וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המפקד המיתולוגי של הטקס: "הנפגעים - כמו ילדים שלי"

אל"מ דוד רוקני, שמפקד על טקס המשואות כבר 30 שנים, הגיב בזעזוע למותה של קצינה שהשתתפה בחזרות: "קשה מאוד לדבר". פצועה סיפרה: העמוד הענק קרס עלינו בגלל הרוח

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, טל אנגלנדר וקובי נתן; עריכה: אמיר קוטיגרו; קריינות: אביב אברמוביץ')

אלוף-משנה (מיל') דוד רוקני מפקד על טקס הדלקת המשואות והמעבר בין יום הזיכרון לחג העצמאות בהר הרצל מאז 1983. כמדי שנה, הוא שב למדים כבר כמה חודשים לפני הטקס, כדי לפקד על החזרות, ההכנות והכשרת הדגלנים והחיילים בתרגילי הסדר שעושים חיילי צה"ל, המדמים בתנועתם צורות שונות.

בצהריים (רביעי), קרס מגדל התאורה על הדגלנים. במהלך אחד מתרגיל הסדר, רץ הקצין הוותיק אל הקצינה, בת 20, שנהרגה, ואל הנפגעים האחרים, שני חיילים שנפצעו באורח בינוני וחמישה חיילים נוספים באורח קל, והגיש להם עזרה ככל שהיה ביכולתו, עד הגעת הצוות הרפואי למקום.

"לא נפגעתי. אני בסדר", אמר בשיחה עם וואלה! חדשות. "זה אירוע קשה מאוד. אין מילים בפי, הנפגעים הם כמו ילדים שלי", אמר בקול חנוק מדמעות. "אני מכיר את כולם, אימנתי אותם, והכל קרה מולי. מעבר לכך, ביקש שלא להרחיב בשל הכאב שהרגיש.

קריסת במה בהר הרצל , אפריל 2012. עומר מירון
אזור התקרית, היום/עומר מירון

גשר התאורה קרס במהלך החזרה של הדגלנים לטקס הדלקת המשואות, שאמור להתקיים ביום העצמאות בשבוע הבא. קצינים מפיקוד העורף סיפרו כי זמן קצר לאחר שהודיעו לאל"מ רוקני שהחיילת נהרגה, הוא פרץ בבכי. "הוא מתגייס כל שנה וישן עם החיילים בבית וגן במסגרת ההכנות שמתחילות בבוקר ומסתיימות בערב", אמר קצין בפיקוד העורף. "זה מפעל חיים עבורו. הכל קרס לו מול העיניים. הוא פשוט נשבר מכאב".

רוקני התכנס לישיבה מורחבת עם קצינים בכירים, כדי לדון באסון ולהחליט אם וכיצד להמשיך באימון החיילים לטקס בשבוע הבא. אחד הקצינים אמר כי "יש לטקס עתודות של חיילים נוספים ואנו נערכים לזה. השאלה כעת כיצד ינהגו בטקס שבהכנות אליו נהרגה קצינה".

עדי ראייה: "ראינו אנשים נמעכים, זה היה מראה קשה מאוד"

אבי פרץ, עידן לוי ואור ארגמנד, תלמידי תיכון מירושלים, באו למקום והעידו על המחזות קשים שראו.

"הגענו, ישבנו במקום. כל הדגלנים היו ברחבה והועמדו בצורת מנורה. היו ארבעה עמודים גדולים. בן הדוד שלי הצביע למעלה לעבר העמודים שהתחילו לזוז בשל הרוח. הדגלנים היו במרכז הבמה וגם הם החלו לנוע. ארבעה עמודים שנפלו עליהם. ראינו צעירה נמעכת. זה היה מראה קשה מאוד".

קריסת במה בהר הרצל , אפריל 2012. עומר מירון
הבמה המרכזית בהר הרצל לאחר נפילת גשר התאורה/עומר מירון

שר ההסברה והתפוצות, יולי אדלשטיין, הממונה בממשלה על הטקסים הרשמיים, אמר כי "אותנו, זה מטריד לפני כל אחד אחר, כמובן בנוסף למשפחות הפצועים, שאנחנו מאחלים להם, כמובן, החלמה מהירה". לדברי השר, ששוחח עם ערוץ 2, "מאוד כואב שאירוע כזה חריג ומיותר קורה, אבל אף אחד לא ממש יכול לומר כרגע מה קרה ומי אשם. ההכנות היו כמו כל שנה. מדובר באותן חברות שעושות את זה מספר שנים. תאונה היא תאונה. העניין יבדק וייחקר עד תום. ברור שאף אחד מאיתנו לא ציפה לראות תמונות מהסוג הזה".

לקריאה נוספת
הדיווח הראשון: בת 20 נהרגה בקריסת הגשר בהר הרצל
מקימי הבמה בהר הרצל - רכשו את החברה מאסון המכביה

לפנייה לכתבים:
אמיר בוחבוט amirbohbot@walla.co.il
פנחס וולף pinhas_wolf@ walla.co.il
יהושע בריינר: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully