה סגן הילה בצלאלי בת ה-20 מקריסת גשר תאורה. השלושה הם המהנדס אורן ורשבסקי, איציק צוקר, יועץ בטיחות חיצוני ואלעד לביא, אחד מבעלי חברת "עיצוב במה".

בדיון הביעה המשטרה חשש כבד משיבוש הליכי חקירה, זאת משום שלטענתה טרם הספיקה לחקור עדים רבים לאירוע, והחשודים עלולים להשפיע על עדים אלה. עוד אמר נציג המשטרה בדיון כי מהחקירה עולות סתירות מהותיות בעדויות החשודים ביחס לגורמים שהובילו לקריסת המבנה. לדבריו, כבר בשלב זה עולה כי הקשר בין החשודים הינו "חריג על פי כל אמת מידה מקובלת בעבודות ובמתן שירות כגון במקרה הנדון". כמו כן, לטענת המשטרה, במהלך החקירה עלה כי ההתנהלות הרשלנית המיוחסת לחשודים ככל הנראה חזרה על עצמה באירועים נוספים.

נציג המשטרה אמר בדיון כי בית המשפט טעה כשהורה לשחרר את החשודים והוא טעה ביחס לפרשנותו לגבי החשש מפני שיבוש הליכי חקירה. מאתמול הושגו ראיות חדשות שקושרות לכאורה את החשודים למעשים.

חזרות ובדיקות הבמה בהר הרצל, אפריל 2012. עומר מירון
רחבת הטקס בהר הרצל, אתמול/עומר מירון

נציג המשטרה פירט במהלך הדיון את החשדות שעולות ביחס לכל אחד מהחשודים. לגבי ורשבסקי, אמר: "כפי שרואים בעדויות, יש הרבה מאוד כשלים שנוגעים אליו בנושא אישורים ובדיקות נדרשות ביחס לאירוע". על צוקר אמר: "מדובר במי שאחראי על בטיחות האירוע בכללותו, ומי שאמור לתת את ההכשר הבטיחותי[...]התגלעו הרבה מאוד כשלים במהלך האישורים וקיימות סתירות מהותיות בין אותם שלבים לבין חשודים אחרים שהיו אמורים לתת את חוות הדעת ההנדסית כמר ורשבסקי".

על אלעד לביא אמר נציג המשטרה כי הוא מי שאחראי מטעם "עיצוב במות" על הקמת המבנה. "כפי שאנחנו מבינים מהחקירה היו הרבה מאוד כשלים באופן הצבת המבנה, החיזוקים שלו, וחוות הדעת של לביא לגבי המשקלים שאמור המבנה להחזיק".

בין הראיות שהוגשו לבית המשפט ישנו שרטוט המתקן שקרס, אותו הכין ורשבסקי, וכן ההסכם בין החברה למשרד ההסברה הנוגע לפרטי הטקס. פרטיו של המסמך הם חלק מדו"ח סודי אותו הגישה המשטרה לבית המשפט, והם חסויים.

סנגורו של ורשבסקי, עו"ד יאיר גולן, אמר בדיון כי "במקרה הגרוע ביותר, הם התרשלו". עורך הדין הוסיף כי ניתן לשחרר את החשודים מאחר שאינם מסוכנים לציבור. עורך הדין של לביא, קובי קמר, טען בדיון כי "האחריות היא על מהנדס האתר". הוא טען כי אם המהנדס חשב שהמבנה איננו תקין, היה עליו להתריע על כך. "קודם כל שהמשטרה תבדוק מה גרם לקריסה, ורק אחר-כך שתבוא חשבון עם האחראי לרכיב".

הדיון בהארכת המעצר בבית משפט השלום בירושלים של המפיק שנעצר אתמול בחשד לגרימת מוות ברשלנות, קבלת דבר במרמה וזיוף עדיין לא החל. המשטרה ממתינה לסיום הדיון בערעור של שלושת החשודים האחרים על מנת להחליט בכמה ימים היא תבקש להאריך את מעצרו.

שר ההסברה יולי אדלשטיין סיים התייעצות עם יו"ר הכנסת, ראובן ריבלין, שר התיירות, סטס מיסז'ניקוב העומד בראשות ועדת סמלים וטקסים וראש עיריית ירושלים ניר ברקת, בה הוחלט שטקס יום העצמאות ייערך סופית בהר הרצל, זאת בכפוף לאישורים סופיים של כל הגורמים הרלוונטיים. עוד הוחלט כי יינתן ביטוי מכובד והולם לזכרה של סגן הילה בצלאלי ז"ל ולכאבה של משפחתה - בתאום עם המשפחה.

(עדכון ראשון: 10:37)

עוד על האסון בהר הרצל
מפיק האירוע בהר הרצל נעצר בחשד לגרימת מוות ברשלנות
גשר ענק קרס ברחבה בהר הרצל, בת 20 נמחצה למוות
"הטקס בהר הרצל יתקיים, אך במתכונת מצומצמת"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully