וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היסטוריה של אסונות: מאסון מעגן ועד גשר המכביה

קובי דוד

18.4.2012 / 18:00

התמוטטות גשר התאורה בחזרות לטקס הדלקת המשואות בהר הרצל, שגבתה את חיי קצינה בת 20, מצטרפת לשורת טרגדיות הנדסיות ותכנוניות שהתרחשו באירועים ממלכתיים לאורך השנים

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, טל אנגלנדר, קובי נתן; עריכה: אמיר קוטיגרו; קריינות: אביב אברמוביץ')

מותה הטראגי של הקצינה בת ה-20 שנמחצה היום (רביעי) למוות במהלך ההכנות לטקס הדלקת המשואות בהר הרצל, מצטרף לשורה ארוכה של אסונות חמורים שהתרחשו במהלך אירועים טקסיים לאורך השנים בישראל.

אסון המכבייה. AP
ארבעה ספורטאים נהרגו. אסון המכביה/AP

אחד מהאסונות המצערים והחמורים ביותר, אסון מעגן, אירע בשנת 1954, במהלך טקס יום הזיכרון שהתקיים בקיבוץ מעגן לזכרם של צנחני הישוב שנפלו במלחמת העולם השנייה. מטוס קל מסוג פייפר שחג מעל הקהל התרסק לתוכו וגרם למותם של 17 בני אדם ו-25 פצועים. כבר באותו היום הוקמה ועדת חקירה שמתחה ביקורת נוקבת על כשלים חמורים במפגן האווירי, שיצא לדרך ללא האישורים הנדרשים. ביקורת הוטחה גם בטייס, שגרם למותם של בני המשפחות.

אסון בטיחות חמור נוסף אירע ביולי 1997 - אסון גשר המכביה. האירוע הטראגי הסתיים במותם של ארבעה ספורטאים שנהרגו במקום ולמעלה מ-70 פצועים, שצעדו על גבי גשר חדש שנבנה במיוחד עבור טקס פתיחת המכביה ה-15. בתחילת הטקס החלו לצעוד משלחות הספורטאים על גבי הגשר, אך זה קרס אל מימי הירקון. ועדת חקירה שבדקה את המקרה העבירה את המלצותיה לבית משפט השלום בתל אביב, שהרשיע את צוות התכנון והבנייה של הגשר בגרימת מוות ברשלנות וגרימת חבלה ברשלנות.

במאי 2008 אירעה תאונת צניחה במהלך מפגן יום העצמאות בחוף בתל אביב. שני בני אדם נפצעו קשה, הצנחן נפצע בינוני ושמונה בני אדם נוספים נפצעו קל. התאונה אירעה כאשר צנחן צנח לתוך ההמון במהלך המפגן שהתקיים מול חוף ירושלים בתל אביב.

לקריאה נוספת
גשר ענק קרס ברחבה בהר הרצל, בת 20 נמחצה למוות
המפקד המיתולוגי של הטקס: "הנפגעים - כמו ילדים שלי"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully