וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה: בכפוף לאישור הנדסי, טקס יום העצמאות יתקיים כמתוכנן

טל שלו

18.4.2012 / 18:56

שר ההסברה, יולי אדלשטיין, אמר לוואלה! חדשות כי מהנדסים מטעם המשרד בודקים אם ניתן לשפץ את הרחבה שניזוקה באסון, בו נהרגה קצינת צה"ל. "חלק ניכר מהטקס יוקדש לזכרה"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, טל אנגלנדר, קובי נתן; עריכה: אמיר קוטיגרו; קריינות: אביב אברמוביץ')

למרות האסון הכבד שאירע היום (רביעי) בהר הרצל, שגבה את חייה של קצינת צה"ל כבת עשרים, במשרד ההסברה והתפוצות פועלים לקיים כמתוכנן את טקס הדלקת המשואות בשבוע הבא. בימים הקרובים, מתכוונים אנשי המקצוע במשרד לערוך דיונים טכניים ושורה של בדיקות בטיחות דקדקניות, על מנת לוודא שאכן יהיה אפשר לקיים את הטקס, בהר הרצל ביום רביעי הבא.

בשיחות שקיימו במשרד עם כלל הגורמים המעורבים בטקס, בהם אנשי לשכתו של יו"ר הכנסת, קצינים בצה"ל ופקידים בהסתדרות הציונית, הוחלט כי אם יתקיים הטקס כמתוכנן, הרי שחלק ניכר ממנו יוקדש לזכרה של הקצינה שנהרגה, ולציון האסון, בו נפצעו שני חיילים פצעים בינוניים וחמישה אחרים באורח קל.

הדיווח המקורי: קצינה כבת 20 נהרגה בקריסת גשר

קריסת בנה בהר הרצל , אפריל 2012. עומר מירון
זירת האסון, היום/עומר מירון

בשיחה עם וואלה! חדשות, אמר שר ההסברה והתפוצות, יולי אדלשטיין כי יש מאמץ גדול לאשר את קיום הטקס על ידי הגורמים המקצועיים. "אנו מחכים לשמוע מהמהנדסים שהם יכולים להיערך בבטיחות, ולבנות מחדש את התשתיות שנפגעו", אמר.

"הנחיות הבטיחות במכרזים לספקים היו תקינות"

לדברי השר, "המגמה היא לעשות מאמץ מרבי לקיום הטקס. אם המהנדסים יגידו שניתן מבחינת טכנית להקים, תוך שלושה ימים, את הבמה מחדש - ולקיים טקס בטיחותי - נקיים את הטקס כרגיל. אך כמובן, ברור לגמרי שצריך למצוא ביטוי לכאב הגדול במהלך הטקס, אם במסגרת הנאומים ואם במסגרת חלק מיוחד בטקס, שיוקדש למותה של ההרוגה".

לדברי השר אדלשטיין, הנחיות הבטיחות במכרזים שהוציא המשרד לספקי השירותים לטקס היו תקינות, אך בעקבות האסון, הוא הורה למנכ"ל המשרד לבדוק גם את הליך המכרזים במשרד עצמו.

יו"ר הכנסת: למרות הכאב, נפיק לקחים - ונקיים את הטקס

מוקדם יותר היום, אמר יו"ר הכנסת, ראובן ריבלין, כי מדובר ב"אסון גדול ובאירוע חמור, המעיב על ההכנות לטקסים הממלכתיים". בהודעה שפרסמה לשכתו, נאמר כי "הכנסת כולה שולחת את תנחומיה למשפחת ההרוגה, ושולחת ואיחולי החלמה מהירה לפצועים". בתום שיחה שקיים ריבלין עם השר אדלשטיין ועם ראש העיר ירושלים, ניר ברקת, אמר יו"ר הכנסת כי "עם כל הצער והכאב, יש לקיים את טקסי יום הזיכרון והעצמאות, במקביל לתהליך החקירה והפקת הלקחים. יש לעשות את המאמץ הנדרש כדי שההכנות יושלמו בזמן".

טקס הדלקת המשואות נחוג מאז 1950 ברחבה המרכזית בהר הרצל בירושלים. הוא נועל את אירועי יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל, ופותח את חגיגות יום העצמאות. בטקס, שמנהל יו"ר הכנסת, משתתפים שרים, חברי כנסת, ראשי הצבא ואנשי סגל דיפלומטי, ומוזמנים אליו נציגי המשפחות השכולות ונכי צה"ל.

נושא הטקס השנה הוא "מים". 12 מדליקי משואות מייצגים את 12 שבטי ישראל, והמדליקים נבחרו על ידי משרד ההסברה, והם קשורים כולם לנושא מים. לפי הנוהג, האירוע מלווה בדרך כלל בזיקוקים, במזרקות אש ובריקודים, ומסתיים במצעד הדגלים המסורתי של נציגי צה"ל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully