וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעורבים בתכנון הבמה בהר הרצל חשודים בגרימת מוות ברשלנות

המשטרה תבקש להאריך את מעצרם של הארבעה שנחקרו בחשד שהיו מעורבים באחריות לאסון שגבה את חייה של הילה בצלאלי. הקצינה הובאה אמש למנוחות בהר הרצל

גדעון צנטנר

(צילום: צילום: גדעון צנטנר, טל אנגלנדר, קובי נתן, עריכה: אמיר קוטיגרו, קריינות: אביב אברמוביץ')

המשטרה תבקש הבוקר (חמישי) להאריך את מעצרם של ארבעה חשודים, שנחקרו בחשד שהיו מעורבים באחריות לאסון בהר הרצל, שגבה את חייה של קצינת צה"ל. נציג המשטרה יבקש מבית משפט השלום בירושלים להאריך את מעצרם של הארבעה בחשד לגרימת מוות ברשלנות. בין הארבעה יועץ בטיחות, מהנדס ואחראי עיצוב במות. לא נמסרה זהותו של החשוד הנוסף. ארבעה בני אדם נוספים עוכבו לחקירה.

באסון נהרגה הילה בצלאלי, קצינת צה"ל בדרגת סגן משנה, כבת 20 ממבשרת ציון. היא נמחצה למוות תחת עמוד כבד שקרס בשעה שדגלנים ערכו חזרות לקראת טקס יום העצמאות. בצלאלי הובאה אמש למנוחות בבית העלמין בהר הרצל.

באירוע נפצעו שני חיילים בינוני ועוד חמישה נפצעו באורח קל. עדי ראייה אמרו כי העמוד הגבוה זע ברוח וקרס על הנוכחים ברחבה הגדולה. לדבריהם, החיזוקים שתמכו בו היו רופפים.

קריסת במה בהר הרצל , אפריל 2012. מגד גוזני
זירת האסון, בו נהרגה הקצינה ונפצעו עוד שבעה/מגד גוזני

למרות האסון הכבד, במשרד ההסברה והתפוצות פועלים לקיים כמתוכנן את טקס הדלקת המשואות בשבוע הבא. בימים הקרובים, מתכוונים אנשי המקצוע במשרד לערוך דיונים טכניים ושורה של בדיקות בטיחות דקדקניות, על מנת לוודא שאכן יהיה אפשר לקיים את הטקס, בהר הרצל ביום רביעי הבא.

בשיחות שקיימו במשרד עם כלל הגורמים המעורבים בטקס, בהם אנשי לשכתו של יו"ר הכנסת, קצינים בצה"ל ופקידים בהסתדרות הציונית, הוחלט כי אם יתקיים הטקס כמתוכנן, הרי שחלק ניכר ממנו יוקדש לזכרה של הקצינה שנהרגה, ולשליחת איחולי החלמה לפצועים.

אסון בהר הרצל - סיקור מיוחד
ההרוגה באסון בהר הרצל: סג”מ הילה בצלאלי
הממשלה: בכפוף לאישור הנדסי, טקס יום העצמאות יתקיים כמתוכנן
היסטוריה של אסונות: מאסון מעגן ועד גשר המכביה
המפקד המיתולוגי של הטקס: "הנפגעים - כמו ילדים שלי"

(עדכון ראשון: 23:51)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully