וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפיק האירוע בהר הרצל נעצר בחשד לגרימת מוות ברשלנות

לאחר שבית משפט השלום בירושלים הורה לשחרר שלושה חשודים באחריות להתמוטטות גשר התאורה בהר הרצל, צוות החקירה עצר גם את מפיק הטקס. טרם הוחלט אם יובא להארכת מעצר

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, טל אנגלנדר ודניאל בוק, עריכה: מיכאל ברגמן, קריינות: אביב אברמוביץ')

חוקרי צוות החקירה המיוחד שהוקם לחקירת האסון בהר הרצל, בו נפל גשר התאורה והביא למותה של הקצינה הילה בצלאלי, עצרו אמש (חמישי) לחקירה חשוד נוסף – מפיק טקס יום העצמאות, בחשד למעורבותו בגרימת מוות ברשלנות. טרם התקבלה החלטה אם יובא להארכת מעצרו בבית המשפט.

כמו כן, בכוונת צוות החקירה להגיש מחר בבוקר ערר בבית המשפט המחוזי בעיר על החלטת השופט חיים לי-רן מבית משפט השלום, שהורה לשחרר את שלושת החשודים האחרים באירוע, בניגוד לבקשת המשטרה.

מלבד המפיק, ארבעה חשודים הובאו לחקירה בהקשר לפרשה, בחשד לגרימת מוות ברשלנות, בקבלת דבר במרמה ובזיוף תוכניות הבנייה של הגשר, כולם היו מעורבים בבניית גשר התאורה. אחד מהם שוחרר מבלי שהמשטרה תבקש להאריך את מעצרו, ואת שלושת האחרים הורה השופט לי-רן לשחרר, בטענה כי אין חשש שישבשו את חקירת המשטרה.עם זאת, שחרור עוכב עד מחר, על מנת לאפשר את ערעור המשטרה.

הארכת מעצר של החשודים בקריסת הבמה בירושלים. מגד גוזני
אחד החשודים בדיון להארכת מעצרו./מגד גוזני

במהלך הדיון בהארכת מעצרו של אחד החשודים, אמר נציג המשטרה, רב פקד אייזיק סימון, ממחלק פשעים במרחב מוריה, כי "נעשתה שרשרת ארוכה של כשלים". נציג נוסף, רפ"ק אלי כהן, ציין כי כרגע החשד הוא גרימת מוות ברשלנות, אולם ישנה אפשרות ש"שרשרת המחדלים, אם היתה" תוביל לחקירה בגין הריגה. הוא הוסיף כי בפרשה זו לא מדובר ב"אם חיזקו בורג או שהחומר נחלש", וכי מדובר ב"אירוע לאומי".

מוקדם יותר אתמול אמרו גורמים במשרד ההסברה לוואלה! חדשות כי טקס הדלקת המשואות בערב יום העצמאות יתקיים, ככל הנראה, בהר הרצל, זאת למרות אירוע התרסקות גשר התאורה. עם זאת, על פי הגורמים, הטקס יתקיים כנראה במתכונת צנועה יותר, בין היתר משום שגשר התאורה שקרס החזיק את כל אמצעי הפירוטכניקה של האירוע, ומשעה שהוא קרס אין אפשרות וכוונה לבנות גשר חדש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully