וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקימי הבמה בהר הרצל רכשו החברה שאחראית לאסון המכביה

ענת שלו

18.4.2012 / 16:55

פרסום ראשון: לוואלה! חדשות נודע כי "עיצוב במה", האחראית על גשר התאורה שקרס בהר הרצל, רכשה ב-2006 את "ארגונית", שראשיה הורשעו בשל אסון המכביה. החברה: "הבמה אושרה"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, טל אנגלנדר וקובי נתן עריכה: אמיר קוטיגרו, קריינות: אביב אברמוביץ')

חברת "עיצוב במה", האחראית על גשר התאורה שקרס היום (רביעי) בהר הרצל, רכשה בשנת 2006 את חברת "ארגונית", אשר ראשיה הורשעו בעקבות אסון גשר המכביה - כך עולה מבדיקת וואלה! חדשות. גשר המכביה, שהתמוטט בעת טקס הפתיחה של המכביה ה-15 ביולי 1997, תוכנן בידי חברת "ארגונית". ראשי החברה הורשעו בגרימת מוות וחבלה ברשלנות ונשלחו לתקופות מאסר. אחד מהם הוא אדם מישורי, שנידון במאי 2001 לתשעה חודשי מאסר.

קריסת במה בהר הרצל , אפריל 2012. עומר מירון
חוקרים את האירוע. רחבת הטקס היום/עומר מירון

חברת "עיצוב במה" פועלת משנת 1990 ונוסדה בדרום אפריקה ומאז סיפקה שירותים בניית עמודי תאורה ופיגומים לאומנים בארץ ובחו"ל, כאשר בשנת 1994 הושק סניפה הישראלי של החברה. באתר האינטרנט שלה נכתב כי היא מתמחה ב"הבאת בשורת הטכנולוגיה המתקדמת בתחום הבמות, הפיגום והבטיחות".

כאמור, בשנת 2006 רכשה עיצוב במה את חברת "ארגונית", עליהם נכתב באתר כי הם בעלי "ניסיון עשיר ומקצועי ביותר בענף התפאורות. במהלך 40 שנות קיומה ביצעה ארגונית אינספור עבודות בארץ ובחו"ל, הן בתחום התיאטרון והטלוויזיה והן בתחום התערוכות והמיצגים. היקף הרכישה עמד על כ-1.5 מיליון דולר".

מחברת "עיצוב במה" נמסר בתגובה: "חברת 'עיצוב במה' פועלת, על פי הסטנדרטים הבינלאומיים המחמירים ביותר בהתאם להוראות החוק לאירועים המוניים. כוח האדם בחברה הינו מיומן ביותר, ועובר הכשרות מקצועיות תקופתיות. אנו משתמשים בטכנולוגיות הבטוחות והמתקדמות בעולם. החברה פועלת אך ורק על פי ההוראות והאישורים של מהנדסי בטיחות וגם במה זו העומדת מזה עשרה ימים אושרה על ידי מספר מהנדסי בטיחות ובהתאם להוראות והדרישות. הרקורד המקצועי של החברה עומד בדרישות המחמירות ביותר. אנו מביעים צער עמוק על מות הקצינה ועל הנפגעים".

אסון המכביה. AP
אסון המכביה לפני 15 שנים/AP

"עשרות חוקרים בודקים אחד לאחד מה היה"

דובר צה"ל אישר הערב כי קצינת צה"ל בדרגת סגן משנה נהרגה באסון בהר הרצל, במהלך החזרות לטקס יום העצמאות. הודעה נמסרה למשפחת ההרוגה. עוד נמסר כי באירוע נפצעו גם שני חיילים באורח בינוני וחמישה חיילים נוספים באורח קל, ופונו לבתי חולים בירושלים. התאונה אירעה במהלך חזרה שעשו דגלנים לקראת טקס הדלקת המשואות השנתי של יום העצמאות, שייערך בשבוע הבא.

לזירת התאונה באו קציני משטרה רבים וקציני צבא כדי לחקור את האירוע. סגן מפקד המחוז, תת-ניצב מני יצחק, אמר כי "יש אחראים, יש מהנדסים, יש חברות ויש שורה ארוכה של חוזים באירוע כזה". לדבריו, "העמדנו צוותים גדולים של חוקרים לבדוק מי אחראי לאירוע, ולבדוק מי היה בשטח כשבנו את הקונסטרוקציות. כל הדברים יבדקו, ואנחנו עוברים על פני כל העדים המרכזיים שהיו בשטח. עשרות חוקרים בודקים אחד לאחד מה היה. מיטב החוקרים יעשו את העבודה באופן מאוד יסודי".

הקריסה בהר הרצל - כותרות אחרונות
גשר ענק קרס ברחבה בהר הרצל, בת 20 נמחצה למוות
מפקד הטקס אל"מ רוקני: "הנפגעים הם כמו ילדים שלי"

  • עוד באותו נושא:
  • הר הרצל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully