וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הטקס בהר הרצל יתקיים, אך במתכונת מצומצמת"

פנחס וולף

19.4.2012 / 21:12

גורמים במשרד ההסברה אומרים כי למרות קריסת גשר התאורה, טקס הדלקת המשואות יתקיים כנראה במיקומו המקורי, גם מסיבות טכניות. החלטה סופית צפויה להתקבל היום או מחר

יתקיים בכל זאת? גורמים במשרד ההסברה אמרו הערב (חמישי) לוואלה! חדשות כי טקס הדלקת המשואות ביום העצמאות יתקיים, ככל הנראה, בהר הרצל, זאת למרות אירוע התרסקות גשר התאורה, בו קיפחה את חייה סגן הילה בצלאלי. עם זאת, מספרים הגורמים, הטקס יתקיים כנראה במתכונת צנועה יותר, גם משום שגשר התאורה שקרס החזיק את כל אמצעי הפירוטכניקה של האירוע, ומשעה שהוא קרס אין אפשרות וכוונה לבנות גשר חדש.

פירוק גשר התאורה מהר הרצל לאחר האסון, אפריל 2012. עומר מירון
הטקס יתקיים בכל זאת? פירוק גשר התאורה שקרס/עומר מירון

הגורמים במשרד ההסברה אמרו כי "למרות הכול הטקס יהיה חגיגי ויימצא המקום להזכיר את האסון שאירע אתמול". בכל מקרה, הבהירו הגורמים, החלטה הסופית בדבר המתכונת של הטקס ומיקומו תתקבל הערב או מחר.

מוקדם יותר הובאו שלושה חשודים במעורבות בקריסת הגשר לדיון בהארכת מעצרם בבית משפט השלום בירושלים. מלבד גרימת מוות ברשלנות, הם חשודים גם בקבלת דבר במרמה ובזיוף תוכניות הבנייה של הגשר.

השופט חיים לי-רן דחה את בקשת המשטרה להאריך את מעצרם של החשודים, וקבע כי אין חשש שישבשו את חקירת המשטרה. כמו כן, אסר השופט על אחד החשודים לעבוד במשך שבוע, ועיכב את ביצוע ההחלטה עד מחר כדי לאפשר למשטרה לערער עליה. בנוסף, חשוד רביעי שוחרר ללא בקשת הארכת מעצר מצד המשטרה. בין הארבעה: מהנדס, יועץ בטיחות ואחד מבעלי החברה.

עוד בנושא
הדיווח הראשוני: גשר קרס בהר הרצל, בת 20 נמחצה למוות
ההרוגה באסון בהר הרצל: סג"מ הילה בצלאלי
המשטרה על האסון בהר הרצל: "רשלנות שבכוחה לפגוע באירוע לאומי"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully